کد خبر : 189991
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - 10:52
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

سعید حنایی در فیلم عنکبوت تطهیر شده است/ قاضی منصوری قصد داشت پرونده سعید حنایی را در قالب کتابی منتشر کند

برادر قاضی منصوری در خصوص فیلم عنکبوت به مدارا گفت: دست اندرکاران فیلم به مرحوم منصوری مراجعه کرده بودند و قرار شده بود وقتی فیلمنامه آماده شده به ایشان اطلاع داده شود تا وی آن را ببیند و نظر خودش را بدهد که البته نمی‌دانم ایشان فیلمنامه نهایی فیلم در حال اکران عنکبوت را دیدند و یا دست اندرکاران فیلم نظر وی را گرفته‌اند یا نه ولی بعد از قتل ایشان کسی در خصوص انتشار موارد مربوط به ایشان در فیلم مذکور به ما مراجعه نکرد.

سعید حنایی در فیلم عنکبوت تطهیر شده است/ قاضی منصوری قصد داشت پرونده سعید حنایی را در قالب کتابی منتشر کند

برادر قاضی غلامرضا منصوری قاضی پرونده سعید حنایی قاتل زنجیره‎ای در مشهد که موضوع این قاتل‌ها در قالب فیلم عنکبوت این روزها در سینماهای کشور اکران می‌شود به خبرنگار سایت خبری مدارا گفت: قاضی منصوری قبل از استخدام در قوه قضاییه مدتی را در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه به عنوان رایزن فرهنگی خدمت کرده بود و ظاهراً از معدود قضاتی بود که در آن زمان با آموزش‌های پلیس بین الملل و جرائم جنایی آشنایی و در کشف جرایم جنایی تبحر خاصی داشت و همین تبحر باعث شده بود از طرف رئیس وقت قوه قضائیه مرحوم آیت‌الله یزدی مدتی را به شهرستان فسا در استان فارس که قتل‌های کشف نشده از سا‎ل‎‌ها قبل داشت مامور شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که مرحوم قاضی منصوری در آن زمان در استان خراسان مورد رسیدگی قرارداد، پرونده قتل‌های زنجیره‌ای توسط سعید حنایی بود. نوع گره‌هایی که قاتل بر چادر یا روسری‌های مقتولین میزد خیلی زود مشخص شد این قتل‌ها زنجیره‌ای است البته در آن زمان شرایط به نوعی بود که این قتل‌ها را به گروه‌های مذهبی نسبت می‌دادند، افکارعمومی و مطرح شدن آن در مجلس، قوه قضائیه و نیروی انتظامی و امنیتی را به علت نبودن هیچ سرنخی از قاتلین به شدت تحت فشار قرارداده داد و به تبع آن تمرکز این فشارها بر قاضی منصوری که قاضی رسیدگی کننده به پرونده بود وارد می‌شد.

برادر قاضی منصوری گفت: تیم‌های متعددی جهت شناسایی و دستگیری مجرمین پرونده در مشهد تشکیل شده بود حتی تیم‌های تخصصی تهران نیز در مشهد برای این کار حضور داشتند حتی در همان زمان فردی تماس گرفته و گفته بود این قتل‌ها را من انجام می‌دهم و شما دنبال من نگردید چون اگر دست شما به خورشید رسید به من هم می‌رسد تلفن وی ردیابی شده و فوراً دستگیر گردیده بود و مشخص شده بود کار وی نیست و نهایتاً قاتل با کمک خانمی که قبلاً موفق شده بود از چنگال وی بگریزد شناسایی و دستگیر شد و ظاهراً تمامی جلسات دادگاه سعید حنایی و بازسازی صحنه‌های قتل وی فیلمبرداری شده است.

وی با اشاره به فیلم عنکبوت که مربوط به این موضوع است گفت: بنده فیلم عنکبوت که در خصوص قاتل قتل‌های زنجیره‌ای مشهد ساخته شده است را ندیده‌ام اما شنیده‌ام که در فیلم عملکرد مذموم قاتل که باعث کشته شدن ده‌ها نفر شده به‌شدت تعدیل شده در حالی که اخبار اعترافات منتشره در خصوص وی در رسانه‌های همان زمان که توسط دست اندرکاران پرونده مذکور اعلام شده بود نامبرده دارای سابقه درگیری با همسایگانش و نوعی بیماری بوده است و با جعل کارت شناسایی بسیج، مقاومت احتمالی بعضی طعمه‌هایش را در موقع سوار شدن به وسیله نقلیه مورد نظرش خنثی می‌کرد و نهایتاً جلسات متعدد دادگاه اشد مجازات برای او قاتل در نظر گرفته شد و با تأیید رئیس وقت قوه قضائیه حکم اعدام اجرا گردید.

برادر قاضی منصوری گفت: مرحوم قاضی منصوری قصد داشت پرونده‌های مهمی که رسیدگی کرده بود و از جمله پرونده مذکور را در قالب کتابی تدوین و جهت جلوگیری از تکرار آن و شناساندن شاهراه نفوذ، فساد و جرم به افراد جامعه منتشر کند و در خصوص فیلم عنکبوت گفته بود دست اندرکاران فیلم به وی مراجعه کرده بودند و قرار شده بود وقتی فیلمنامه آماده شده بود به ایشان اطلاع داده شود تا وی آن را ببیند و نظر خودش را بدهد که البته نمی‌دانم ایشان فیلمنامه نهایی فیلم در حال اکران عنکبوت را دیدند و یا دست اندرکاران فیلم نظر وی را گرفته‌اند یا نه ولی بعد از قتل ایشان کسی در خصوص انتشار موارد مربوط به ایشان در فیلم مذکور به ما مراجعه نکرده و نظری نخواسته است هر چند بعید می‌دانم خود آن مرحوم اگر زنده بود به نحوی که اکنون گفته می‌شود در فیلم قاتل تطهیر گردیده است رضایت می‌دادند.

اخبار مرتبط:
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟

یک فعال سیاسی گفت: روحانیت همواره در تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی پیشگام‌ بوده است.

اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند
اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند

محسن اراکی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه جلسه اول درس تفسیر خود در ماه رمضان گفت: بی حجابی علنی ظلم به جامعه است. جامعه می خواهد در فضای سالم نفس بکشد. چرا فضای جامعه را آلوده می کنید.

دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید
دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید

یکی از شاگردان کاظم صدیقی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد که وی از امامت جمعه و ریاست بر حوزه علمیه ازگل استعفا داده است.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “سعید حنایی در فیلم عنکبوت تطهیر شده است/ قاضی منصوری قصد داشت پرونده سعید حنایی را در قالب کتابی منتشر کند”

  1. سیاوش گفت:

    به نظرم تنها راهی که میشد از سعید حنایی بیشتر اطلاعات به دست آورد، کتابی بود که جناب حجت‌الاسلام وقت نکرد چاپ کنه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است