کد خبر : 185571
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - 13:50
دسته‌بندی : بین الملل، اخبار ویژه
چاپ

رئیس جمهور اوکراین: به پیروزی در جنگ نزدیک می‌شویم

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین با اشاره به گذشت یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به این کشور، اظهار داشت: هر روز به پیروزی در این جنگ نزدیک‌تر می‌شویم.

رئیس جمهور اوکراین: به پیروزی در جنگ نزدیک می‌شویم

به گزارش مدارا، ولودیمیر زلنسکی در ویدئویی که در سرویس پیام رسان تلگرام منتشر کرد، با بیان این مطلب افزود: قبل از آغاز نشست سران هفت کشور صنعتی با رهبران شماری از کشورهای مختلف جهان صحبت کردم و از آنها خواستم تا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنند.

وی در این رابطه اعلام کرد که به جز سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان سوئد، با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، گیتاناس نوسدا رییس جمهور لیتوانی و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

رییس جمهور اوکراین افزود: کشور باید در مسیر صلح حرکت کند؛ ما بسیار نزدیک به صلح هستیم. هر روز ما به پیروزی نزدیک‌تر می‌شویم زیرا در این جنگ برای ما غیرممکن است که پیروز نشویم.

زلنسکی تصریح کرد: ما حتی برای ثانیه‌ای نمی‌توانیم بایستیم زیرا هر لحظه برای ما حکم سرنوشت‌مان و آینده‌مان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰ روز و یک ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین گذشته است. اگر روس‌ها می‌دانستند که قرار است با چه چیزی روبه‌رو شوند، از اینکه به اینجا بیایند، می‌ترسیدند.

جنگ اوکراین اکنون وارد سی‌امین روز خود شده و تاکنون ۲۵ کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌یف کرده‌اند. روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است