کد خبر : 185355
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - 11:29
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

چرا مادیران دروغ گفت؟

مجموعه مادیران، مدعی شده، به دلیل فشار مالی ناشی از افزایش حقوق و دستمزد، مجبور به تعدیل نیرو شده است.

چرا مادیران دروغ گفت؟

ببه گزارش سایت خبری مدارا؛ موافقان سرکوب دستمزد، این مثال را شاهدی بر غلط بودن سیاست افزایش حقوق و دستمزد تعبیر کرده اند.

پرسش این است که آیا مجوعه مادیران حقیقت را گفته است؟ آیا واقعاً افزایش حقوق و دستمزد، شرکت را به لحاظ مالی تحت فشار قرار داده است؟

مجموعه مادیران متعلق به خانواده محمود امیری است و در برج مجلل آفتاب استقرار یافته است.

فرخ و امیر مسعود، دو آقازاده ای هستند که از طرف خانواده وظیفه اداره شرکت را عهده دار شده اند.

به گفته برخی نزدیکان به این خانواده، امیری پدر، برای کنترل امیری جونیور و ترمز گذاشتن بر روی تصمیمات عجیب، صاعقه ای و ناپخته آقازاده، بابک ثقفی کارکشته را در ترکیب هیئت مدیره قرار داده است.

مادیران مالک برندهای مختلفی در حوزه محصولات نمایشی، لوازم خانگی و سایر محصولات است.

برند ایکس ویژن و نمایندگی TCL از جمله برندها و شرکت های تحت پوشش است.

مادیران از سال ۹۵ با گرم شدن بازار لوازم خانگی وارد این حوزه شد و با توجه به نفوذ بالا، کارخانه توسط خود روحانی افتتاح شد.

شرکت های فرعی مادیران شامل؛ صنایع پلاستیک مادیران، پشتیبانی فروش و صنایع الکترونیک و چند شرکت دیگر می باشند.

سهامدار اصلی، خانواده امیری است و ۲۴.۵۳ درصد دیگر نیز در اختیار دیگر سهامداران قرار دارد.

همچنین تولید تحت نام برندهای هیمالیا، گلدایران و ساخت قطعات برای شرکت های مانند کاچیران، از جمله دیگر فعالیت های شرکت است.

این شرکت ۱۸۵۷ تفر، کارگر و کارمند دارد که از این تعداد تنها ۱۹ نفر، قرازداد دائمی کار دارند.

این مجموعه در ۶ ماه اول ۱۴٠٠ تنها ۷۳ نفر استخدام کرده است.

با توجه به دیتای استخراج شده از صورت های مالی رسمی منتشر شده توسط خود شرکت، در شش ماه ابتدای سال ۱۴٠٠ هزینه حقوق،دستمزد و مزایای تمام گروه مبلغ ۲۸ میلیارد تومان بوده که با توجه به گردش مالی این شرکت، رقمی بسیار ناچیز است.

در این بین تنها هزینه تبلیغات غیر تلویزیوتی شرکت در عرض ۶ ماه بیش از ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

در همین بازه زمانی، همچنین هزینه آگهی های تلویزیوتی مادیران بیش از ۱۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

علاوه بر این، هیئت مدیره شرکت در چند ماه قبل تصمیم گرفت به میزان ۵۰۰ میلیارد و برای سال جدید نیز ۶۰۰ میلیارد تومان، سرمایه خود را افزایش دهد.

مادیران تنها در بهمن ماه تعداد ۳۱۵۸۳ انواع دستگاه های تولیدی را به فروش رسانده است.

شرکت مادیران تنها در شش ماه بیش از ۴۲ هزار، انواع یخچال، فریزر و… فروخت. همچنین تعداد محصولات نمایشی فروخته شده مانند مانیتور و تلویزیون در همین بازه زمانی بالغ بر ۱۳۵ هزار عدد است.

با توجه به حاشیه سود بسیار بالای این مجموعه، به نظر می رسد که مادیران سالی بسیار سود آور را پشت سرگذاشته است. این شرکت از افزایش قیمت قابل توجه قیمت لوازم خانگی، سهمی قابل توجه تحصیل کرد.

رقم فروش این شرکت در یک سال اخیر ۲۷۸۰ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان بوده است.

درآمد عملیاتی مادیران تنها در عرض ۶ ماه بیش از ۱۴۶۵ میلیارد تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل، بیش از ۴٠٠ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مالیات ۶ ماه این شرکت بیش از ۷٠ میلیارد تومان است که چند برابر هزینه حقوق و دستمزد محسوب می شود. ۶۹۰ میلیارد تومان مبلغ سود انباشته این مجموعه تولیدی است.

به نظر می رسد که رقم حقوق و دستمزد از جمله هزینه های فرعی و ناچیز شرکت شمرده می شود و اخراج کارگران به بهانه فشاز مالی ناشی از افزایش حقوق و دستمزد، با واقعیت های مالی منعکس شده در صورت های مالی شرکت، فاصله معنا داری دارد.

ناظران و مطلعان از فرایند کاری این مجموعه اظهار می دارند که اخراج کارگران به خاطر تغییر برنامه ها در مورد خطوط تولیدی جدید شرکت است و ربطی به افزایش هزینه حقوق و دستمزد ندارد.

گفتنی است با توجه به حقوق های اندک پرداخت شده در این شرکت، علی رغم سود سرشار شرکت، کارگران و کارمندهای مادیران نیز مانند دیگر خواهر خوانده های تولیدی، در وضعیت رقت انگیزی به سر می برند.

این شرکت نیز از طریق رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی و واردات مواد اولیه به نرخ اندک و قیمت گذاری هم سطح تورم، سود کلانی تحصیل کرد.

فساد ساختاری در نهادهای ناظر دولتی، پنهان شدن پشت اسامی مانند تولید کننده شریف و کارآفرین و عواملی دیگر، باعث شده تا فضای مسموم رانتی اقتصاد کشور محلی ایده آل برای ظهور تولید کنندگان سمی_رانتی شود.

اخبار مرتبط:
محمدتقی فیاضی: سال گذشته دولت ۳۹۰ هزار میلیارد تومان  به بانک مرکزی بدهی داشته / رئیسی اراده‌ای برای برای کنترل کسری بودجه ندارد
محمدتقی فیاضی: سال گذشته دولت ۳۹۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهی داشته / رئیسی اراده‌ای برای برای کنترل کسری بودجه ندارد

یک کارشناس می گوید: براساس گزارش بانک مرکزی و آخرین اطلاعاتی که مربوط به بهمن ۱۴۰۲ است، بدهی دولت به بانک مرکزی ۳۰۲ هزار میلیارد تومان بوده و بدهی مؤسسات دولتی ۸۸ هزار میلیارد تومان است که در مجموع ۳۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی است.

قیمت روز انواع خودرو ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت روز انواع خودرو ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روز خودرو ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جداول زیر ببینید.

قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جداول زیر ببینید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است