کد خبر : 185108
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - 21:08
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

لیست فیلم‌های سینمایی که در ایام نوروز پخش می‌شوند

شبکه‌های گوناگون صدا و سیما، در چهار روز مانده به آغاز سال نو، چندین فیلم سینمایی از جمله «قدمگاه»، «هرگز دروغ نگو»، «کریستوفر رابین»، «لیلی با من است»، «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد»، «شرلوک هولمز در فرار بزرگ»، «یک تکه نان»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «شهر موش‌ها»، «سفرهای گالیور»،«زندانی‌ها» و ... را پخش خواهند کرد.

لیست فیلم‌های سینمایی که در ایام نوروز پخش می‌شوند

به گزارش مدارا، بیش از ۷۰ فیلم سینمایی در روزهای پایانی سال (از ۲۶ تا ۲۹ اسفند) از شبکه‌های سیما پخش خواهند شد.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «قدمگاه»، «آسمان خراش»، «آخرین روز سال»، «شاهزاده روم»، «خانه دلفین»، «زندانی ها»، «گوشی قرمز»، «هرگز دروغ نگو»، «پیله و پروانه»، «رژیم طلایی»، «کریستوفر رابین»، «فلورا و سنجاب شگفت انگیز»، «روباه شگفت انگیز»، «گرین لند»، «لیلی با من است»، «آخر بازی»، «میراث استاد ایپ»، «گروه وینز بر فراز اورست»، «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد»، «آشوب متحرک»، «لبه پرتگاه»، «بالا رو نگاه نکن»، «با ۱۰۰ تماس بگیر»، «شرلوک هولمز در فرار بزرگ»، «چهار بچه و نصفی»، «کرامبل و سند معدن طلا»، «خانم راننده»، «مزرعه باکلی»، «مردی از رودخانه برفی»، «روز هشتم»، «یک تکه نان»، «هپی خواهد گریخت»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «دروغگو دروغگو»، «آهسته آهسته»، «دایه مکفی»، «زندانی ها»، «معجون زمان ۲»، «بامبل بی»، «آقای تشویق»، «خانه خراب کن ۲»، «۲۳ نفر»، «غریبه ها در شهر»، «بالن»، «سلسله جنگجویان»، «گرو»، «شهر موش ها»، «من و اسب آبی»، «آوای وحش»، «جاده یخی»، «مدرسه خرگوش‌ها ـ نگهبانان تخم مرغ طلایی»، «شاهزاده روم»، «قطار دایناسور ـ جزیره ماجراجویی»، «ماهی فضانورد»، «ریون ناقلای کوچولو ـ معمای گنج»، «گل»، «رویای آبنباتی»، «بنیامین»، «سفرهای گالیور»، «سین نهم»، «گلابو سیتابو»، «دندان طلا»، «متولد سی ام اسفند»، «چای سرد»، «بهشت موازی»، «گره گشا»، «کوچه پشت کلانتری»، «ایلماه»، «زندانی ها»، «آقای هفت رنگ» و «پاستاریونی» در روزهای پنج‌شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه، ۲۵ تا ۲۹ اسفند از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فیلم سینمایی «قدمگاه» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «رحمان پسری سرراهی است که از همان کودکی در روستا زندگی کرده و بزرگ شده است. هر سال در نیمه شعبان او برای ادای نذر ده ساله‌اش (که امسال آخرین سال آن است) راهی قدمگاه می‌شود؛ اما با رسیدن به این زیارتگاه رحمان خوابی می‌بیند که زندگی او را متحول می‌کند.»

رضا کیانیان، بابک حمیدیان، فرامرز صدیقی و نگار جواهریان در فیلم سینمایی «قدمگاه» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «آسمان خراش» به کارگردانی راسون مارشال توربر، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی دوان جانسون، نو کمپبل، چین هان، رونالد مولر و نوح تایلر آمده است: «ویل افسر سابق ارتش آمریکا به عنوان رییس به همراه همسرش سارا و دو فرزند خود به هنگ کنگ می رود تا به عنوان رییس بخش امنیت و حفاظت برج مروارید کار کند. برج مروارید بزرگ ترین برج جهان و یک سازه فوق پیشرفته است که توسط یک تاجر هنگ کنگی به نام ژاوو لونگ ژی طراحی و ساخته شده است. ژاوو در تدارک افتتاح برج است که طبقه ۹۶ برج توسط عده ای خرابکار به آتش کشیده می شود. ویل که برای یک ماموریت به خارج از برج رفته است متوجه می شود که همسر و دو فرزندش در آتش گرفتار شده اند. پلیس برج را محاصره می‌کند و از ورود افراد به آن جلوگیری می‌کند اما ویل …»

فیلم سینمایی «آخرین روز سال» به کارگردانی بهروز شعیبی، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم داستان عده‌ای است که در روزهای پایانی سال هر کدام تصمیمی گرفته‌اند و می‌خواهند آدم بهتری شوند، عظیمی قصد دارد رابطه خود با دخترش را بهتر کند. سودابه می‌خواهد آدم بهتری شود. مستوفی تصمیم گرفته دیگر تنها نباشد و بصیر خیلی دوست دارد پدر شدن را تجربه کند.

سعیدپور صمیمی، سیما تیرانداز، علی دهکردی، گلاره عباسی، محمدرضا هدایتی، لی لی فرهادپور، ترلان پروانه و سروش صحت در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

شبکه دو 

فیلم سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان، چهارشنبه ۲۵ اسفند ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: «پرنسس ملیکا، دختر پادشاه روم یکی از بزرگ ترین امپراطوری‌های وقت است. مراسم ازدواج این دختر پاکدامن نزدیک است، اما معیار ازدواج او اندکی نسبت به دیگران متفاوت است. انسانیت در نظر پرنسس بسیار با ارزش است و دلش می‌خواهد همیشه به همه‌ی انسان‌ها کمک کند. شبی ملیکا خواب عجیبی می‌بیند و در پی آن خواب تمام سختی‌ها و خطراتی که بر سر راهش قرار می‌گیرند را می‌پذیرد تا به آرزوی دیرینه‌اش برسد…»

فیلم سینمایی «خانه دلفین» به کارگردانی کرک هریس، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند، ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم با بازی تری امرسون و مارتی پول، درباره خواهر و برادری است که با دلفینی به نام برنی دوست هستند و در ساحل جزیره برای خود کمپی برای تفریح درست کرده‌اند. روزی آن‌ها متوجه حضور افرادی ناشناس در ساحل می‌شوند که درباره ساخت و سازهای غیرقانونی (کارخانه شیمیایی) در ساحل مشغول گفت‌وگو هستند. این فعالیت‌ها برای محیط زیست و جانوران آبی زیان‌بار است. هم‌زمان، دلفین آن‌ها نیز که در ساحل گرفتار شده و از خانواده اش دور افتاده، در زیستگاه آبزیان پیدا می‌شود، در حالی که بر روی پوستش سوختگی‌هایی به وجود آمده و تحت درمان قرار دارد.

فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، پنج شنبه ۲۶ اسفند، ساعت ۱۷:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این فیلم درباره طاها دانشجوی الهیات است که برای نوشتن پایان نامه خود، دو زندانی را با گذاشتن سند آزاد می‌کند. غافل از آن که آنها دنبال نقشه‌ای دیگر هستند تا جایی که نذر چهل هفتگی رفتنش به جمکران را به سخره گرفته و درست در همان روز، اتفاق جالبی می افتد …

هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، بهنوش بختیاری، بهاره افشاری و برزو ارجمند در فیلم سینمایی «زندانی‌ها» هنرنمایی کرده اند.

