کد خبر : 188429
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - 05:00
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

هوای این استان‌ها گرد و غباری می‌شود

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زرد از شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال این ذرات به داخل کشور خبر داد.

هوای این استان‌ها گرد و غباری می‌شود

به گزارش مدارا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از شکل گیری توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال ذرات به کشور از اواخر وقت سه‌شنبه( ۳۰ فروردین ماه) تا چهارشنبه( ۳۱ فروردین ماه) با مخاطراتی نظیر کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید خبر داد.

 

منطقه اثر این سامانه در روز سه‌شنبه استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان و در چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، البرز، مرکزی، قم و خوزستان خواهد بود.

 

اثر این مخاطره کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پروازها است.

 

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر، پرهیز از حرکات فیزیکی در فضای باز، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفرهای بین شهری است.

 

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار مرتبط:
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استانها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

عضو شورای شهر تهران: ساخت مسجد در پارک قیطریه با لجبازی علیه مردم درست نیست
عضو شورای شهر تهران: ساخت مسجد در پارک قیطریه با لجبازی علیه مردم درست نیست

تشکری‌هاشمی گفت: «هرچند اگر قرار باشد موافقین مسجد هم چنین کارزارهایی راه‌اندازی کنند، حتما تعدادشان بیش از مخالفتان خواهد شد. اما موضوع این است که وقتی با لجبازی و یک مدل رفتار تهاجمی با مردم رفتار کنیم این تبعات قابل پیش‌بینی است.

خبرگزاری نزدیک به سپاه: بی‌حجاب‌ها باید از برخی حقوق اجتماعی محروم شَوند
خبرگزاری نزدیک به سپاه: بی‌حجاب‌ها باید از برخی حقوق اجتماعی محروم شَوند

خبرگزاری فارس نوشت: درباره طرح اخیر پلیس در خصوص حجاب نوشت: تذکر رهبری در جهت ترمیم نه تعطیل طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است