کد خبر : 188546
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - 17:15
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

باید به وزرای دولت سیزدهم فرصت داد

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به مدارا گفت: انتقاداتی به عملکرد برخی وزرای دولت وجود دارد اما باید به افرادی همچون عبدالملکی و‌ خاندوزی فرصت داد تا در مقام وزارت موفق شوند.

باید به وزرای دولت سیزدهم فرصت داد

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری مدارا در خصوص شایعاتی مبنی بر استیضاح برخی از اعضای کابینه سیزدهم، اظهار کرد: دولت سید ابراهیم رئیسی در شرایط بسیار بد اقتصادی کار خود را آغاز کرد و در همان ابتدا نیز با بدهی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی مواجه شد.

وی گفت: افزایش هزینه‌های جاری و همچنین بازپرداخت اوراق فروخته شده در دولت قبل از جمله عواملی است که تیم اقتصادی حاضر در کابینه سیزدهم در ۸ ماه اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کسانی که ۸ سال نتوانستند کاری کنند امروز مدعی شده‌اند

این نماینده مجلس بیان داشت: کسانی که در ۸ سال فعالیت خود نتوانستند کاری برای کشور انجام دهند، انتظار دارند که دولت تنها در ۸ ماه‌ها به وضعیت فعلی سر و سامان دهد.

این عضو هیأت رییسه پارلمان با یادآوری وضعیت بغرنج کرونا در سال گذشته، بیان داشت: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال شاهد بودیم که تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی به بالای ۷۰۰ نفر رسید، که همان موضوع نیز جزو چالش‌های پیش روی دولت جدید بود.

یوسفی گفت: ماه‌های ابتدایی دولت‌ها همواره صرف جلسات رأی اعتماد به اعضای کابینه جدید و همچنین تغییر برخی از مدیران می‌شود و نمی‌توان در یک بازه زمانی کوتاه انتظار داشت که مشکلات موجود به سرعت حل شود.

تمجید از کارنامه درخشان دولت سیزدهم در مقابله با کرونا

وی تصریح کرد: قطعا دولت جدید در برخی از موضوعات عملکرد بسیار خوبی از خود به جا بگذارد، برای مثال موضوع مقابله جدی با کرونا و واکسیناسیون رایگان عمومی از جمله مواردی است که سیستم بهداشت و درمان دولت جدید به بهترین شکل آن را به ثمر رسانده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: کرونا علاوه بر مشکلات جسمی و روحی، موجب آسیب به بخش اقتصادی کشور نیز شده بود، اما مهار قابل قبول این بیماری در دولت جدید بخشی از مشکلات موجود برطرف شد.

یوسفی با تمجید از دولتمردان به دلیل توجه به مردم، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که دولت فعلی با حضور در مناطق محروم و در میان مردم کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشته و لازم است این روند نیز ادامه دار باشد.

کنترل تورم در دستورکار دولتمردان قرار بگیرد

یوسفی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با «مدارا» با انتقاد از برخی کاستی‌های موجود، تأکید کرد: هنوز نرخ تورم بالا است که باید کنترل شود.‌ در کنار این موضوع برخی از وزرا وعده‌هایی را مطرح کردند که از همان ابتدا مشخص بود که این وعده‌ها در کوتاه مدت قابلیت اجرایی شدن ندارد.

این عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: مجلس در جایگاه نظارتی خود حق دارد از هر ابزاری برای بهبود وضعیت فعلی و کمک به دولت مستقر کمک کند و کسی نمی‌تواند این رفتار نمایندگان را مورد نقد قرار دهد.

باید به وزرای جوان دولت فرصت داد

یوسفی در پاسخ به این پرسش که بهتر نیست به وزرای جوانی همچون آقایان عبدالملکی و خاندوزی فرصت بیشتری برای پیشبرد اهداف ایشان داده شود، بیان داشت: بنده نیز معتقد هستم که نمی‌توان طی ۸ ماه یک کارنامه تمام عیار به جا گذاشت، اما نباید فراموش کنیم که برخی از مشکلات جدی بر سر راه مردم قرار گرفته و حتی تأخیر یک روزه نیز برای حل آنها جایز نیست.

فرصت خدمت به مردم محدود است

نماینده مردم اهواز در مجلس پایان تصریح کرد: من همچنان معتقدم که باید به کابینه دولت سیزدهم فرصت داد و اما نباید فرصت خدمت به مردم نیز از دست برود و لازم است دولتمردان با یک برنامه کارشناسی دقیق مشکلات اصلی موجود را به سرعت برطرف کنند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: وزارت آموزش وپرورش از صدور کارت عادی امتحانات عاجز است
نماینده مجلس: وزارت آموزش وپرورش از صدور کارت عادی امتحانات عاجز است

عضو هیات رییسه مجلس با انتشار یک توییت از عدم صدور کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی و سردرگمی خانواده ها و دانش آموزان انتقاد کرد.

رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند
رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند

رئیس جمهور با بیان اینکه با امکانات کم هم می‌شود صاحب فرزند شد، تصریح کرد: این سخن که تا اتاق اضافه نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرزندان بیشتری داشته باشیم، سخن قابل دفاعی نیست؛ تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن حتما نیاز به مسکن و امکانات متناسب دارد، اما اینکه فقط این‌ها زمینه فرزندآوری باشند، باور صحیحی نیست.

پولشویی در موسسه مصاف متعلق به رائفی‌پور تایید شد
پولشویی در موسسه مصاف متعلق به رائفی‌پور تایید شد

در نتیجه‌گیری گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها به این موضوع مهم اشاره‌ شده است که موسسه مصاف نوعی پول‌شویی از حساب‌های حقوقی خود انجام داده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است