کد خبر : 188623
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - 09:54
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

افزایش کرایه تاکسی ها در تهران از فردا

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در سالجاری ۲۵ درصد از اول اردیبهشت (فردا) افزایش خواهد داشت.

افزایش کرایه تاکسی ها در تهران از فردا

به گزارش مدارا، در بهمن ماه سال گذشته اعضای شورای شهر تهران لایحه‌ای را مصوب کردند که براساس آن نرخ کرایه وسایل حمل ونقل عمومی یعنی مترو، اتوبوس و تاکسی افزایش می‌یابد که بر این اساس به صورت میانگین نرخ بلیت و کرایه ۲۵ درصد از اول اردیبهشت (فردا-پنجشنبه) افزایش می‌یابد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد که افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی همچون اتوبوس در شهر تهران نیز در سال ۱۴۰۱، به‌طور میانگین ۲۵ درصد و تا ۳۵ سقف درصد نسبت به نرخ‌های پایه مصوب سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

همچنین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به‌طور متوسط ۲۵ درصد در سالجاری افزایش می‌یابد؛ اما از آنجایی که در برخی خطوط مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است مقرر شد که به آن‌ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند همچنین در این میان نرخ کرایه خطوط مینی بوسرانی هم در سال جدید ۱.۲ درصد نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی آنهم بر مبنای طول خطوط تعیین شده است.

در این میان شورا با مصوبه خود به مترو اجازه داده است که نرخ بلیت خود را برای سالجاری ۲۵ درصد افزایش دهد که نرخ بلیت خط تک سفره ۲۵۰۰تومان، بلیت تک سفره حومه (خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. البته این مبالغ برای بلیت تک سفره است و بلیت‌های مدت دار نیز براساس مبلغ پرداختی، شارژ می‌شود.

همچنین براساس مصوبه شورای شهر تهران همچون سنوات گذشته برای اقشار خاص همچون خانواده شهدا، معلولین، جانبازان از تحفیف ۱۰۰ درصد و دانش آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد بلیت مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است و برای خبرنگارانی که طرح ترافیک استفاده نکنند نیز کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت هم از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است