کد خبر : 186184
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - 11:08
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

واکنش تند علیدوستی به سکوت در برابر آزار جنسی

بازیگر سینما درباره علت انتشار بیانیه علیه "خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی علیه زنان سینما" از همکارانش در سینمای ایران سوال کرده چه اتفاقی باید برای زنانی که کنار شما کار می‌کنند بیافتد که واکنش شما را هم بر بیانگیزد.

واکنش تند علیدوستی به سکوت در برابر آزار جنسی

به گزارش مداراف ترانه علیدوستی بازیگر سینما درباره علت انتشار بیانیه علیه “خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی علیه زنان سینما” از همکارانش در سینمای ایران سوال کرده چه اتفاقی باید برای زنانی که کنار شما کار می‌کنند بیافتد که واکنش شما را هم بر بیانگیزد.

او گفت: تعداد بی‌شمار این روایت‌ها و اینکه تکرار شونده هستند، وضعیت خیلی وحشتناکی را از نظر من بوجود آورده و به دنبال آن سکوت هولناک همکاران عزیز من در سینمای‌مان خیلی ما را شگفت‌زده کرده است. همکارانم باید این مسایل را پیگیری می‌کردند. یا حتی در ابتدایی‌ترین شکلش افرادی را که نامشان به عنوان خشونت‌گر و آزارگر آورده شده بود را کمی پاسخگو می‌کردند. نه اینکه با بی‌اعتنایی مطلق به این روایت‌ها … این انسان‌ها هنوز کارشان، زندگی‌شان، اعتبارشان، بروبیایشان، همه چی به جا باشد و هیچ‌کس اگر مرتکب چنین کاری شده، اصلا هزینه‌ای” ندهد.

علیدوستی ادامه داد: بیانیه بیش از ۳۰۰ زن دست‌اندکار سینمای ایران برای همه کسانی که مصلحت‌اندیشی باعث شد که طرف حق را نگیرند”، پیام ویژه‌ای داشت: این وضعیت دیگر نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط:
عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت

رییس سازمان سینمایی کشور در نامه‌ای خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد که آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها باید از این سازمان مجوز دریافت کنند.

میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را ۱۴۰۵ به پخش برسانیم
میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را ۱۴۰۵ به پخش برسانیم

عصر چهارشنبه پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با همراهی محسن برمهانی معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» بازدید کرد و در جریان روند تولید آن قرار گرفت. در این بازدید مهدی نقویان رئیس سیمافیلم و جمعی از مدیران ستادی معاونت سیما حضور داشتند.

خواننده سرشناس کُرد: از سعید آقاخانی شکایت خواهم کرد  I ببینید
خواننده سرشناس کُرد: از سعید آقاخانی شکایت خواهم کرد I ببینید

خواننده سرشناس موسیقی کُردستان نسبت به استفاده بدون اجازه از آثارش در سریال «نون. خ» اعتراض کرد و اعلام کرد که به‌زودی پیگیری قانونی و قضایی نسبت به این موضوع را آغاز خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است