کد خبر : 187625
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - 00:19
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

کسری بودجه شدید در تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تامین اجتماعی دچار کسری بودجه شدید هستیم، گفت: سال گذشته را در حالی به پایان بردیم که متوسط ماهانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری داشتیم که سالانه ۴۸ هزار میلیارد تومان می شود.

کسری بودجه شدید در تامین اجتماعی

به گزارش مدارا، حجت عبدالملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت اقتصادی سازمان تامین اجتماعی گفت: در تامین اجتماعی دچار کسری بودجه شدید هستیم. سال گذشته را در حالی به پایان بردیم که متوسط ماهانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری داشتیم که سالانه ۴۸ هزار میلیارد تومان می شود و عدد وحشتناکی است.

وی افزود: این رقم ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه ماهانه برای یک دستگاه بسیار بزرگ است. برخی وزارتخانه‌ها کل بودجه سالیانه‌شان ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است که می شود نیمی از حقوقی که تامین اجتماعی در یک ماه پرداخت می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما سال گذشته را در حالی گذراندیم که اولا هیچ حقوقی به تاخیر نیفتاد و ثانیا یک میلیون و ۱۰۷ هزار بیمه شده جدید در سال گذشته به مجموعه بیمه شدگان تامین اجتماعی اضافه شد؛ افزود: البته تا پایان فروردین ماه آمار بالاتر می رود زیرا کارفرمایان می توانند لیست بیمه شان را آخر ماه بعد به تامین اجتماعی ارائه دهند.

وی ادامه داد: بنابراین آماری که اعلام کردم مربوط به تا آخر اسفند نیست، زیرا تعدادی از کارفرمایان تا آخر فروردین فرصت دارند سهم بیمه اسفند را واریز کنند.

وی با بیان اینکه از یک میلیون و ۱۰۷ هزار نفر، حدود ۷۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۰ هستند، گفت: ۷۰ درصد همین تعداد، یعنی ۵۰۰ هزار نفر از این ۷۵۰ هزار نفر، بیمه شده اجباری هستند؛ به این معنا که کارفرما، فرد را بیمه کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی جبران و تامین حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از کسری سال گذشته را در یک برنامه جدید تعریف کرده که یک موفقیت بزرگ به شمار می رود، گفت: در حوزه تامین اجتماعی، سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری اخیرا ابلاغ شده است. رئیس‌جمهور نیز به ما ابلاغ کرد که ظرف دو تا دو و نیم ماه مقدمات اجرایی و پیش نویس اسناد و لوایح توسط وزارتخانه تهیه شود. در واقع این مسئولیت به عهده ما گذاشته شده که یک انقلاب در عرصه رفاهی مردم ایران است.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است