کد خبر : 191935
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - 11:31
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

مصطفی کیایی خطاب به رئیس صداوسیما: عامدانه در حال برگرداندن مخاطبان به پای شبکه‌های خارجی هستید

​مصطفی کیایی با انتقاد از سخنان پیمان جبلی که سریال‌های شبکه نمایش خانگی را مبتذل و مستهجن خوانده بود، رییس صداوسیما و مدیران پیشین این سازمان را به سرکوب تولیدات فرهنگی داخلی و سوق دادن مردم به سمت ماهواره متهم کرد.

مصطفی کیایی خطاب به رئیس صداوسیما: عامدانه در حال برگرداندن مخاطبان به پای شبکه‌های خارجی هستید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مصطفی کیایی، کارگردان سینما، در واکنش به سخنان رییس سازمان صداوسیما درباره آثار شبکه نمایش خانگی، پستی اینستاگرامی را منتشر کرد.

پیمان جبلی در سخنانی، محتوای سریال‌های شبکه نمایش خانگی را مستهجن و مبتذل خوانده بود که کیایی در نقد آن نوشت:

«جناب آقای جبلی، خوش به حال‌مان که شما هستید و بر ما نظارت می‌کنید. کم‌تر از چند ماه دیگر، حاصل کار شما و تیم‌تان نه تنها در رادیو و تلویزیون کشور بلکه در عرصه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها را خواهیم دید. نتیجه سلیقه فرهنگی دستوری شما و همفکران‌تان اتفاق امروز صدا و سیما و مردم است؛ روزگاری در اوج دوران جنگ و موشک و توپ و آژیر قرمز، تنها خاطرات ما عروسک‌ها و سریال‌ها و برنامه‌های خاطره‌انگیز صدا و سیما بود، اما حالا کجاییم؟ بچه‌های‌مان پای برنامه‌های ماهواره‌ای و کارتن‌های روز دنیا هستند و جوانان‌مان سریال‌های دانلودی می‌بینند و سن بالاها هم جم تماشا می‌کنند. خبرها هم در جای دیگری است زیرا اخبار داخلی به جای خبر، سریال‌های کمدی پخش می‌کنند، چون صدا و سیما شده تریبون شما و همفکران‌تان، در این چند سال هم که به لطف شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها با همه معایب و مزایا، خانواده‌ها از پای ماهواره‌ها به سمت تولیدات داخلی رفته‌اند، باز با زدن برچسب تکراری و اسم رمز همیشگی مبتذل و مستهجن، قصد نابودی آن دارید.

آقای جبلی یا شما هیچ شناختی از جامعه پیرامون‌تان که در آن به ظاهر زیست می‌کنید و مدیریتش را بر عهده دارید، ندارید و یا عامدانه در حال برگرداندن مخاطبان به پای شبکه‌های خارجی هستید، شما و دوستان‌تان که با همه تلاش نیروهای محبوب را از خانه خود رانده‌اید و مخاطبان را از دیدن آن‌ها محروم کردید، هیچ‌گاه به خود حق ندهید که صنعت نوپایی را با همان فرمان به سوی نابودی ببرید. سیاست‌های شما با آمار قابل ارزیابی است لطفا یک نگاه به ریختن روزانه آمار مخاطبان‌تان بیندازید و دست از سر مردم بردارید.»

اخبار مرتبط:
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت

زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت. این هنرمند متولد سال ۱۳۲۶، بیشتر فعالیت‌هایش در دهه ۵۰ خورشیدی بود و در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی همچون «شعله ور»، «طلاخون»، «در دنیای تو ساعت چند است» و «سیمای زنی در دوردست» بازی کرده بود. او در سریال‌های «هزاردستان» و «سلطان صاحبقران» به کارگردانی همسرش علی حاتمی نیز بازی داشت.

همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست
همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست

همایون شجریان دقایقی پیش در پستی در حساب اینستاگرامش نوشت: «عزیزان دل به این مزخرفات توجه نکنید. نه خیانتی در کار من و سحر جان بوده، نه بچه‌ای که بخواد انداخته بشه. تا همیشه حمایت و رفاقت پابرجاست. خسته شد صبر ما»

وزیر ارشاد: با فیلم جدید رسول‌اف برخورد می‌کنیم تا دیگر این اتفاق رخ ندهد
وزیر ارشاد: با فیلم جدید رسول‌اف برخورد می‌کنیم تا دیگر این اتفاق رخ ندهد

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال برخورد با محمد رسول اف برای تولید فیلم بدون مجوزی به نام «دانه انجیر مقدس» که در جشنواره کن پذیرفته شده، نیز گفت: به هر حال این تخلف محرزی است و حتما در سازمان سینمایی طبق قانون برخورد خواهیم کرد، تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است