کد خبر : 186991
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - 15:55
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

انتقاد تند معاون اول رییس جمهور از سرعت توسعه صنعتی کشور

هفتمین جلسه کمیته علمی طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی کشور و ارتقاء تولید داخل، ظهر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

انتقاد تند معاون اول رییس جمهور از سرعت توسعه صنعتی کشور

به گزارش مدارا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به ضعف ها و کاستی های موجود در صنعت کشور گفت: لازم است نقشه راه و طرحی جامع برای توسعه تمامی ابعاد صنعت کشور تدوین شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه تصریح کرد: نقشه راه توسعه صنعت کشور باید به گونه ای تدوین شود که اکثریت صاحب نظران عرصه صنعت در خصوص آن اتفاق نظر داشته باشند تا شاهد مشارکت عمومی و همگرایی برای اجرای این نقشه راه باشیم.

وی با یادآوری اینکه برخی کشورها مسیر توسعه صنعتی را همزمان با ایران آغاز کردند اما امروز از ما جلوتر هستند، خاطر نشان کرد: به دلیل عدم توجه به ظرفیت های کشور و برنامه ریزی های ناقص و بعضا اشتباه ، مسیر توسعه صنعتی کشور از سرعت کافی برخوردار نیست که لازم است با اصلاح مسیرهای گذشته ، نقشه راهی دقیق و درست را در پیش بگیریم.

مخبر با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با این نامگذاری، یکی از حیاتی ترین نیازهای کشور را مورد تاکید قرار دادند تا تمرکز دستگاه ها و نهادهای مختلف بر این موضوعات مهم معطوف شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید راهبردها، چارچوب ها و سیاست های مشخصی برای توسعه صنعتی کشور در اختیار داشته باشیم تا تمامی صنایع مختلف کشور براساس یک سند مشخص و متقن در مسیر توسعه حرکت کنند.

در این جلسه عادل آذر مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی گزارشی از طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید داخل ارائه کرد.

در این گزارش به ریشه های تاریخی واگرایی اقتصاد ایران اشاره شد و توضیحاتی نیز در خصوص مطالعه تطبیقی کشورهای منتخب و سیاست ها و استراتژی صنعتی این کشورها طی دهه های اخیر مطرح شد.

در این جلسه همچنین بر اهمیت توسعه همگرایی و سرمایه گذاری مشترک در صنعت کشور تاکید شد و موضوع زنجیره ارزش جهانی به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است