کد خبر : 191602
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - 15:49
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

احمدحسین فلاحی: طرح خرید و فروش‌اشیاء عتیقه بایگانی نشده/ این طرح هیچ ربطی به طرح سال ۸۹ بقایی ندارد

نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم درباره طرح پرحاشیه «خرید و فروش‌اشیاء عتیقه» به دیده بان ایران گفت: یکسری از اشیای گرانبها و با ارزش به صورت «قاچاق» از کشور خارج می‌شود، ما برای جلوگیری از این اتفاق گفتیم که این افراد این اشیا را در سامانه ثبت کرده و به جای اینکه به کشورهای دیگر ببرند و بفروشند به خود ما بفروشند!

احمدحسین فلاحی: طرح خرید و فروش‌اشیاء عتیقه بایگانی نشده/ این طرح هیچ ربطی به طرح سال ۸۹ بقایی ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمدحسین فلاحی در واکنش به طرح خرید و فروش اشیاء عتیقه گفت: یک خبرگزاری رسمی یک تیتر جنجالی و غیرواقعی در رابطه با این موضوع استفاده کرد که همین هم باعث واکنش‌های تند و منفی از جانب مردم به ما شد.

 

وی با اشاره به این نکته که مردم طرح را نخوانده به ما حمله می‌کنند، اظهار کرد: مردم خود طرح را نمی‌خوانند و صرفا به تیتر یک رسانه استناد می‌کنند و همین هم باعث بروز سوءتفاهم‌های بسیاری می‌شود. مردم به ما حمله می‌کنند که یعنی چی می‌‎خواهید اشیاء قیمتی را حراج کنید در صورتی که در هیچ کجای این طرح چنین مطلبی عنوان نشده است!

 

نماینده مردم همدان ضمن توصیه به مردم در خصوص خواندن طرح «استفاده بهینه از اشیاء قیمتی» خاطرنشان کرد: مردم طرح را بخوانند بعد ما را قضاوت کنند. بنده مطمئن هستم بیش از ۹۰ درصد مردم حتی یکبار هم متن این طرح را نخوانده‎‌اند!

 

فلاحی ادامه داد: کجای این طرح عنوان «حراج اشیا قیمتی» به کار برده شده که این خبرگزاری از چنین عنوانی استفاده می‌کند؟! امضا کنندگان این طرح یک نامه به وزارت میراث فرهنگی دادند که قوانین برای بازنگری به مجلس بیاید که اگر این اتفاق بیفتد ممکن است این طرح به طور کامل کنار گذاشته شود.

 

نماینده امضاء کننده طرح «استفاده بهینه از اشیاء قدیمی» تصریح کرد: یکسری از اشیای گرانبها و با ارزش به صورت «قاچاق» از کشور خارج می‌شود، ما برای جلوگیری از این اتفاق گفتیم که این افراد این اشیا را در سامانه ثبت کرده و به جای اینکه به کشورهای دیگر ببرند و بفروشند به خود ما بفروشند!

 

او اضافه کرد: یعنی سازمان میراث فرهنگی به این اشیا شناسنامه داده و آن را از این افراد بخرد! ما پول این اشیا را به کسی‌که آن را پیدا کرده است، می‌دهیم. چرا باید اشیا قدیمی‌ای که مربوط به کشور ماست به کشورهای دیگر فروخته شود؟!

 

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی از توامندی‌های کسانی‌که این اشیاء قدیمی را کشف می‌کنند، استفاده کرده و این به نفع مردم و کشور است. این کارها مگر حراج است؟ در کجای این طرح اسمی از حراج برده شده؟!

 

فلاحی ضمن تکذیب مرتبط بودن این طرح با طرح بقایی، وزیر وقت میراث فرهنگی درباره خرید و فروش اشیاء قدیمی در جزیره کیش، اظهار کرد: آدم عاقل چیزی که وجود دارد را باور می‌کند نه چیزی که اصلا وجود خارجی ندارد! این طرح هیچ ربطی به طرحی که سال ۸۹ آقای بقایی در نظر داشت اجرا کند، ندارد.

 

عضو کمیسیون آموزش افزود: باید قبول کرد که مجلس و نمایندگان عاقل هستند و این طرح را با منطق تایید یا رد خواهند کرد.

 

فلاحی گفت: مردم اصلا روند قانونی تصویب یک طرح را بلد نیستند و همین نابلد بودنشان باعث ایجاد چنین فضایی می‌شود.

 

نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم با تکذیب اظهارات علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در رابطه با بایگانی شدن طرح استفاده بهینه از اشیاء قیمتی و همچنین اظهارات رشیدی کوچی در این رابطه اظهار کرد: این بایگانی اصلا معنایی ندارد. اداره قوانین درباره این طرح نظر می‌دهد. امکان ندارد هیچ طرحی بدون بررسی اداره قوانین و کمیسیون مربوطه بایگانی شود.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است