کد خبر : 189284
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - 02:32
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

دستگیری یک کودک هفت ساله به جرم سرقت مسلحانه؟

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه منزلی در شمال تهران خبر داد و گفت: در این رابطه چهار مرد و یک زن و یک پسر بچه هفت ساله بازداشت شد.

دستگیری یک کودک هفت ساله به جرم سرقت مسلحانه؟

به گزارش مدارا از سایت پلیس، سردار علیرضا لطفی در تشریح این خبر گفت: شانزدهم بهمن سال گذشته، تیراندازی به سمت ماموران کلانتری گاندی در جریان تعقیب و گریز سارقان منزل، با شلیک گلوله و مجروح شدن دو نفر از ماموران به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی اعلام شد.

 

وی  افزود: با اعلام این خبر کارآگاهان راهی محل شده و در تحقیقات اولیه مشخص شد پس از  تماس یکی از همسایه ها درخصوص سرقت از خانه ای در میدان شمس تبریزی منطقه میرداماد، ماموران کلانتری بلافاصله وارد عمل شدند.

 

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با شناسایی سارقان توسط ماموران کلانتری در نهایت خودروی متهمان با چند خودروی پارک شده تصادف و متوقف می شود، متهمان که ماموران را در چند قدمی خود می بینند به سمت ماموران تیراندازی می کنند.

 

سردار لطفی با بیان اینکه چهار مرد و یک زن و یک پسر بچه در این سرقت نقش داشتند، تصریح کرد: شناسایی مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت و در ادامه بررسی های پلیسی، زن سارق به همراه پسر بچه هفت ساله اش که در منزل مسکونی یکی از شهروندان مخفی شده بود، دستگیر و در بازجویی بعمل آمده از زن جوان وی مدعی شد که تنها یکی از سارقان به نام افشین را می شناسد.

 

این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت اشاره کرد: در ادامه تحقیقات و اقدامات گسترده اطلاعاتی و کارآگاهی، مخفیگاه متهمان شناسایی شد و طی عملیاتی ویژه، پس از هماهنگی های قضائی متهمان در مخفیگاهشان در تهران و یکی از شهرستان های غربی کشور بازداشت شدند.

 

سردار لطفی  گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر کشف ابزار آلات مورد استفاده در سرقت منازل، یک قبضه سلاح کمری  و به همراه تیر فشنگ جنگی مربوطه و سه قبضه قمه کشف شد.

 

گفتنی است تحقیقات در جهت کشف سایر جرائم این باند از سوی کاراگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

 

کلاهبرداری ۵ میلیاردی یک مشاور املاک

 

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مشاور املاکی که پنج میلیارد ریال از مستاجران، کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

 

سرهنگ سعد اله گزافی در این باره بیان داشت: تعدادی از شهروندان با ارائه شکوائیه قضائی مشابه، گزارشی از کلاهبرداری و اجاره دادن محل های مسکونی توسط یکی از مشاوران املاک با مدارک جعلی اعلام شکایت کردند و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 

وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی مشخص شد، یکی از متصدیان مشاور املاک با شیوه هایی متقلبانه از طریق سایت های اینترنتی افرادی که قصد دارند ملک خود را اجاره بدهند شناسایی و با جعل مدارک، در غیاب صاحبان ملک اقدام به تنظیم اجاره نامه کرده و بعد از تسویه حساب کامل با فرد مستاجر واحدهای سایر افراد را بدون اذن مالک تحویل چند مستاجر داده است.

 

جانشین پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با توجه به متواری بودن متهم پرونده، شناسایی مخفیگاه و  دستگیری این فرد در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پایگاه دهم  موفق شدند مخفیگاه وی شناسایی کنند.

 

سرهنگ گزافی به دستگیری متهم و اعتراف وی به ۱۰ فقره کلاهبرداری و جعل مدارک با همکاری همدستش اشاره کرد و گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان متهم دوم پرونده نیز دستگیر و  کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را پنج میلیارد ریال اعلام کرده اند.

 

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات و پیشنهادات مشکوک، اضافه کرد: کلیه مال باختگان شناسایی و بررسی های پلیسی ادامه دارد.

 

دستگیری سارق خودرو ساعاتی پس از سرقت

 

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق خودرو و کشف خودرو سرقتی ساعاتی پس از سرقت در شرق تهران خبر داد.

 

سرهنگ محمدقاسم طرهانی در این باره اظهار کرد: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۱۰ شهداء حین گشت زنی در خیابان کرمان به یک دستگاه خودرو سواری که به صورت غیر معمولی در حال حرکت بوده مشکوک می شوند.

 

وی با بیان اینکه ماموران جهت بررسی خودرو مراجعه که متهم به محض رویت ماموران با سرعت از محل متواری می شود افزود: در یک تعقیب و گریز در حالی که خودرو با درختی برخورد و  متوقف می شود متهم از خودرو پیاده و مجددا متواری که با درایت ماموران متهم دستگیر می شود.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اولیه از داخل خودرو متهم الات و ادوات سرقت کشف شد و متهم ۳۵ ساله به سرقت خودرو در روز جاری از شرق استان تهران اعتراف کرد که مال باخته شناسایی شد.

 

سرهنگ طرهانی با اشاره به سوابق سرقت متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

 

خلع سلاح سارقان لوازم خودرو

 

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری از دستگیری سارقان لوازم خودرو در محله انقلاب خبر داد و گفت: از سارقان یک قبضه سلاح کلت کمری کشف شد.

