کد خبر : 189698
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - 11:27
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

داماد مرحوم «آیت الله هاشمی شاهرودی» به ۱۰ سال حبس محکوم شد

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه نکاتی را درباره حکم داماد و برادرزاده مرحوم هاشمی شاهرودی اعلام کرد.

داماد مرحوم «آیت الله هاشمی شاهرودی» به ۱۰ سال حبس محکوم شد

به گزارش مدارا، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و محمد امامی  گفت: در خصوص بانک سرمایه پرونده های متعددی تشکیل شد و برخی منتهی به صدور حکم قطعی و اعلام شدند.  اخیرا  پرونده  منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب اند مجموعا به  ۱۷۰ سال محکوم شدند.  در این رابطه محمد امامی به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال، انفصال از خدمات دولتی، سید احمد هاشمی شاهرودی (داماد و برادرزاده مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی) به ۱۰ سال حبس و رد مال، شهاب الدین قندالی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به  ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند.

گفتنی است محمود صادقی با انتشار یک گزارش محرمانه در سال ۹۹ درباره شراکت داماد آیت الله شاهرودی با سیدمحمد امامی با اشاره به شراکت محمد امامی و سید احمد هاشمی شاهرودی، برادرزاده و داماد محمود هاشمی‌ شاهرودی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت، خبر داد که شرکت‌های این دو نفر در طول سال‌های ۹۱ تا ۹۳، موفق به دریافت ۳۲۷ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه‌ شده‌اند.

در بخش دیگری از گزارش محرمانه صادقی به خرید املاک واقع در لواسان، شمیران و خیابان فرشته متعلق به بانک سرمایه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ توسط احمد هاشمی شاهرودی و محمد اشاره شده بود که در ادامه آن اضافه شد: این دو خریدار تا سال ۹۵، برخی از چک‌هایی که برای خرید این املاک داده بودند را پاس نکرده‌اند و پس از مدتی این املاک را «با چند برابر قیمت» برای تهاتر بدهی خود به بانک سرمایه فروخته‌اند.

این گزارش در این مورد به طور مشخص به یک ملک واقع در لواسان اشاره کرده است که این دو نفر در سال ۹۲ به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان از بانک سرمایه خریده‌اند و در سال ۹۴ همان ملک را در قالب یک تهاتر و برای پرداخت بدهی‌های خود به قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه فروخته‌اند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است