کد خبر : 185441
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ - 12:04
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

یارانه دهک‌های پایین جامعه سه برابر می‌شود

ابوترابی گفت: در سال آینده کشور به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود. خانواده‌های سه دهک پولدار حذف می‌شود، در عوض دهک‌های پایین جامعه یارانه‌های‌شان سه برابر می‌شود.

یارانه دهک‌های پایین جامعه سه برابر می‌شود

به گزارش مدارا، «ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف آباد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در رابطه با مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۰ گفت: سال ۱۴۰۰ باید به دو قسمت تقسیم شود، یک قسمت آن دوره آقای روحانی است که من اتفاق خاصی نمی‌بینم و تکرار همان ۷ سال و نیم قبل بود.

قسمت دیگر سال اما تحولی است که با آمدن دولت جدید انجام شد. البته تحولات فوق العاده و عالی بود. یعنی در شش ماهه دوم سال که دولت مردمی آیت الله رئیسی آمد ما شاهد تحول و تغییر در سیاست‌های خارجی کشور شدیم. به طور مثال ما سال‌ها منتظر بودیم که عضو سازمان همکاری‌های شانگ های شویم، که از لحاظ امنیتی و اقتصادی اهمیت فوق العاده‌ای برای ما داشت. قبل از این ما را به این سازمان راه نمی‌دادند. اما با آمدن آیت الله رئیسی  به این اجلاس دعوت شدیم.

وی ادامه داد: در متن دعوتنامه ترکمنستان کلماتی را با رغبت نوشته بودند، ترکمن‌ها کلمه‌ای دارند به نام «خاکسار» یعنی کسی که قهرمان و پهلوان و مردمی است. در دعوتنامه آیت الله رئیسی کلمه خاکسار را آورده‌ بودند. یعنی از دید ما شما یک قهرمان و پهلوان دوست داشتنی مثل شهید سلیمانی هستید. این‌ موضوع برای من بسیار جالب بود، با پیوستن به شانگ‌های ما اولین گام در سیاست خارجی را محکم برداشتیم. با ترکمنستان که سال‌ها‌‌ در سر گاز مشکل داشتیم، این مشکل حل و در تاریخ۱۰/۱۰/۱۴۰۰ در اوج سرما که اگر ترکمنستان به ما گاز نمی‌داد، دچار مشکل می‌شدیم اما انجام شد.

ابوترابی افزود: به علاوه سفر اخیر آیت الله رئیسی به قطر و رفتار با همسایگان مثل آذربایجان، تاجیکستان و دیگر کشورهای دنیا بسیار عالی بود. چرا که ما حدود ۸۰ درصد تجارت‌مان با کشورهای همسایه است، در نتیجه کار زیبایی که در دوره آقای روحانی مغفول مانده بود و توجهی به آن نمی‌شد، همسایه ها بودند. در زمان آیت الله رئیسی این اتفاقات مبارک در سیاست خارجی افتاد و برای همین توانستیم شش ماهه دوم سال صادرات عالی به افغانستان و عراق و دیگر کشورهای همسایه داشته باشیم.

نماینده مردم نجف در مورد شاخص‌ترین اقدام مجلس در ۱۴۰۰ نیز خاطرنشان کرد: یک قانونگذاری و یک اجرا داریم. همان طور که مقام معظم رهبری طبق قانون فرمودند؛ نمایندگان در کارهای اجرایی دخالت نکنند، مجلس باید قانون‌گذاری کند. در اجرا نمی تواند دخالت کند. پس ما باید قانون‌گذاری را با اجرا جدا کنیم و نمره متفاوت بدهیم. اولین نکته این که مجلس در سال ۱۴۰۰ مصوبات بسیار خوبی داشت. به طور مثال مالیات بر خانه های خالی، اقدام ملی جهش تولید مسکن برای الزام دولت به تولید یک میلیون مسکن با وام ۴۵۰ میلیون تومانی بانکی، مالیات از ماشین های لوکس و خانههای گران‌قیمت و اقشاری که مالیات نمیدادند، این‌ها اتفاقات مبارکی بود که مجلس در ۱۴۰۰ انجام داد.

وی افزود: در سال آینده نیز بزرگ‌ترین اتفاقی که مجلس قرار است انجام دهد، این است که، کشور به ده دهک تقسیم میشود. خانوادههای سه دهک پولدار حذف می شود، در عوض دهک‌های پایین جامعه یارانه هایشان سه برابر میشود. و این اختلاف و شکاف طبقاتی که طبق آمار مراکز بین الملل در دولت قبل ایجاد شده بود، در دولت سیزدهم امید داریم به حداقل برسانیم.

این نماینده مجلس در مورد این که چه چشم اندازی برای سال جدید در پیش روی دولت و مجلس است، اظهار داشت: چشم انداز را با اتحاد مجلس و دولت در موضوع ارز ترجیحی که دیدید، مجلس دست دولت را در ارز ترجیحی باز گذاشت، من بسیار امیدوارم. سیاست خارجی ما عزتمندانه و توام با دستاوردهای اقتصادی در کشورهای همسایه شد. این می تواند صادرات ما تولید و رونق ببخشد. و باعث ارز آوری به داخل کشور شود. این فرآیند مبارزه با فساد که ما در سه قوه مشاهده می‌کنیم، همگان را به آینده کشور امیدوار کرده است. سال آینده رشد اقتصادی ما ۸ درصد خواهد بود. اگر تلاش بیشتری کنیم میتوانیم رشد اقتصادی ۸ درصد را ببینیم که مانند کشور چین شده و از این رکورد خارج شویم.

عضو کمیسیون امور داخلی گفت: بنده نیز به نوبه خودم سال جدید را تبریک میگویم. انشاءالله سالی توام با سلامتی و برکت باشد و دستاوردهای خوبی برای مردم و نظام داشته باشد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است