فیلم سینمایی «گوشی قرمز» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: «به طور اتفاقی گوشی های موبایل سه نفر به علت تشابه ظاهری، در فرودگاه با هم عوض می شوند. یکی از آنها مازیار فرهادی ۴۰ ساله، داور درجه یک فوتبال است. دیگری خانم یلدا کمالی ۳۳ ساله، بازیگر معروف سینما و تلویزیون است و نفر آخر غلام سربندی، ۵۰ ساله صاحب یک گاوداری بزرگ است. در حالی که هر کدام از آنها به شهری از ایران سفر کرده اند و درگیر کار خود هستند، از دست دادن گوشی هایشان برای آن‌ها دردسرساز می شود و آنها ناخواسته از مشکلات کاری و شخصی زندگی یکدیگر باخبر می شوند و سعی می کنند آنها را حل کنند. وجود اتفاقی آنها در زندگی یکدیگر، باعث می شود تا …

علیرضا خمسه، بهاره رهنما و امیرحسین صدیق در فیلم تلویزیونی «گوشی قرمز» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «هرگز دروغ نگو» به کارگردانی داگ بیلیچ، جمعه ۲۷ اسفند، ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی دن گِلِن و ژاکلین اولیور خواهیم دید: «هارولد پسر بچه ای است که همراه خانواده اش به شهری جدید نقل مکان کرده و نتوانسته با هم مدرسه ای هایش ارتباط درستی برقرار کند. وی که از سوی برخی از آنها مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، به دروغ به آنها می گوید که پدرش یکی از اعضای مافیا و فردی بسیار خطرناک است و شواهد هم به گونه ای پیش می رود که همه مردم شهر به چشم عضو مافیا به خانواده هارولد نگاه می کنند. پس از این ماجرا، تمام هم مدرسه ای های هارولد به افرادش تبدیل می شوند و او از این رابطه شاد و خوشحال است. در همین زمان گروهی از خلافکاران که این شایعات را باور کرده‌اند، پدر را برای به قتل رساندن شخصی استخدام می کنند و …»

فیلم تلویزیونی جدید «پیله و پروانه» به کارگردانی محمد صالحی نژاد، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۷:۱۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

این فیلم به روایتی جذاب از دختری به نام پروانه می‌پردازد که نمی‌تواند به مدرسه برود. پروانه سال‌ها پیش مادرش را در آتش‌سوزی از دست می‌دهد و پایش هم دچار سوختگی می‌شود و نمی‌تواند خوب راه برود و مدرسه هم با خانه‌شان خیلی فاصله مسافت دارد به همین دلیل پدر پروانه اجازه نمی‌دهد او به مدرسه برود و…

صالح ملک‌تبار، فاطمه ملک‌تبار، عسگری رئیسی و منوچهر خداپرست در فیلم تلویزیونی «پیله و پروانه» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «رژیم طلایی» به کارگردانی رضا سبحانی، شنبه ۲۸ اسفند، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: «مهریه یک زن معادل وزن او و شوهرش است. همین امر اتفاق‌های عجیبی را به وجود می‌آورد. زن، قصد گرفتن مهریه اش را دارد و خودش وزنش کم و وزن شوهرش زیاد! زن سعی در اضافه کردن وزنش دارد و شوهرش سعی می‌کند وزنش را کم کند و …»

مهدی هاشمی، مریلا زارعی، امین حیایی و پویا نجفی در فیلم سینمایی «رژیم طلایی» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «کریستوفر رابین» به کارگردانی مارک فارستر، شنبه ۲۸ اسفند ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی ایوان مک گریگور، هایلی آتول و برونت کارمیشل خواهیم دید: «کریستوفر رابین سال‌ها است از عروسک های خود خداحافظی کرده و اکنون مردی است پرکار که از تفریح و استراحت غافل است. وینی پو که یکی از عروسک های اوست، دوستانش را گم کرده و تصادفا از کلبه کودکی کریس، سر از پارک روبه‌روی خانه او در لندن در می‌آورد. کریس که نمی داند با یک عروسک سخنگو چه کند، او را برداشته و علی رغم مشغله زیادش او را به خانه روستایی خانوادگی می رساند. کریس که مجبور بوده آخر هفته کار کند، از این که پو وقتش را تلف کرده عصبانی شده و …»

فیلم سینمایی «فلورا و سنجاب شگفت انگیز» به کارگردانی لنا خان، شنبه ۲۸ اسفند ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی ماتیلدا لاولر، آلیسون هانیگان و بن اسوارتس خواهیم دید: «فلورا بر حسب اتفاق به سنجابی در حیاط خانه شان بر می‌خورد که طی یک سانحه به قدرت‌های ابرقهرمانانه دست یافته. فلورا که پدر و مادرش هر دو خالق داستان‌های مصور خیالی هستند، به تصورات فلورا قوت می بخشند و در خرابکاری های سنجاب و پیگرد پلیس، او را یاری می کنند تا بتواند سنجاب را از دست پلیس فراری دهد که …

فیلم سینمایی «روباه شگفت انگیز» به کارگردانی وس اندرسون، یک شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: «فاکسی روباهی است که در یک بیشه در کنار مزارع انسان ها به همراه همسرش زندگی می کند. روزی که با همسرش برای دزدیدن غاز به مزرعه ای رفته اند در تله ای اسیر می شوند. همسرِ فاکسی تصمیم می گیرد در صورت رهایی از این بند، خود و شوهرش دیگر دزدی نکنند. همین اتفاق می افتد و فاکسی و همسرش با کندن زمین نجات می یابند. سال ها بعد آنها در حالی که صاحب پسری هم شده اند زیر درختی زندگی می کنند و از دزدی دست می کشند. اما با گذشت مدتی باز حرص و طمع به سراغ فاکسی آمده تصمیم می گیرد از مزرعه های سه کشاورزی که نزدیک بیشه هستند دزدی کند. وی با همکاری یکی دیگر از حیوانات بیشه به نام صارخ به این کار مشغول شده و طی چند شب از مزارع دزدی می کند. کشاورزها که متوجه این دستبردها شده اند، تصمیم می گیرند …»

شبکه سه 

فیلم سینمایی جدید «گرین لند» به کارگردانی ریک رومن وو، چهارشنبه ۲۵ اسفند، ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جرارد باتلر، مورنا باکارین، اسکات گلن، دیوید دنمان و هوپ دیویس خواهیم دید: «ستاره دنباله‌دار عظیمی به زمین نزدیک شده و تکه هایی از آن به زمین برخورد کرده به گونه ای که مناطق بسیاری نابود شده اند. بخش بزرگی از این دنباله دار در راه زمین است. در آمریکا عده ای از متخصصین و ثروتمندان انتخاب شده اند تا به پناهگاهی در منطقه گرینلد در قطب که از جنگ جهانی دوم باقی مانده، منتقل شوند. جان گریتی که معمار است به همراه همسرش آلیسون و پسر کوچکش نیتن جزو این انتخاب شده ها هستند. آنها سوار ماشین شده و در مقابل چشم همسایه هایی که انتخاب نشده اند به راه می افتند و به دشواری خود را به فرودگاه می رسانند. دستبندهای مخصوصی که حکم کارت هویت دارد را می گیرند که سوار هواپیما شده و به پناهگاه بروند. اما متوجه می شوند داروهای پسرشان که دیابت دارد را در ماشین جا گذاشته اند. جان می رود داروها را بیاورد، ولی پسر و همسرش را به دلیل بیماری پسر به داخل هواپیما راه نمی دهند. همین باعث می شود آن‌ها همدیگر را گم کنند که …»

