کد خبر : 188124
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - 16:31
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

نرخ کرایه سرویس مدارس افزایش پیدا کرد؟

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر سرویس مدارس در دو بخش رسمی که توسط شهرداری ها تامین می شود و بخش غیر رسمی که به صورت آزادبر تامین می شود؛ فعالیت می کنند، افزود: افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس مربوط به ناوگان غیر رسمی است.

نرخ کرایه سرویس مدارس  افزایش پیدا کرد؟

به گزارش مدارا، مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بروز تخلف دریافت هزینه‌های بالا توسط برخی رانندگان سرویس مدارس گفت: با توجه به شیوع کرونا حدود دو سال بود که سرویس مدارس به صورت معمول نداشتیم و تا شب عید هم بحث بازگشایی مدارس مطرح نبود لذا سرویس مدارس به صورت ساماندهی شده سابق برنامه ریزی نشده بودند. با اتخاذ تصمیم بازگشایی مدارس به شهرداری ها اعلام شد رانندگان فعال در حوزه سرویس مدارس شناسایی شوند و بخش عمده ناوگان نیز در سامانه سپند ثبت شدند.

وی افزود: اما در حال حاضر با دو شیوه در بحث سرویس مدارس مواجه هستیم؛ نخست ناوگانی که به صورت رسمی توسط اموزش و پرورش در اختیار والدین است که کرایه آنها تعریف شده است و در شورای اسلامی هر شهر نیز به تصویب می رسد اما به دلیل محدود بودن زمان در هنگام بازگشایی مدارس گروهی از والدین نیاز خود را از طریق غیررسمی تامین کردند که امکان اعمال نظارت بر حوزه غیررسمی وجود ندارد و چارچوب مشخصی برای آن نداریم ولی اعلام کردیم در هر جای کشور اموزش و پرورش در صورتی که تقاضا داشته باشد از سوی شهرداری ها این امادگی وجود دارد تا ناوگان مورد نیاز را در اختیار قرار دهند.

وی ادامه داد: برخی از مدارس و والدین متاسفانه فرایند سرویس مدارس غیررسمی را برای این چند وقت در دستور کار خود قرار دادند و موارد اعتراض نسبت به دریافت هزینه های مازاد و نرخ کرایه سرویس مدارس نیز مربوط به همین بخش است. در حوزه سرویس مدرسه رسمی، زمانی که آموزش و پرورش نیاز هر مدرسه‌ای را به شهرداری اعلام کند، درخصوص راننده سرویس استعلام شده و قیمت براساس نرخ مصوب شده از سوی شورای شهر در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس با نرخ کرایه معمول حمل و نقل متفاوت است. معمولا برای هر سال تحصیلی بنابر کارکارشناسی که در کارگروه های ماده ۱۸ ایین نامه حمل و نقل دانش اموزی با حضور نماینده اموزش و پرورش، شهرداری و اولیا و مربیان شکل می گیرد؛ نرخی به صورت کارشناسی به شورای شهر پیشنهاد می شود که پس از تصویب و تایید فرمانداری به عنوان مبنا نرخ کرایه سرویس مدارس قلمداد می شود و برای سال تحصیلی اینده قابل استناد و اجرا خواهد بود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اعلام موارد تخلف در افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس گفت: اگر تخلف در نرخ کرایه در حوزه ناوگان رسمی است، والدین در شهرداری شهر مربوطه گزارش تخلف را ثبت کنند و مسئله در کمیته‌های انضباطی بررسی خواهد شد.

اخبار مرتبط:
وزیر کشور: برخی سعی کردند لفظ حماسهٔ مردم در انتخابات را به مرحلهٔ دوم محدود کنند I ببینید
وزیر کشور: برخی سعی کردند لفظ حماسهٔ مردم در انتخابات را به مرحلهٔ دوم محدود کنند I ببینید

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید برخی سعی کردند لفظ «حماسهٔ مردم در انتخابات» را به مرحلهٔ دوم محدود کنند؛ این مطلب مربوط به تمام دورهٔ انتخابات بود. او ادامه داد: اگر انصاف دارند بیایند درباره اهمیت انتخابات و برگزاری انتخابات در بهترین سطح سلامت و امنیت و ابتکارات این انتخابات صحبت کنند. کسانی که صحبت می کنند سعی کنند منصفانه حرف بزنند و سعی نکنند مطلبی را آن جور که دوست دارند تغییر جهت دهند.

اصغر جهانگیر: دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه علنی است
اصغر جهانگیر: دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه علنی است

اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی‌ گفت: بی شک گرامی داشتن این مناسبت‌ها و یادآوری بزرگی آن بزرگانی که در تاریخ اسلام درخشیدند الگوی مناسبی برای شناخت بیشتر سیره آن بزرگواران و توجه به منش آنها در زندگی امروز ما است.

روزنامه جوان: اگر بجای۱۷ هزار نفر، ۷۰۰هزار نفر هم در تصادفات سالانه کشته شوند، برای مسئولان اصلاً مهم نیست
روزنامه جوان: اگر بجای۱۷ هزار نفر، ۷۰۰هزار نفر هم در تصادفات سالانه کشته شوند، برای مسئولان اصلاً مهم نیست

فرمانده پلیس راهور فراجا بار دیگر کیفیت پایین خودروهای تولید داخل را که نقش پررنگی در بروز سوانح مرگبار رانندگی دارند، به باد انتقاد گرفت و گفت هرچه فریاد می‌زنیم خودروها باید ایمن باشد، اتفاقی رخ نمی‌دهد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است