کد خبر : 185413
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ - 00:59
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

ادعای عجیب وزیر ارتباطات: می‌خواهم سرعت اینترنت را ۱۰۰ برابر کنم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: در افق ۱۴۰۳ هدف گذاری کرده ایم سرعت اینترنت را به یک گیگابایت در ثانیه برسانیم که ۱۰۰ برابر سرعت فعلی است. زیرساخت اساسی برای توسعه کشور ارتباطات است و این موضوع را به عنوان برنامه کلیدی دنبال می‌کنیم.

ادعای عجیب وزیر ارتباطات: می‌خواهم سرعت اینترنت را ۱۰۰ برابر کنم

به گزارش مدارا، عیسی زارع پور در حاشیه برگزاری نخستین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۱ درباره برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین) گفت: سال گذشته در وزارت ارتباطات برای توسعه اقتصاد دیجیتال زیرساختی را فراهم کرده ایم و آن تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بود.

وی افزود: با تشکیل این کارگروه اختیارات هیئت وزیران و رئیس جمهور به یک جمع تفویض شد تا بتوانیم موانع پیش روی کسب و کار‌هایی را که در حوزه دیجیتال فعالیت می‌کنند، برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم توسعه کسب و کار‌های دیجیتالی را که سهم ۱۰ درصدی از کل تولید ناخالص ملی به خود اختصاص داده اند در هدف گذاری ۳ ساله محقق کنیم.

وی با بیان اینکه از زیرساخت بوجود آمده استفاده حداکثری خواهیم کرد، گفت: تصمیم‌های کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به مثابه تصمیم‌های هیئت دولت است و امیدواریم هم موانع را از پیش روی کسب و کار‌ها برداریم و هم برای توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان ایرانی در حوزه اقتصاد دیجیتال در سطح منطقه و در سطح جهانی کار کنیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ابتدا نیاز کشور را تامین خواهیم کرد که البته در بسیاری از حوزه‌ها این اتفاق افتاده است و در حوزه‌های دیگر هم در سال ۱۴۰۱ شاهد تحقق خواهیم بود و در مرحله بعد نیاز منطقه و نیاز بسیاری از کشور‌ها را برطرف خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه اقتصادی امسال سه محور اصلی دارد که یکی از آن‌ها توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور است، گفت: هم اکنون زیرساخت توسعه، گسترش ارتباطات است یعنی ارتباطات زیرساخت بسیار مهم برای بخش‌های دیگر محسوب می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: همچنین در دولت سیزدهم به دنبال راه اندازی شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری هستیم.

وی افزود: البته در افق ۱۴۰۳ هدف گذاری کرده ایم سرعت اینترنت را به یک گیگابایت در ثانیه برسانیم که ۱۰۰ برابر سرعت فعلی است.

زارع پور گفت: زیرساخت اساسی برای توسعه کشور ارتباطات است و این موضوع را به عنوان برنامه کلیدی دنبال می‌کنیم و در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتری به دنبال تحقق آن خواهیم بود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است