فیلم سینمایی «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: «صادق مشکینی فیلمبردار تلویزیون که خیلی از جبهه و جنگ می‌ترسد برای این که بتواند از صندوق قرض الحسنه صدا و سیما وام بگیرد تا خانه نیمه ساخته اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداری فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقه جنگی برود. او برای این‌که پایش به جبهه و منطقه جنگی و خط مقدم نرسد حوادث جالبی رقم می‌زند …»

پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، مهدی فقیه، هدایت الله نوید و حسین معلومی در فیلم سینمایی «لیلی با من است» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی جدید «آخر بازی» به کارگردانی شیائوزی رائو، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی اندی لاو، یانگ ژائو و رجینا وان خواهیم دید: «ژو کوان یک قاتل حرفه ای منزوی و تنها و پولدار و چن شاومنگ یک بازیگر سیاهی لشگر و نا امید از زندگی، به صورت تصادفی و در یک زمان کنار هم قرار می‌گیرند. ژو کوان همان قاتل حرفه ای ناگهان به زمین می خورد و حافظه اش را از دست می دهد. چن شاومنگ بازیگر شکست خورده سینما از فرصت استفاده کرده مدارک هویتی، سوئیچ ماشین و کلید خانه او را برداشته و خودش را جای ژو کوان جا می زند بدون آن که از گذشته او خبر داشته باشد. ژو کوان هم توسط بیمارستان مرخص شده و به خانه محقر و استیجاری چن می‌رود. بعد از مدتی یک گروه خلافکار به سراغ چن می روند و از او می خواهند زنی را به قتل برساند. چن تازه متوجه می شود در چه شرایطی قرار گرفته. او به سراغ زن می رود اما توان کشتن او را ندارد. لذا چن تمام حقیقت را به این زن می گوید و از او می خواهد فرار کند. رییس گروه خلافکارها از ماجرا با خبر شده به سراغ چن می رود. از طرف دیگر هم حافظه ژو کوان برگشته و او نیز به سراغ چن می رود که …

فیلم سینمایی جدید «میراث استاد ایپ» به کارگردانی وو پینگ یوئن، جمعه ۲۷ اسفند، ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی دیو باتیستا، جین ژانگ و مایکل یو خواهیم دید: «چانگ مرد درستکار و رزمی کار حرفه ای است که در کنار پسر کوچکش زندگی آرامی دارند. تا این که یک روز به طور اتفاقی زنی به نام نانا را می بیند که از طرف مردی ظالم به نام تسو مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. برای دفاع از زن با تسو مبارزه می کند و دشمنی و کینه میان تسو چانگ آغاز می شود. روز بعد تسو تمام خانه و زندگی چانگ را به آتش می کشد. جولیا خواهر نانا به چانگ و پسرش پناه می دهد و از برادرش می خواهد که به چانگ و پسرش کمک کند. اما تسو خواهری دارد که تمام سال های عمرش را در کارهای خلاف بوده است و قدرت و نفوذ بسیار بالایی دارد و در تمام لحظات تسو را حمایت می کند. تسو فروشنده مواد مخدر است. از طرف دیگر استعمار و نفوذ بریتانیایی ها در آنجا بسیار زیاد است و تمام قدرت دستگاه قضایی را در دست گرفته اند. بنابراین …»

فیلم سینمایی جدید «گروه وینز بر فراز اورست» به کارگردانی فی یو، شنبه ۲۸ اسفند، ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ژانگ جینگچو، کوجی یاکوشو و لین بو هونگ خواهیم دید: «جیانگ کوهنورد حرفه ای است که دخترش در فتح اورست جانش را از دست داد. جیانگ عضو گروه کوهنوری وینگز است و پس از مرگ دخترش تصمیم می گیرد دختری را در گروه کوهنوردی استخدام نکند. تا این که دختری به نام دیزی وارد گروه می شود. جیانگ به خاطر اینکه دیزی در کوهنوردی بسیار حرفه ای است او را به صورت موقت استخدام می کند اما در اولین عملیات کوهنوردی دیزی ریسک بسیار بالایی می کند و جیانگ شخصا مجبور می شود خود برای نجات دیزی اقدام کند. پس از این عملیات، جیانگ، دیزی را از گروه اخراج می کند تا این که عملیات بسیار مهمی پیش می آید. دو برادر انگلیسی نزد جیانگ می آیند و از او تقاضا می کنند هواپیمایی که در میانه کوه اورست سقوط کرده و حاوی اسناد، مدارک و پول زیادی است را پیدا کند. دو برادر می گویند از طرف ارتش و سازمان اطلاعات آمده اند و این مدارک باعث جلوگیری از جنگ کشورهای منطقه هیمالیا می شود. جیانگ که فردی انسان دوست است، فقط به خاطر نجات جان مردم تصمیم می گیرد این عملیات را به سرانجام برساند که …»

شبکه چهار

فیلم سینمایی جدید «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» به کارگردانی آرماندو یانوچی، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم با بازی دیو پاتل، آنیرین بارنارد، پیتر کاپالدی و مورفید کلارک خواهیم دید: «دیوید کاپرفیلد در دهه ۱۸۴۰ در انگلستان پس از گذراندن دوران سخت و مشقت‌بار کودکی در تلاش است تا با هدایت و تغییر زندگی بی‌سر و سامانش به هدفی که از دنیا می‌خواهد، یعنی نویسندگی و تبدیل شدن به انسانی با اصالت برسد اما در این حین، مشکلات مختلف زندگی، تقریبا او را در خود حل می کنند. اما خود را در دایره امن دوستان و اطرافیانش قرار می دهد و با همفکری و کمک آنها یکی یکی بر مشکلات غلبه می کند و …»

فیلم سینمایی جدید «آشوب متحرک» به کارگردانی داگ لیمان، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی تام هالند، دیزی ریدلی و دمیان بیچیر آمده است: «در آینده ای دور سیاره ای شبیه به زمین کشف می شود و سفینه هایی از زمین که انسان ها بر آن سوار هستند به آنجا رفته و کلونی های اولیه انسانی را تشکیل می دهند. این سیاره ویژگی خاصی دارد که به همه امکان می دهد صدای ذهن و مکالمات ذهنی یکدیگر را بشنوند. در یکی از این کلونی ها مردی به نام پرنتیس قدرت را در دست می گیرد که مرد ها نمی توانند ذهن او را بخوانند ولی زن هامی توانند. او رفته رفته با همدستی کشیش، فضایی مذهبی به وجود می آورد و زن ها را عامل شیطان معرفی کرده و با همین بهانه همه زن های کلونی را به قتل می رساند. چند سال بعد تاد، که نوجوانی است که مادرش را از دست داده در می یابد که کشتی دومی از زمین به سوی این سیاره گسیل شده. در میان پیش قراولان این کشتی که با یک کشتی فضایی کوچک قرار است در سیاره فرود بیایند، دختری بنام ویولا هم عضو است. کشتی کوچک آنها دچار سانحه می شود و فقط ویولا زنده می ماند. تاد، ویولا را پیدا می کند و …»

فیلم سینمایی جدید «لبه پرتگاه» به کارگردانی ییمو ژانگ، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی هواوی یو، ای ژانگ و هایلو کین آمده است: «در دهه ۱۹۳۰ دولت دست نشانده ژاپن در منچوری حکومت می کند که مخالفان زیادی در بین مردم دارد، یک گروه از نیروهای کمونیست آموزش دیده در شوروی از طریق مرز این کشور با چین، وارد چین می شوند تا با انجام یک سری عملیات خرابکارانه دولت را تضعیف کرده و دولت خود را بر سر کار بیاورند. در خلال ورود آنها یکی از اعضای نیروی مقاومت از ترس جان با دولت منچوری همکاری کرده و مختصات ورود ماموران مقاومت را اطلاع می دهد. در قطار ورودی، ماموران اطلاعات دولت به نیروهای مقاومت مشکوک می‌شوند ولی …»

