کد خبر : 191730
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - 16:17
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نقوی حسینی: برخی می‌گویند آمریکا در آستانه فروپاشی است

نماینده ادوار مجلس می گوید: «برخی باور دارند که در آستانه فروپاشی آمریکا قرار داریم و این نظر دور از ذهن هم نیست زیرا نوبتی هم باشد، نوبت فروپاشی این کشور است. آمریکا در شرایط کنونی دچار یک بی‌نظمی شدید شده است و دیگر قادر نیست که در ابعاد مختلف خود را مستحکم نگاه دارد و همه این‌ها باعث می‌شود که دولتمردان آمریکا در پی تنش‌زایی در جهان باشند تا از این میان شرایط خود را تغییر دهند».

نقوی حسینی: برخی می‌گویند آمریکا در آستانه فروپاشی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تقابل آمریکا و چین آرام‌آرام علنی می‌شود؛ به ویژه آنکه به تازگی جو بایدن گفته است در صورتی که چین به تایوان حمله کند، علیه چین «مداخله نظامی» انجام می‌دهد. با وضعیت کنونی یک پرسش مهم در میان است؛ آنکه پیامدهای جنگ احتمالی میان آمریکا و چین چه خواهد بود؟

سید حسین نقوی حسینی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره این موضوع گفت: «نظام‌های سرمایه‌داری وقتی به اوج سرمایه می‌رسند میانشان تنش ایجاد می‌شود. در جنگ جهانی اول و دوم شاهد همین وضعیت بودیم و به دلیل زیاده‌خواهی‌های نظام‌های استمعاری دو جنگ شدید در گرفت. امروز چین و روسیه به اوج تقابل خود رسیده‌اند و هر کدام سعی می‌کنند قلمرو گسترده‌تری از نظر نقوذ به ویژه نفوذ اقتصادی داشته باشند. آمریکایی‌ها می‌بینند که بازارشان تحت تأثیر چین قرار دارد و چین هم به آرامی بدون اینکه جنگی با کشوری انجام دهد یا اهداف استعماری را دنبال کند، از طریق اقتصادش نفوذش را حتی در آمریکا گسترده کرده است. حالا این تقابل در آینده به چه شکلی درمی‌آید باید صبر کنیم و ببینیم و بستگی به تحولات پیش رو دارد».

او ادامه داد: «آمریکا به هر ترفندی متوسل می‌شود تا دو رقیب اصلی خود یعنی روسیه و چین را تضعیف کند. برخی می‌گویند این کشور روسیه را به جنگ کشاند و حالا هم می‌خواهد چین را وارد جنگی دیگر کند که همه اینها زمانی روشن می‌شود که نتیجه جنگ روسیه و اوکراین را در آینده مشاهده کنیم و ببینیم در نهایت روسیه تضعیف می‌شود یا غربی‌ها به سرکردگی آمریکا».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «یکی از دلایل تحرکات اخیر آمریکا آن است که می‌داند در وضعیت بدی قرار دارد. واقعیت این است که آمریکا توان گذشته را ندارد و سعی می‌کند با هر کاری رقبایش یعنی روسیه و چین را ضعیف کند».

نقوی حسینی در پایان گفت: «برخی باور دارند که در آستانه فروپاشی آمریکا قرار داریم و این نظر دور از ذهن هم نیست زیرا نوبتی هم باشد، نوبت فروپاشی این کشور است. آمریکا در شرایط کنونی دچار یک بی‌نظمی شدید شده است و دیگر قادر نیست که در ابعاد مختلف خود را مستحکم نگاه دارد و همه این‌ها باعث می‌شود که دولتمردان آمریکا در پی تنش‌زایی در جهان باشند تا از این میان شرایط خود را تغییر دهند».

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است