کد خبر : 191839
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - 23:29
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

صدیقی امام جمعه تهران: ما امروز یک دولت امین، پابه‌کار و شهادت‌طلب داریم

​امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت در جهاد تبیین را همراهی کنیم، تاکید کرد:‌ تکانه‌های جهانی نیز بر ما اثر دارد ولی بدانید عین جنگ هشت ساله است. اگر مقاومت کردیم و تنه به دولت نزدیم، پیروزیم

صدیقی امام جمعه تهران: ما امروز یک دولت امین، پابه‌کار و شهادت‌طلب داریم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در سالروز آزادسازی خرمشهر و پاسداشت روز ذرفول، روز مقاومت و ایستادگی در مراسمی که در مسجد صادقیه در منطقه ۱۰ تهران برگزار شد گفت: علیرغم مقاومت جانانه و بی‌سابقه اهالی خرمشهر که ۳۴ روز مردم مقاومت کردند ولی بنی‌صدر کوتاهی کرد و به آنها سلاح و مهمات نداد، بعثی‌ها با تعداد زیادی آمدند و رزمندگان دست خالی بودند و بعد از ۳۴ روز شهید دادن، شهر سقوط کرد.

صدیقی افزود: شهید جهان‌آرا در لحظات آخر سقوط شهر به اطرافیان خود گفت که خرمشهر سقوط می‌کند ولی این شهر را پس می‌گیرم. توصیه من به شما آن است که شهر ایمان‌تان سقوط نکند که اگر سقوط کند سایر شهرها هم سقوط می‌کند. این حرفی یعنی تا ایمان شما آباد است، خدا همراه شماست و آنچه از دست داده‌اید، به شما بازمی‌گرداند ولی اگر سقوط کند، سایر شهرهایتان و چیزهای دیگر را هم از دست می‌دهد.

وی با اشاره به زمانی که سقوط خرمشهر را به امام خمینی خبر دادند، بیان کرد: مرحوم امام راحل مبتلا به مشکل قلبی بودند. آمدند به ایشان بگویند که خرمشهر سقوط کرده است ولی سعی می‌کردند ملاحظه ایشان را بکنند و کسی جرات نمی‌کرد بگوید خرمشهر سقوط کرده است. امام متوجه شدند و گفتند مساله را بگوید و اطرافیان هم گفتند. آنها منتظر ناراحتی امام بودند اما امام گفتند جنگ است، جنگ یعنی در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند، یک روز شکست داریم و یک پیروزی.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه وقتی خرمشهر پیروز شد، شش هزار قربانی برای آن آزادی دادیم ولی ۱۶ هزار کشته و اسیر به آنها وارد کردیم، یادآور شد: تمام امکانات خطرناک را به خرمشهر آورده بودند و کسی تصور نمی‌کرد ملتی که حتی یک موشک ندارد، هیچ قدرتی از آنها حمایت نمی‌کند و به آنها سیم خاردار هم نمی‌فروشد، و خرمشهری که به یک دژ مستحکم جهانی تبدیل شده و ۵۷۵ روز در دست دشمن است و انواع استحکامات نظامی را در آنجا مستقر کرده‌اند، سقوط کند اما خون بر شمشیر، ایمان بر کفر، نور بر ظلمت، ولایت بر شرک پیروز شد.

صدیقی با تاکید بر اینکه امتحانی که رزمندگان ما دادند، دستوراتی که امام ما داد و روحیه‌ای که ایمان را در جان رزمندگان تزریق می‌کرد، نتیجه آن نازل شدن نصرت الهی بود، عنوان کرد: این پیروزی معجزه و نصر خدا بود. مگر می‌شود چنین دژی را به دست آورد. وقتی خرمشهر را آزاد کردیم، معادله در جهان تغییر کرد و از جایگاه جدیدی برخوردار شدیم و برخورد ملت‌ها با ما عوض شد.

وی بازپس‌گیری خرمشهر را یگ پیروزی تاریخی، فراموش‌نشدنی و معجزه‌آسا دانست که محالی را ممکن کرد و گفت: اگر صدام چنین پیروزی‌ای را به دست می‌آورد، کشورهای اسلامی پایکوبی می‌کردند ولی وقتی به امام این خبر را دادند، اینجا هم امام مغرور نشد و گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد. امام یکجا من نگفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنگ اقتصادی امروز یکی از امتحانات بزرگ تاریخ برای ماست، اظهار داشت: ما امروز یک دولت امین، پابه‌کار و شهادت‌طلب داریم. با آیت‌الله رئیسی برای زیارت قبور شهدای بهشت زهرا و ۷۲ تن رفته بودیم. ایشان به مسئول بهشت زهرا گفت که جای ما را اینجا نگه دار. این آمادگی را ایشان را نشان می‌دهد.

صدیقی، رئیس‌جمهور را فردی دانست که جان بر کف است و آبروی خود را در میان گذاشته است، تصریح کرد: ایشان وقتی نامزد ریاست جمهوری شد، به من گفت فلانی من امروز در قوه قضاییه مسلط شدم و می‌توانم یقه بگیرم ولی الان جایی می‌روم که بقیه می‌توانند یقه مرا بگیرند. نه آنکه بی‌خبر باشم ولی می‌بینم کسی نیست، مملکت را بدهکار کردند و زیربناها را خراب کردند. می‌روم تا آبروی خود را فدا کنم.

وی با بیان اینکه چنین دولتی می‌خواهد برای شما کار کند، خاطرنشان کرد: ارز ترجیجی به جیب پولدارها می‌رفت ولی الان آن را برداشتند که مصادف با جنگ اوکراین و روسیه شده است. الان تمام دنیا گرفتار گرانی شده است. انگلیس و آلمان وضع‌شان بسیار بدتر ماست و طبقات ضعیف آمریکا هم در حال له شدن هستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه تکانه‌های جهانی نیز بر ما اثر دارد ولی بدانید عین جنگ هشت ساله است، ابراز داشت: اگر مقاومت کردیم و تنه به دولت نزدیم، پیروزیم. ما در جنگ کوپنی زندگی می‌کردیم، از دولت توقعی نداشتیم، قلک بچه‌ها را فروختیم و زیورآلات عروس‌های خود را به جبهه می‌فرستادیم. امروز هم جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است. نذر کنیم و دولت در جهاد تبیین را همراهی کنیم.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است