 

سرهنگ ارسلان قاسم زاده در این باره گفت: روز گذشته تیم عملیاتی ضربت سرکلانتری سوم حین گشت زنی در محله انقلاب به دو مرد  که داخل خودرو پراید حضور داشته و مدت زیادی در محل توقف داشته مشکوک می شوند.

 

وی با بیان اینکه ماموران متهمان را زیر نظر گرفتند افزود: سارقان از خودرو پیاده و به سمت خودرویی که مدنظر داشته رفته که در همین حین یک قبضه سلاح کمری پشت کمر یکی از سارقان مشاهده شد که سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر و خلع سلاح  شدند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری و ۹ فشنگ جنگی و از داخل خودرو متهمان ۵.۱ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و متهمان ۵۰ و ۴۰ ساله که از ساکن استان غربی کشور بودند به ۵ فقره سرقت محتویات خودرو در شهر تهران با همدستی  هم اعتراف کردند که مال باختگان شناسایی شدند.

 

سرهنگ قاسم زاده با اشاره به سوابق سرقت متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

 

سارق تکرو موتورسیکلت در چنگال قانون

 

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق تکرو موتورسیکلت محله سنائی ۲۴ ساعت پس از سرقت خبر داد.

 

سرهنگ محمدقاسم طرهانی اظهارکرد: در پی افزایش سرقت موتورسیکلت در محله سنائی رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

 

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم سابقه دار را شناسایی کردند گفت: با اخذ مجوز قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم که در مخفیگاه خود در حال خرد کردن موتورسیکلت بود دستگیر و در بررسی محل یک دستگاه متورسیکلت کشف شد.

 

جانشین پلیس پیشگیری تهران افزود: متهم ۴۸ ساله که از سابقه داران در امر سرقت بوده در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت موتورسیکلت از محله سنائی و ۳ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.

 

سرهنگ طرهانی با اشاره به انجام تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

 

سارق منزل از همسایه ها بود

 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق منزل محله شهرک ولیعصر خبر داد و گفت: سارق از اهالی همان محل و از همسایگان بود.

 

سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره گفت: روز گذشته در پی اعلام یک فقره سرقت منزل در محله شهرک ولیعصر(عج) عملیات کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر(عج) برای  بررسی موضوع سریعا در محل حاظر شدند.

 

وی با بیان اینکه ماموران در محل حاضر و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد باند چهار نفره سارقان با توجه به اطلاع از عدم حضور ساکنان منزل برای  خاکسپاری مالک منزل، اقدام به سرقت مقداری طلا و اشیاء قیمتی کرده بودند افزود: در پی جویی های انتظامی و تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه یکی از سارقان که از اهالی همان کوچه بوده شناسایی و در یک عملیات منسجم پلیسی سارق در مخفیگاه دستگیر شد.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی مخفیگاه متهم از اموال سرقت شده کشف شد و متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و سرقت طلا و لوازم قیمتی از منزل مال باخته با همدستی سه تن از همدستانش معترف و کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند.

 

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به سوابق سرقت متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم و دستگیری دیگر همدستان ادامه دارد.

 

سرقت به روش پرستاری سالمندان

 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری خانمی که با عنوان پرستار سالمندان اقدام سرقت کرده بود در شمال تهران خبر داد.

 

سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره گفت: روز گذشته در پی اعلام یک فقره سرقت و حضور سارق در محله قلهک سریعا گشت انتظامی کلانتری قلهک به محل اعزام شد.

 

وی با بیان اینکه ماموران سریعا در محل حاضر و تحقیقات میدانی را آغاز کردند افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد خانمی که به عنوان پرستار سالمندان مدتی است در حال کار در منزل مورد نظر می باشد اقدام به سرقت لوازم منزل و انباری کرده که در حال خروج از منزل توسط مالک متوجه و مهار شده است.

 

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۹ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و سرقت مقداری طلا و لوازم از منزل مال باخته معترف و کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را یک میلیارد ریال محاسبه کردند.

 

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه در به خدمت گرفتن پرستار توجه داشته باشید حتما از مراکز معتبر استفاده شود در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

 

آماده باش پلیس تهران در شب قدر/ استقرار یگان‌های انتظامی و ترافیکی در ۲۰۰۰ نقطه

 

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آماده باش کامل مأموران پلیس تهران در راستای تأمین امنیت و آرامش شهروندان خبر داد و گفت: در شب های قدر یگان‌های انتظامی و ترافیکی آماده باش و تا سحر خدمتگزار شهروندان هستند.

 

سردار حمید هداوند با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام علی (ع)، با اشاره به اینکه در شب‌های قدر پلیس پایتخت در آمادگی کامل است، تصریح کرد: همه یگان‌های انتظامی ترافیکی و امنیتی در شب های قدر برای تامین امنیت و آرامش شهروندان در تهران تا اذان صبح مستقر هستند.

 

سردار هداوند با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال ایجاد فتنه و توطئه در بین مسلمانان هستند، عنوان داشت: نباید اجازه بدهیم که دشمنان امنیت و آرامش ما را مخدوش کنند از این رو همچنان که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جهاد تبیین تاکید فرمودند باید سیاست‌های دشمنان مطرح شود.

 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه باید از برکات و حسنات این شب عزیز استفاده کنیم، گفت: در بیش از ۲ هزار نقطه تهران کارکنان ترافیکی و انتظامی در سطح شهر به خصوص در محل های برگزاری مراسم احیا مستقر هستند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است