کد خبر : 193262
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - 15:47
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: کدام کشور جمهوری اسلامی را وادار به غنی سازی ۲۰ درصد کرد؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیاهویی که آژانس بین المللی و اتحادیه اروپا به پا کرد بی مورد و صرفاً بازی سیاسی برای برگرداندن ورق مذاکرات وین به نفع آمریکاست.

نماینده مجلس: کدام کشور جمهوری اسلامی را وادار به غنی سازی ۲۰ درصد کرد؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه خروج آژانس بین المللی انرژی اتمی از وظایف و رویکرد فنی و تخصصی خود باید برای تمام کشورهای عضو هشدار تلقی شود، اظهار کرد: اتخاذ رویکرد سیاسی و یکجانبه گرایانه آژانس این نهاد بین المللی را تحت‌الحمایه کشورهای سلطه‌گر قرار داده و از وظیفه ذاتی که ایجاد تعامل و هماهنگی میان اعضای آژانس در موضوعات تخصصی است، پرهیز می‌کند.

وی با تصریح اینکه جهان باید این رفتارهای آژانس را خطری جدی ببیند، افزود: سازمان‌های تخصصی نباید از مسیر اصلی و فنی خودشان خارج شوند و در مسیر سیاست‌های یکجانبه گرایی آمریکایی حرکت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اروپا را نیز فاقد رویکرد مستقلانه دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس آیین و مبانی دینی همواره به عهد خویش وفادار بوده و آزموزه‌های مذهبی ما اجازه بدقولی و عهدشکنی را نداده و این رویکرد مدت‌هاست در رفتار جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره روی همان ریلی حرکت کرده که نسبت به آن تعهد داشته است. بنابراین آنچه در گزارش اخیر آژانس و مدعین دروغینی که تاکنون طرف مذاکره ایران بودند و حتی در مذاکرات هم یکجانبه گرایانه عمل کردند علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح شد، اتهامی بیش نیست.

عزیزی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقاصد صلح‌آمیز از ظرفیت‌های هسته‌ای استفاده کرده و می‌کند. این را بارها به طرف‌های مذاکره اعلام کردیم که هیچ قصدی برای تولید سلاح هسته‌ای نداریم و بمب اتم اساساً در نظام سیاسی ایران جایگاهی ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه اضافه کرد: نظام ایران قدرتی بالاتر از بمب اتم دارد و آن مردم بزرگ و بی‌نظیرش هستند که در تمام تحولات منطقه و بین الملل نقش بازدارنده مقابل هر جریان معاندی را داشته‌اند. بنابراین هیاهویی که آژانس بین المللی و اتحادیه اروپا به پا کرد بی مورد و صرفاً بازی سیاسی برای برگرداندن ورق مذاکرات وین به نفع آمریکاست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه نگرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اروپا باید نسبت به رفتارهای ساختارشکن آمریکایی‌ها و خروج یکجانبه آنان از توافقنامه بین المللی برجام باشد، گفت: اروپا در واقع باز هم مسیر را  اشتباه می‌رود. اگر اتحادیه اروپا از غنی سازی ۲۰ درصدی ایران نگران است باید جستجو کند که کدام نظام سیاسی، جمهوری اسلامی ایران را مجبور به پاگذاشتن در مسیر غنی سازی ۲۰ درصد کرد؟

وی ادامه داد: اروپا خوب می‌داند مقصر اصلی در قضیه برجام کیست، لذا این نوع گزارش‌ها و پیش نویس‌ها و بیانیه‌ها نشان دهنده تحت‌الحمایه آمریکا بودن آنان است.

عزیزی با تأکید براینکه رفتار آژانس در ارائه گزارش‌های خلاف واقع ترجمان سیاست‌های لابی صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها انعکاس دخالت صهیونیست‌ها در امور آژانس بین المللی انرژی اتمی است و ما این رفتارهای آژانس را خصمانه تلقی می‌کنیم و در صورتی که تصمیماتی خلاف تعهدات و قول‌هایی که داده شده علیه ایران در آژانس گرفته شود، با هوشمندی و قاطعیت پاسخ می‌دهیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی خود را براساس احکام هوشیارانه، قاطعانه و بازدارنده تنظیم می‌کند و دستمان هم برای پاسخگویی به هر دشمنی پُر است و به موقع از تمام ابزارها و ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است