کد خبر : 193240
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - 13:52
دسته‌بندی : اسلاید، اقتصادی
چاپ

رئیس و معاون شعبه دانشگاه بانک ملی برکنار شدند/ بانک ملی: تمامی خسارت های وارد شده به مال باختگان را جبران می کنیم

مدیرعامل بانک ملی ایران، رئیس و معاون ریالی شعبه دانشگاه این بانک را به دلیل خسارت وارده از سمت خود برکنار کرد.

رئیس و معاون شعبه دانشگاه بانک ملی برکنار شدند/ بانک ملی: تمامی خسارت های وارد شده به مال باختگان را جبران می کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روابط عمومی بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بروز حادثه سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه و خسارات وارده به مردم و مشتریان به حکم مدیر عامل بانک، رئیس و معاون ریالی این‌شعبه از سمت خود برکنار شدند و مراتب برخورد قانونی لازم با آنها و سایر مقصرین در حال انجام است.

براساس این گزارش، ۱۶ خردادماه برخی کاربران فضای مجازی از سرقت حدود هزار صندوق امانت و بخشی از تجهیزات اتاق سرور و مرکز مانیتورینگ شعبه بانک ملی رو به روی دانشگاه تهران در تعطیلات اخیر خبر دادند.

عصر همان روز بانک ملی در اطلاعیه‌ای با تایید این اتفاق در شعبه دانشگاه خود،‌ افزود که این حادثه به بروز برخی خسارات محدود به صندوق اجاره ای منجر شده که از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

روز گذشته عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که بانک ملی ایران متعهد است و خود را موظف می داند تمامی خسارت های وارد شده به مال باختگان و صاحبان صندوق های اجاره ای یکی از شعب این بانک در تهران را جبران نماید، اظهارداشت: طی هماهنگی های لازم با مقامات قضایی در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام خواهد شد.

«حسن مونسان» در ادامه گفت: در پی سرقت تعدادی از صندوق‌های اجاره‌ای یکی از شعب بانک ملی در تهران، بلافاصله مراجع ذیربط، نیروهای های امنیتی و انتظامی برای شناسایی هر چه سریعتر سارقان با توجه به آثار جرم باقی مانده وارد عمل شدند و کنترل‌های تخصصی انجام شد و تا به همین لحظه شناسایی سارقان و علل بروز این حادثه در چارچوب مقررات قانونی در حال پیگیری است که پلیس در این زمینه نظر خواهد داد.

وی افزود: با توجه به رسالت بانک، در جهت حفظ حقوق مشتریان و شناسایی اموال مسروقه از مال باختگان دعوت شد تا با تشریح و صورت برداری از اموال در جهت رسیدگی قضایی و جبران خسارات، اقدامات لازم انجام شود.

مونسان در پاسخ به این پرسش که چگونه این سرقت صورت گرفته است، افزود: سارقان با دارا بودن ابزار های پیشرفته برش و امکانات ویژه توانسته‌اند سیستم‌های امنیتی را از کار بیندازند و به بخش اصلی ساختمان شعبه وارد شوند و این اتفاق ناگوار را رقم بزنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از تعداد یک هزار صندوق موجود در این شعبه تعداد ۲۵۰ صندوق در اجاره مشتریان بوده که از این تعداد ۱۶۲ مورد به سرقت رفته و تعداد کمی هم آسیب دیده که از این تعداد صندوق های آسیب دیده اموالی سرقت نشده است.

مونسان با یادآوری این نکته که این شعبه به پیشرفته ترین دستگاه ها و شبکه ایمنی و امنیتی مجهز بوده است، گفت: تمام همکاران شعبه ما حضور دارند و در حال پیگیری لحظه ای هستیم که با همراهی و همکاری نیروی انتظامی با استفاده از آثار جرم هر چه سریعتر سارقان را شناسایی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما در سایت بانک بیانیه رسمی دادیم و اعلام کردیم بانک متعهد است تا تمامی خسارات وارد شده به مال باختگان و صاحبان صندوق های اجاره ای را جبران نماید.

اخبار مرتبط:
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد

سود مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد، به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است
شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است

عضو اتاق بازرگانی از مخالفت این نهاد کارفرمایی با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به جای شنبه می‌گوید و معتقد است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فاصله ایران و جهان را بیشتر می‌کند.

فلاحت‌پیشه: اسرائیل تا قبل از حمله ایران در انزوای کامل بود اما حالا شرایط مساعدتری را در عرصه بین‌المللی حس می‌کند
فلاحت‌پیشه: اسرائیل تا قبل از حمله ایران در انزوای کامل بود اما حالا شرایط مساعدتری را در عرصه بین‌المللی حس می‌کند

تحلیلگر مسائل منطقه گفت: اسرائیل از هفت اکتبر فقط چند روز در عرصه بین‌المللی دست برتر را داشت. این رژیم کنوانسیون‌های مختلف را نقض کرد و تا زمانی که ایران حمله کرد در انزوای کامل بود و حالا شرایط مساعدتری را در عرصه بین‌المللی برای خود احساس می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است