فیلم سینمایی جدید «بالا رو نگاه نکن» به کارگردانی آدام مک‌کی، یک شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در این فیلم با بازی لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس و مریل استریپ خواهیم دید: «در دانشگاه میشیگان یک استاد ستاره شناسی به نام رندل مندی و یکی از دانشجویان دکترایش به نام کیت دبیانسکی متوجه می شوند که یک شهاب سنگ ظرف شش ماه به زمین اصابت خواهد کرد و زمین نابود خواهد شد اما این واقعیت علمی انکارناپذیر بازیچه بازی های سیاسی و جامعه ی پر انشقاق و سرمایه داری آمریکایی می شود و …»

شبکه پنج

فیلم سینمایی جدید «با ۱۰۰ تماس بگیر» به کارگردانی رنسیل دسیلوا، چهارشنبه ۲۵ اسفند ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی مانجو باجپایی، ساکشی تنوار و نینا گوپتا خواهیم دید:  «نیکل یک افسر در قسمت تماس های اضطراری است. زنی به نام سیما با وی تماس می گیرد و اعلام می کند که قصد خودکشی دارد. نیکل سعی دارد که نگذارد سیما دست به کار احمقانه ای بزند. پسر سیما با درو پسر نیکل دوست بوده اند و کشته شده است و حالا سیما به خانه نیکل رفته و همسرش را گروگان می گیرد. او آنها را در مرگ پسرش مقصر می داند ولی …»

فیلم سینمایی جدید «شرلوک هولمز در فرار بزرگ» به کارگردانی متیو چاو، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی کن کای، چیانگ وانگ، مونتی کای، هیم چو، لوئیس سیو چیونگ یی یون خواهیم دید: «در قرن نوزدهم مک شخصی است که به بینوایان کمک می کند و او دست به سرقت می زند و تمامی عایدی خود را صرف بی بضاعتان می کند. پلیس به شدت به دنبال اوست ولی نمی تواند او را دستگیر کند. تا اینکه شرلوک هلمز به پلیس کمک می کند و مک را در جشن تولد دخترش کتی دستگیر و به زندان می اندازند. مردم که مک را دوست دارند به شرلوک اهانت می کنند. مک در زندان با یک فرد خلافکار مقابله می کند و او را شکست می دهد و محبوبیتی به دست می آورد و بعد هم موفق به فرار می شود. شرلوک که متوجه روحیه مک شده تصمیم می گیرد که …»

فیلم سینمایی جدید «چهار بچه و نصفی» به کارگردانی اندی دی امونی، جمعه ۲۷ اسفند ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی تدی، رز مالسون، آلن، پیپا هیوود و متیو گود آمده است: «دیوید و آلیس هر دو از همسرشان جدا شده اند و هر کدام دو فرزند هستند با هم ازدواج کرده اند ولی بچه هایشان چیزی نمی دانند آنها به یک کلبه ساحلی می روند که این موضوع را به بچه ها بگویند. بچه ها ابتدا واکنش تندی نشان می دهند و اصلا با هم کنار نمی آیند ولی در ساحل زیبای کلبه مشغول بازی می شوند. آنها یک موجود عجیب را در ساحل می بینند که با دیدن او ابتدا می ترسند ولی بعد با او دوست می شوند و این موجود به آنها قدرت های عجیبی می دهد از طرفی یک مرد بدجنس به دنبال این موجود است تا از طریق او پولدار شود و این موجود را می گیرد و در شیشه ای کوچک حبس می کند و بعد بچه ها به آنجا می روند و فکر می کنند که موجود مرده است ولی …»

– فیلم سینمایی جدید «کرامبل و سند معدن طلا» به کارگردانی دیدی اینت ولد، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ویگو نیس، سابیجن دونویک و ویکتور لو آمده است: «کرامبل پسر بچه بازیگوشی است که هر از گاهی کل محله را به هم می ریزد. هر بار قصد و نیت او کمک به حیوانات و مردم است که باعث خسارت های زیادی می شود. والدینش تصمیم می می گیرند برای تعطیلات به خارج از شهر بروند اما در انجا هم کرامبل شیطنت های خود را دارد که توسط دو مرد بی دست و پا دزدیده می شود. رئیس آدم رباها قصد دارد که با گروگان گرفتن کرامبل پدر او را مجبور کند که سند معدن طلایی که به تازگی کشف کرده است را به آنها بدهد ولی …»

فیلم سینمایی جدید «خانم راننده» به کارگردانی شان پال پیسینینو، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی گریس ون دین، سین پاتریک فلنی و کریستینا مور خواهیم دید: «الی یک دختر جوان است که باید گواهینامه اش را بگیرد ولی مادرش جس نمی خواهد که او  گواهینامه اش را زودتر بگیرد. الی خودش را به امتحان می رساند و در امتحان قبول می شود ولی بعد تصادف می کند. مادرش به او می گوید که باید خودش خسارت را با کار تابستانی جبران کند. الی شبانه ماشین مدرسه را برداشته و راهی جاده می شود ماشینش خراب می شود و پلیس او را به تعمیرگاهی می رساند الی عمویش تیم را می شناسد و نزد او می ماند و در کارگاه او کار می کند. تیم که علاقه الی را به مسابقه می بیند اجازه می دهد او با ماشین قدیمی او مسابقه دهد و …»

فیلم سینمایی جدید «مزرعه باکلی» به کارگردانی تیم براون، یک شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی بیل نیی، ویکتوریا هیل، مارتین ساکس، میلان برچ، جولیا بیلینگتون، بن وود، کلتون پل و آنتونی گولی آمده است: «ریتلی با مادرش برای همیشه می خواهند نزد پدربزرگش که در روستایی در استرالیا زندگی می کند بروند ولی ریتلی راضی نیست. پدربزرگ برای آشنایی با ریتلی او را برای گردش به اطراف مزرعه می برد و به او آموزش هایی در مورد زندگی در این محل می دهد. ریتلی یک دوربین فیلمبرداری هدیه می گیرد و یک شب که در حال فیلمبرداری از یک دینگو است شاهد یک دزدی از مزرعه می شود. دزدان متوجه او می شوند و می خواهند او را بگیرند، ریتلی فرار می کند و از منطقه دور می شود. مادر و پدربزرگ و پلیس به دنبال ریتلی می گردند و …»

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «مردی از رودخانه برفی» به کارگردانی جرج تی. میلر، پنج شنبه ۲۶ اسفند، ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی تام برلینسون، ترنس دونوان و کرک داگلاس خواهید دید: جیم کریگ هجده سال از عمر خود را در کوهستان های استرالیا در مزرعه پدر خود زندگی کرده است. مرگ پدرش او را وادار می کند برای حفظ مزرعه و تهیه پول از کوهستان پائین برود …

فیلم سینمایی «روز هشتم» به کارگردانی ژاکو فان دورمل، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی دانیل اوتوی، پاسکال دوکن و میو میو خواهیم دید: «داستان درباره دوستی شگفت انگیزی است که بین یک تاجر پرمشغله اما ناراضی از زندگی و پسری که در یک آسایشگاه روانی زندگی می کند، ایجاد می گردد …»

