کد خبر : 188755
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - 02:08
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

مخبر زیربار قطعی برق نرفت

معاون اول رییس جمهور گفت:‌ وزارت نیرو با کمک بانک‌های عامل با برنامه‌ریزی منظم و توسعه نیروگاه‌های تولید برق، کمبودهای کشور در این زمینه را جبران کند و نباید به هیچ عنوان در دوران اوج مصرف برق در کشور شاهد خاموشی باشیم

مخبر زیربار قطعی برق نرفت

به گزارش مدارا، محمد مخبر در جلسه‌ای درخصوص رفع مشکلات توسعه نیروگاه‌ها که با حضور وزیر نیرو و رییس کل بانک مرکزی و همچنین مسوولان دستگاه‌های مربوطه در حوزه برق برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو، برای جلوگیری از خاموشی بر ضرورت تولید برق مورد نیاز کشور به ویژه در فصل تابستان برای جبران کمبودها در این زمینه تأکید کرد و گفت: وزارت نیرو با کمک بانک‌های عامل با برنامه‌ریزی منظم و توسعه نیروگاه‌های تولید برق، کمبودهای کشور در این زمینه را جبران کند و نباید به هیچ عنوان در دوران اوج مصرف برق در کشور شاهد خاموشی باشیم.

 

بررسی برنامه‌های ویژه توسعه ظرفیت تولید برق در دولت در اوج بار سال جاری و به ویژه در فصل تابستان و ارتقای واحدهای حرارتی موجود، با کمک بانک‌ها و تخصیص اعتبارات لازم واحدهای جدید نیروگاهی از جمله مواردی بود که در این جلسه در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت و معاون اول رییس جمهور از رییس کل بانک مرکزی و همچنین وزیر نیرو خواست تا با تعامل و امضای تفاهمنامه‌ای هرچه زودتر مسایل مالی، چگونگی تخصیص اعتبارات و وصول مطالبات بانکی صنعت برق حل و فصل شود.

 

در این جلسه وزارت نیرو گزارشی از برنامه‌های توسعه و زمانبندی راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی دولتی و خصوصی و واحدهای بخش بخار سیکل ترکیبی(بیع متقابل) و همچنین تأمین منابع طرح‌های نیروگاهی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

 

در ادامه این جلسه گزارشی درخصوص ناترازی تولید و مصرف برق در ابتدای دولت سیزدهم، ظرفیت عملی تولید برق نیروگاه‌های کشور، دلایل اصلی کسری برق در سال گذشته، مقایسه سالانه تقاضای مصرف برق مطرح شد و در پایان پیشنهادهای اجرایی صندوق توسعه ملی جهت بازپرداخت بدهی و تأمین مالی طرح‌های نیروگاهی بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

اخبار مرتبط:
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بهترین راه برای رفع تمام مشکلات در زندگی بشر، توکل به خداوند است

سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟
سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خصوص بحث حجاب گفت: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

کنایه سیداحمد خاتمی به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی؛ دوران موشک پایان نیافته و باید موشک داشته باشیم
کنایه سیداحمد خاتمی به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی؛ دوران موشک پایان نیافته و باید موشک داشته باشیم

امام جمعه موقت تهران گفت: در عملیات وعده صادق یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است