فیلم سینمایی «یک تکه نان» به کارگردانی کمال تبریزی، پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: «در یک امامزاده روستایی کوهستانی پیرزنی ادعای کرامت کرده و می گوید، معجزه‌آسا همه قرآن کریم را در لحظه‌ای حفظ شده و شفابخش است! مردم دورش جمع شده‌اند تا از او شفا بگیرند. نیروی انتظامی نگران می‌شود که مبادا بلوایی به‌پا شود پس یک گروهبان و یک سرباز راه می‌افتند تا مسأله را بررسی کنند. سرباز یک روستایی ساده‌دل و کم‌حرف است. در مسیر یک کربلایی هم که با برادرش قهر است همراه آنها می‌شود. در طول مسیر اتفاقاتی می‌افتد که …»

در این فیلم سینمایی رضا کیانیان، رویا نونهالی و هومن سیدی ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «هپی خواهد گریخت» به کارگردانی مدسر عزیز، پنج شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی دیانا پنتی، آبهای دئول، جیمی شرگیل، علی فضل، مومل شیخ و جاوید شیخ؛ درباره یک دختر هندی است که از ازدواج اجباری شان فرار می کند. او در حین فرار با یک پسر پاکستانی آشنا می شود که قصد دارد دختر را به عشقش برساند اما …

فیلم سینمایی «آپارتمان شماره ۱۳» به کارگردانی یداله صمدی، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: «ماشاءالله ایرانمنش از کرمان راهی پایتخت می شود تا ارث پدری اش، آپارتمان شماره ۱۳ را بفروشد و کارگاه تراشکاری کارفرمای خود را در زادگاهش خریداری و با دختر محبوبش ازدواج کند؛ اما آپارتمان به دلیل وجود ساکنان مجتمع که آدم های بدقلقی هستند فروش نمی رود؛ ابراهیم در کنار در ورودی آپارتمان بساط میوه فروشی به پا کرده؛ دیگری یک شرکت خصوصی؛ یکی مطب دندانپزشکی و چهارمی آرایشگاه زنانه. هیچ خریداری حاضر نمی شود خود را با این آدم ها گرفتار کند …»

جمشید اسماعیل خانی، علیرضا خمسه، کتایون ریاحی، مریم معترف، صدیقه کیانفر، نیلوفر محمودی و سیروس گرجستانی در فیلم سینمایی «آپارتمان شماره ۱۳» هنرنمایی کرده اند.

فیلم سینمایی «دروغگو دروغگو» به کارگردانی تام شادیاک، پنج شنبه ۲۶ اسفند  ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی جیم کری، مورا تیرنی و جاستین کوپر؛ درباره وکیلی کذاب به نام فلچر رید است که به خاطر آرزوی پسرش در جشن تولد، به مدت ۲۴ ساعت نمی تواند هیچ دروغی بگوید اما …

فیلم سینمایی «آهسته آهسته» به کارگردانی هریشکیش ماهاراجه، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی آمیتا باچان، دارمندرا، شارمالیا تاگاری خواهیم دید: «پریما گیاه شناسی است که با دختری به اسم سولکا آشنا می شود و با او ازدواج می کند سولما شوهر خواهری به اسم راگماندرا دارد که ادعای هوش سرشار دارد لذا آن ها تصمیم می گیرند او را سرکار بگذارند که …»

فیلم سینمایی «دایه مکفی» به کارگردانی کرک جونز، جمعه ۲۷ اسفند، ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی اما تامسون، کالین فرث، توماس سنگستر، کلی مکدونالد و آنجلا لنسبوری خواهیم دید: «آقای سدریک براون که همسرش را از دست داده مجبور است تا از هفت کودک نا آرام و بسیار شلوغش به تنهایی مراقبت کند. او تصمیم می گیرد تا پرستاری برای نگهداری از بچه ها استخدام کند اما این کار آن طور که به نظر می رسد چندان ساده نیست که …»

فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم درباره طاها دانشجوی الهیات است که برای نوشتن پایان نامه خود، دو زندانی را با گذاشتن سند آزاد می کند. غافل از آن که آنها دنبال نقشه ای دیگر هستند تا جایی که نذر چهل هفتگی رفتنش به جمکران را به سخره گرفته و درست در همان روز، اتفاق جالبی می افتد …

هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق نورد، بهنوش بختیاری، بهاره افشاری و برزو ارجمند در فیلم سینمایی «زندانی ها» هنرنمایی کرده اند.

فیلم سینمایی «معجون زمان ۲» به کارگردانی ژان ماری، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ژان رنو و کریستین کلاویه خواهیم دید: «شوالیه گادفری باید از سال ۱۰۲۳ دوباره به زمان ما بازگردد تا جواهراتی که نوکرش دزدیده را به قرن بیستم باز گرداند که …»

فیلم سینمایی «بامبل بی» به کارگردانی تراویس نایت، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی هیلی استاینفلد، جان سینا و جرج لندبورگ جونیور خواهیم دید: «در جنگ میان ربات های فضایی، یک ربات زخمی به سمت زمین می آید و در یک گاراژ به صورت یک فولکس قورباغه ای پنهان می شود. دختری به نام چارلی در روز تولد هجده سالگی اش این ماشین را پیدا می کند ولی خیلی زود متوجه می شود که این ماشین کهنه و قدیمی می تواند به یک ربات غول پیکر تبدیل شود. چارلی اسم این ربات را بامبلبی می گذارد و تنهایش را با او پر می کند. چارلی سال ها پیش پدرش را از دست داده و هنوز نتوانسته با نبود پدرش کنار بیاید. چارلی با حضور بامبلبی زندگی جدیدی را تجربه می کند. اما …»

فیلم سینمایی «آقای تشویق» به کارگردانی دیتو مونتیِل، جمعه ۲۷ اسفند، ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی آماندا سِیفرید، اِد هِلمز و لی رِمینی خواهیم دید: «ادی کمبل در برنامه تلویزیونی شرکت می کند و برای شرکت در این برنامه ها پول می گیرد. تا اینکه توجه یکی از برنامه های طنز به سوی او جلب می شود و این باعث بر هم خوردن زندگی ادی می شود. ادی که عاشق دختری به نام جودی بوده است به خاطر این برنامه جودی را از دست می دهد ولی دوباره با جودی دیدار می کند.»

فیلم سینمایی «خانه خراب کن ۲» به کارگردانیمایکل بران سندموس، شنبه ۲۸ اسفند، ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی ایلی هاربو، وبیون انگیر و مدس شوگور پترسن؛ درباره یک پسر کشاورز فقیر است که با تلاش های بی باکانه به همراه برادرانش برای نجات شاهزاده خانم از دست ترول ظالم اقدام می کند تا از این راه پاداش بگیرد و مزرعه خانواده خود را از خرابی نجات دهد اما …

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، شنبه ۲۸ اسفند ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان «۲۳ نفر» مربوط به دوران دفاع مقدس و زمان آزادسازی خرمشهر است. در آن زمان پیر و جوان برای دفاع به جنگ می رفتند، در اردیبهشت سال ۶۱ ، ۲۳ نفر از نوجوانان ایرانی اسیر نیروهای بعث عراق شدند، آنها را به استخفارات عراق بردند و برای نشان دادن این که ایران نوجوانان را به اجبار به جنگ می فرستد، آنها را نمایشگر دوربین ها و خبرگزاری های جهانی کردند. در این میان فردی به نام صالح که تاجری ایرانی بود و توسط رژیم بعث اسیر شده بود، به خاطر توانایی در عربی صحبت کردن، مترجم رژیم بعث شده بود و ارتباطی بود بین اسرا و بعثی ها… بعد از جنگ و آزادی اسرا ابتدا نیروهای اطلاعاتی ایرانی به او شک کردند که …

مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، مالک محمدآبادی، حسین پوریده و محمد رشنو در فیلم سینمایی «۲۳ نفر» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «غریبه ها در شهر» به کارگردانی آرتور هیلر، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی جک لمون و سندی دنیس؛ درباره مردی است که به اتفاق همسرش و برای انجام مصاحبه برای یک شغل جدید، به نیویورک سفر می کند اما این سفر برای آن ها به یک کابوس تبدیل می شود؛ هواپیمای آن ها تاخیر دارد، هتل شان را از دست می دهند، چمدان هایشان گم می شود، یک دزد تمام پول هایشان را می برد و آن ها گرسنه و درمانده در شهری چون نیویورک سرگردان می شوند؛ بالاخره تصمیم می گیرند که از به دست آوردن شغل جدی منصرف شده و به همان شهر کوچکشان بازگردند که …

فیلم سینمایی «بالن» به کارگردانی میشائیل هربیگ، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی آلیشیا فون ریتبرگ، دیوید کروس، فردریش موکه و کارولین شوخ خواهیم دید: «دو خانواده‎ آلمانی سعی دارند با استفاده از یک بالون بزرگ که توسط خودشان ساخته شده است، از آلمان شرقی به آلمان غربی فرار کنند. اما …»

فیلم سینمایی جدید «سلسله جنگجویان» به کارگردانی روی هین یونگ چاو، شنبه ۲۸ اسفند، ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی لوییس کو، کای وانگ و رای لوی؛ در اواخر دوران آشفته حکومت سلسله هان شرقی جریان دارد. زمانی که دونگ ژو جاه طلب، همه دادگاه ها و امور دولت و مردم را تحت کنترل خود درآورده است؛ در همین حال، قهرمانانی از سر تا سر کشور ظهور می کنند و …

فیلم سینمایی «گرو» به کارگردانی کانگ دائه گیو، یک شنبه ۲۹ اسفند ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی سونگ دونگ ایل، ها جی وون، کیم هی وون و پارک سو یی خواهیم دید: «در سال ۱۹۹۳، دو سوک شخصی بود که شغلش جمع آوری بدهی های مردم بوده که به ظاهر فرد سنگ دل و خشنی است اما در واقع قلب بسیار مهربانی دارد، یک روز برای گرفتن بدهی سراغ میونگ جا می رود، اما او در عوض بدهی …»

فیلم سینمایی «شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی، یکشنبه ۲۹ اسفند ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: «بچه های مدرسه و آقا معلم در مدرسه درس می خوانند. هر بچه موشی شخصیت خاص خود را دارد. ناگهان خبر می رسد که گربه قصد حمله را دارد و پدر و مادر های موش ها و بچه موش ها می خواهند فرار کنند ولی برای گول زدن گربه به دو دسته تقسیم می شوند. پدر و مادرها از کوه و بچه ها از پایین تپه حرکت می کنند ولی گربه به دنبال بچه موش ها آمده و در راه خطرات زیادی برای آنها پیش می آید که با تدبیر آقا معلم و از خود گذشتگی بچه موش ها برطرف می گردد و سرانجام همگی به شهر موش ها رسیده و از خطر حمله گربه، نجات پیدا می کنند.»

فیلم سینمایی «من و اسب آبی» به کارگردانی ایتالو زینگارللی، یک شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی ترنس هیل، بود اسپنسر و جو باگنر؛ روایت تام و پسر عمویش اسلیم است که در آفریقا زندگی می‌کند و برای کمک و نجات جان حیوانات آن منطقه به آنجا رفته و جلوی مرد قاچاقچی و زورگوی منطقه را می‌گیرند….

فیلم سینمایی «آوای وحش» به کارگردانی کریس سندرز، یک شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی هریسون فورد، عمرسی، دن استیونز و کارن گیلان؛ درباره سگی از نژاد اسکاتلندی به نام باک است که زندگی خوبی را در کنار صاحب خود، جاج سپری می‌کند، تا این که یک روز توسط شخصی ناشناس ربوده شده و به منطقه‌ای دورافتاده و قطبی انتقال پیدا می‌کند تا وارد ماجراهایی هیجان انگیز شود.

فیلم سینمایی «جاده یخی» به کارگردانی جاناتان هنزلی، یک شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی لیام نیسون و هولت مک کالی، پیرامون یک راننده کامیون کهنه‌کار جریان دارد که می‌بایست کارگران یک معدن فرو ریخته را نجات دهد. برای این کار او به همراهش برادرش باید جاده ای یخی و خطرناک را طی کند تا برای نجات کارگران تجهیزات برساند. اما طولی نمی‌کشد که او متوجه وجود یک خطر بزرگ‌تر می‌شود و راهی جز مقابله با آن ندارد و …

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «مدرسه خرگوش‌ها ـ نگهبانان تخم مرغ طلایی» به کارگردانی اوته وان و مانچو پال، چهارشنبه ۲۵ اسفند، ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: «خرگوش نوجوانی که در شهر زندگی می‌کند بر اثر اتفاقی سوار هواپیمای کنترلی کوچکی شده و از جنگل سر در می‌آورد. او وارد مدرسه خرگوش‌های محافظ تخم‌مرغ طلایی می‌شود که یک افسانه قدیمی در مورد تخم‌مرغ‌های عید دارد. او که ابتدا اعتقاد و باوری به این افسانه ندارد با کمک یک خرگوش دختر کوچک به نام «امی» با اهمیت محافظت از آن آشنا شده و به خرگوش‌های محافظ در حفظ تخم‌‎مرغ از دست یک خانواده روباه که قصد سرقت آن را دارند کمک می‌کند که …»

فیلم سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان، پنج شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: «پرنسس ملیکا، دختر پادشاه روم یکی از بزرگ ترین امپراطوری‌های وقت است. مراسم ازدواج این دختر پاکدامن نزدیک است، اما معیار ازدواج او اندکی نسبت به دیگران متفاوت است. انسانیت در نظر پرنسس بسیار با ارزش است و دلش می‌خواهد همیشه به همه‌ی انسان‌ها کمک کند. شبی ملیکا خواب عجیبی می‌بیند و در پی آن خواب تمام سختی‌ها و خطراتی که بر سر راهش قرار می‌گیرند را می‌پذیرد تا به آرزوی دیرینه‌اش برسد …»

فیلم سینمایی جدید «قطار دایناسور ـ جزیره ماجراجویی» به کارگردانی کریگ بارتلت و تری ایزومی، جمعه ۲۷ اسفند، ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: «خانواده بی دندان‌بال‌ها برای سفر به یک جزیره تفریحی سوار قطار دایناسور می‌شوند. جزیره پر از ربات‌های دایناسوری است که با بخار آب حرکت می‌کنند. هنوز مراحل ساخت و کنترل آن‌ها تمام نشده که صاحب جزیره تصمیم به افتتاح آن می‌گیرد. در حین بازی بچه‌ها، دایناسورهای رباتی خراب می‌شوند و خانواده‌ی بی دندان‌ بال‌ها و سایر بازدیدکنندگان به دردسر می‌افتند که …»

انیمیشن سینمایی جدید «ماهی فضانورد» به کارگردانی سلیا کاتوندا و رودریگو ابا، شنبه ۲۸ اسفند، ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: «ماهی فضایی یک ماهی طلایی، در لباس فضایی است که شباهتی به غواص‌ها دارد، با این تفاوت که او به کمک این لباس می‌تواند از آب بیرون آمده و در فضای خشکی مثل یک سفینه پرواز کند. بهترین دوستان ماهی فضایی، ماهی زردِ دانا و رزا یک ماهی قرمز است که در آب زندگی می‌کنند و در خشکی، دختری به نام مارینا و میمونی به نام زیک او را همراهی می‌کنند. روزی بر اثر شیطنت دو پسربچه، موشکی از پایگاه فضایی به پرواز درآمده و به طور اتفاقی درون آب شهری می‌افتد و ماده درون آن باعث می‌شود که مردم شهر بعد از نوشیدن آب بسیار کوچک شوند. این برای ماهی ها و موجودات دریایی هم اتفاق می‌افتد که …»

فیلم سینمایی جدید «ریون ناقلای کوچولو ـ معمای گنج» به کارگردانی ورنا فلس و ساندور جسی، یکشنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: «خانم گورکن تصمیم می‌گیرد برای جنگل فرمانروا انتخاب کند. ریون برای فرمانروا شدن تلاش می‌کند، اما انتخاب نمی‌شود. ریون و گورکن کوچولو برای تمیز کردن جنگل هم‌گروه می‌شوند و در حین تمیز کردن جنگل به کلبه‌ای می‌رسند که کلبه پدربزرگ گورکن کوچولو است. پدربزرگ روزی به دنبال گنج می‌رود اما هیچ وقت برنمی‌گردد. ریون، نقشه گنج را پیدا می‌کند و برای فرمانروا شدن به دنبال گنج می‌رود که …»

شبکه امید

– فیلم سینمایی «گل» به کارگردانی ویویک آگنیهوتری، چهارشنبه ۲۵ اسفند ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه امید پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با بازی جان آبراهام، بیپاشا باسو، آرشاد وارسی، شرناز پاتل، بومان ایرانی، دالیپ تاهیل، راجندرانات زوتشی و سنا خان؛ در مورد پسری است که به خاطر دزد بودن پدرش در تیم فوتبال پذیرفته نمی‌شود. مربی تیم که از استعداد او آگاه است و می‌خواهد که بازی کند او را به یک تیم دیگر می فرستد و …

فیلم سینمایی «رویای آبنباتی» به کارگردانی تیم هیل، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

این انیمیشن داستان خرگوشی به نام ای بی را روایت می کند که در جزیره ایستر به همراه پدرش زندگی می کند. پدر او خرگوش رویاهای آبنباتی است و با کارخانه آب نبات سازی ای که دارند، در زمان کریسمس تخم مرغ و آب نبات برای تمامی بچه های دنیا می برند. ای بی نیز باید مانند پدرش خرگوش رویاهای آبنباتی شود ولی او به موسیقی علاقه بیشتری دارد، به همین دلیل از جزیره شان فرار می کند تا بتواند آینده ای بهتر داشته باشد. او در لس انجلس با مردی جوان به نام او هیر آشنا می شود که …

انیمیشن سینمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

انیمیشن «بنیامین» داستان کودکی به نام بنیامین است که همراه مادرش در مصر زندگی می کنند. مادر او توسط نیروهای فرعون اسیر می شود. حال بنیامین و آشر دوست بامزه اما دست و پا چلفتی اش، باید دنبال راهی باشند تا مادر بنیامین را آزاد کنند. این دو تا بچه شجاع سفری را شروع می کنند که کلی ماجرا برایشان ایجاد می کند که …

فیلم سینمایی «سفرهای گالیور» به کارگردانی راب لترمن، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی جک بلک و املی بلونت خواهیم دید: «گالیور روزنامه‌نگاری است که به‌علت خجالتی بودن، بعد از ۵ سال نتوانسته از همکارش خواستگاری کند! همچنین به‌دلیل خجالت و جرات نداشتن تحقیق درباره مثلث برمودا را می‌پذیرد و در گرداب آن غرق می‌شود! لی‌لی‌پوت‌ها او را دستگیر می‌کنند و از هیکل غول‌پیکر گالیور وحشت می‌کنند. گالیور نمی‌داند که چطور سر از سرزمین لی‌لی پوت‌ها درآورده….»

فیلم تلویزیونی «سین نهم» به کارگردانی سیداشرف طباطبایی، یک شنبه ۲۹ اسفند، ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

داستان این تله فیلم از آنجا آغاز می شود که یک خانواده شیرازی به نام خانواده آقای مجید مسروری در تلاش و تکاپوی اسباب کشی قبل از آغاز سال هستند، که با مهمانانی مواجه می شوند که از تهران به دید و بازدید عید و سیر و سیاحت به شیراز آمده اند، از طرفی اسباب کشی و خانه تکانی شب عید که مشغله اصلی خانواده مسروری بود آنها را  با چالش هایی مواجه می کند …

ایمان افشاریان، افشین رضایی، سارا کریمی، محبوبه یزدانی، وحید قوهستانی، قاسم امین بیطرف، مهدی بحری، حلما زهتاب زاده، اردلان افشاریان و عرفان کوهستانی در فیلم تلویزیونی «سین نهم» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی جدید «گلابو سیتابو» به کارگردانی «شوجیت سیرکار»، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با بازی آمیتاب باچان، آیوشمان کورانا، فرخ جعفر و ویجای، درباره یک عمارت بسیار قدیمی است که چند مستاجر دارد و صاحب آن زنی بسیار پیر است. رسیدگی به عمارت و مستاجران را همسر پیرزن به عهده دارد که بسیار خسیس بوده و به مستاجران سخت می گیرد و بسیار حریص است. او حتی به دور از چشم همسرش وسایل قدیمی و عتیقه عمارت را به قیمت های کم می فروشد. او سعی می کند به طریقی از همسر خود اثر انگشت خانه را گرفته و بفروشد. از طرفی سازمان میراث فرهنگی قصد دارد تا به بهانه بررسی و مرمت عمارت آن را به تصرف در آورد. در نهایت همسر مرد متوجه می شود که همسرش قصد فروش عمارت را دارد و …

فیلم سینمایی «دندان طلا» به کارگردانی حسین فردرو، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم درباره فردی به نام علی‌اکبر، روستایی ساده‌دل است که برای اولین بار یک جفت دندان مصنوعی را از شهر به دِه دورافتاده خود وارد می‌کند که …

زنده یاد جمشید مشایخی، سعید امیرسلیمانی، مریم معترف و رضا کرم رضایی در فیلم سینمایی «دندان طلا» بازی کرده اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «متولد سی ام اسفند» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

این تله‌فیلم داستان سه خانم مسن به‌نام‌های محمدی، جواهری و باقی است که دوستی دیرینه با هم دارند و برای عیادت از یکی از اقوام خانم محمدی مجبور می‌شوند بعد از سفر به شیراز، به شهر شاهرود سفر کنند. آنها به عیادت مریض می‌روند …

بازیگران این فیلم تلویزیونی ثریا قاسمی، آزیتا لاچینی و پوراندخت مهیمن هستند.

فیلم تلویزیونی «چای سرد» به کارگردانی عمار خطی، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره پویا و شهرزاد زن و شوهر جوانی است که همه اهالی ساختمان نسبت به آن ها و خوشبختی شان غبطه می خورند، ولی آنها جدیدا دچار دلزدگی از زندگی شان شده اند و می خواهند از هم جدا شوند ولی قاضی وقت رسیدگی را به سه ماه بعد موکول می نماید و آنها را ملزم به رفتن نزد مشاور خانواده می نماید. این در حالی است که خود پویا مشاور خانواده است و از این موضوع بسیار ناراحت می شود. آنها تصمیم می گیرند که این سه ماه را هیچ کدام در خانه شان نماند و نزد والدینشان زندگی نمایند ولی خانواده هایشان آنها را نمی پذیرند و آنها به ناچار به خانه شان برمی گردند. سرایدار ساختمان از آنها می خواهد که …

مهران رنجبر، ستایش رجایی نیا، طوفان مهردادیان، بیوک میرزایی و مینا نوروزی در فیلم تلویزیونی «چای سرد» بازی کرده اند.

فیلم تلویزیونی «بهشت موازی» به کارگردانی شاهد احمدلو، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

این فیلم درباره صادق جوان متاهلی است که مدتی است کار خود را از دست داده است. وی به دنبال کار می گردد تا اینکه در یک پارک وارد غرفه یک موسسه خیریه می شود تا شغلی پیدا کند اما آنها فکر می کنند که او یک خیر است و یک خبرنگار از تلویزیون با او مصاحبه می کند و با توجه به علاقه اش به بچه ها بدون آن که متوجه شود سرپرستی ۵ بچه را می پذیرد، حالا مردم محل که صحبت های او را از تلویزیون دیده اند فکر می کنند که او واقعا خَیّر است، و دنبال انجام کار خیر است، صادق که در مقابل کار واقع شده قرار گرفته است به طور اتفاقی مشکلات چند خانواده را هم حل می کند و کار به جایی می رسد که در مسجد محل مردم مشکلات‌شان را با او در میان می گذارند و باز هم به طور اتفاقی برخی مشکلات آنها را حل می کند، اما …

میرطاهر مظلومی، سحر ولدبیگی، جلیل فرجاد، زهره حمیدی و مهران رجبی بازیگران این تله فیلم هستند.

فیلم تلویزیونی «گره گشا» به کارگردانی مجید عکاف‌زاده و حسن حسینی، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: «چند کودک دبستانی به‌همراه مسئولین مدرسه تصمیم می‌گیرند به‌مناسبت نیمه شعبان جشنی با دعوت اولیا برگزار کنند. قرار می‌شود بچه‌ها نمایشی برای اجرا آماده کرده اما اختلاف سلیقه در بین‌شان باعث می‌شود آنان به دو گروه نمایشی تقسیم شوند تا در نهایت یک نمایش با قضاوت مهمانان هنرمند اصفهانی، که توسط معلم مدرسه دعوت می‌شوند، انتخاب شود….»

عبدالله محمد بیکیان، حسن سیادتی و جهانبخش سلطانی در فیلم تلویزیونی «گره گشا» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «کوچه پشت کلانتری» به کارگردانی عمار خطی، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «طلا زن سالخورده ای است که دختر و نوه اش را به خاطر بدهی مالی دامادش و هجوم طلبکاران به منزل، برای مدت طولانی ندیده است و او که بیمار است و توانایی کار کردن ندارد از تنهایی رنج می برد تا اینکه با ورود سربازی برای رسیدگی به شکایت یکی از طلبکاران …»

شهرام خطی، مصطفی کلاته، مریم آران، علی نجم الدین، اسفندیار بهاری، سلمان خطی، ریحانه بارانی و حمیدرضا هدایتی در فیلم تلویزیونی «کوچه پشت کلانتری» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی جدید «ایلماه» به کارگردانی عطاالله غریبی، یک شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

این فیلم، داستان یک دختر جوان به نام ایلماه است که بعد از فارغ‌التحصیلی در کنار خانواده مشغول کشاورزی و دامداری می‌شود. تا این‌که یک روز با دیدن درگیری دو کودک بر سر عروسک سنتی لیلی یا بازبازک، جرقه ساخت این عروسک و صنایع دستی روستایی به ذهنش خطور می‌کند و برای عملی شدن این طرح و دریافت مشاوره‌های لازم، با استاد خودش تماس می‌گیرد و استادش پیشنهاد همکاری در تأسیس تعاونی تولید و عرضه صنایع دستی روستا را می‌دهد اما …»

آزاده قاسمی، بابک طاهری و هوشنگ عزیزی پور در فیلم تلویزیونی «ایلماه» بازی کرده‌اند.

شبکه سلامت (با رابط ناشنوا)

فیلم سینمایی «زندانی ها» به کارگردانی «مسعود ده نمکی»، جمعه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می شود.

این فیلم درباره طاها دانشجوی الهیات است که برای نوشتن پایان نامه خود، دو زندانی را با گذاشتن سند آزاد می کند. غافل از آن که آن‌ها دنبال نقشه ای دیگر هستند تا جایی که نذر چهل هفتگی رفتنش به جمکران را به سخره گرفته و درست در همان روز، اتفاق جالبی می افتد …

هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق نورد، بهنوش بختیاری، بهاره افشاری و برزو ارجمند در فیلم سینمایی «زندانی ها» هنرنمایی کرده اند.

– فیلم سینمایی «آقای هفت رنگ» به کارگردانی شهرام شاه حسینی، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می شود.

داستان فیلم از این قرار است که: «مردی که به قصد دزدی وارد خانه ای می شود، به طور اتفاقی به دومین ازدواج پنهانی یکی از مسئولین شورای محل پی می برد و تصمیم می گیرد از این موضوع به نفع خود سوء استفاده کند که …»

رضا عطاران، نیکی کریمی، حسن پورشیرازی و افسانه بایگان در فیلم سینمایی «آقای هفت رنگ» بازی کرده‌اند.

– فیلم سینمایی «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق، یک‌شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می شود.

این فیلم داستان رامین راستین است که سال هاست همسرش ترنج را از دست داده و یک رستوران به همین نام دارد. او به خاطر فعالیت های یک رستوران بزرگ به نام پاستا دا پیتزا که خانم خنجری و همسرش تورج آنجا را اداره می کنند رونق خود را از دست داده است و ورشکست شده و می خواهد به زودی آنجا را تخلیه کند. خانم خنجری یک پسر کوچک به نام کامی دارد که بسیار بچه ناراحتی است و همه پرستارانش به سرعت از دست او خسته می شوند و رامین هم یک پسر به نام هوشان دارد که از زمان فوت همسرش نزد پدربزرگش در اصفهان بزرگ شده و در بریانی متعلق به او کار کرده است و بسیار پسر باهوش و زرنگی است او وقتی به رستوران پدرش وارد می شود و می بیند که می خواهد تعطیل شود سعی خود را می کند تا آن‌جا را سرپا نگهدارد ولی رامین به شدت مخالف است و می گوید می خواهد به رستوران دوستش به شمال برود و کار کند و …

سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش، مهدی باقربیگی و کمند امیرسلیمانی در فیلم سینمایی «پاستاریونی» بازی کرده‌اند.

اخبار مرتبط:
قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت
قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت

در قولچاق، مخاطب خیلی زود وارد فضای داستان می‌شود و علیرغم روشن بودن موضوع، محو در داستان می‌شود. طوری‌که انگار مانند یک مهمان در گوشه‌ای از اتاق نشسته و بی‌طرفانه و با تعجب و گاهی خنده بر لب اتفاقات داخل خانه را نظاره‌گر است و در نهایت، غافلگیرانه و غرق در داستان و بدون اینکه بداند چند دقیقه یا ساعت روی صندلی سینما نشسته بود از سالن سینما خارج می‌شود.

رئیس صداوسیما: هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها از سابق بوده / در نوروز امسال افزایش مخاطب داشتیم
رئیس صداوسیما: هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها از سابق بوده / در نوروز امسال افزایش مخاطب داشتیم

رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به هزینه میلیاردی برای دعوت سلبریتی‌ها در ویژه برنامه عید تلویزیون گفت: هزینه های برنامه ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قرارداد ها در اختیار این سازمان نیست و با پرداخت های غیر معقول موافق نیستیم. رویه های غلط که از دوره های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در دست اصلاح است.

واکنش داریوش به درگذشت فرامرز اصلانی
واکنش داریوش به درگذشت فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی خواننده باسابقه و سرشناس کشورمان در سن 69 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است