کد خبر : 185080
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - 11:07
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

دولت با گران فروشان قاطعانه برخورد کند/کسانی که شرایط مالی خوبی دارند به فقرا کمک کنند!

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یازدهم به مدارا گفت: برای کنترل بازار شب عید، هم دولت باید نظارت های خود بر بازار را بیشتر کند و برخورد قاطعی با سواستفاده گران طماع داشته باشد، هم مردم باید به کمک دولت بیایند و با گزارش تخلفات، جلوی سواستفاده گران فروشان را بگیرند.

دولت با گران فروشان قاطعانه برخورد کند/کسانی که شرایط مالی خوبی دارند به فقرا کمک کنند!

موسی غضنفرآبادی ، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یازدهم با اشاره به عدم نظارت کافی دولت بر بازار شب عید و سواستفاده و گران فروشی برخی کسبه و فشار مضاعف اقتصادی بر مردم، به خبرنگار پارلمانی سایت خبری مدارا گفت: برخی فروشندگان منصف و خداترسند که به سهم خودم از آنها سپاسگزارم، اما برخی دیگر سودجو و فرصت طلبند و با طمع کاری خود به بازار شب عید و جامعه آسیب می زنند.

او ادامه داد: دولت باید مقتدرانه و جدی با گران فروشان و فرصت طلبان برخورد کند. درست نیست در این شرایط نامناسب اقتصادی از وضعیت سواستفاده کنند.

رئیس سابق دادگاه‌های انقلاب استان تهران تاکید کرد: نباید اجازه داد این افراد طماع در این شرایط حساس اقتصادی از جیب مردم برداشت کرده و به بهانه پایان سال در حق آنها اجحاف کنند و هر کالایی را بالاتر از قیمت واقعی بفروشند و مردم را تحت فشار قرار دهند و باعث نارضایتی جامعه شوند.

غضنفرآبادی، چنین درآمدهای خارج از عرف و انصافی را نادرست و حرام دانست و گفت: این افراد باید بدانند چنین درآمدزایی حرام است و این پول ها خوردن ندارد و حق الناس است.

او در ادامه بیان کرد: هم دولت باید نظارت خود بر بازار شب عید را افزایش دهد، هم مردم باید در اعلام افراد متخلف و گران فروش با دولت همکاری کنند. دولت باید با اقتدار جلوی سوءاستفاده گران را بگیرد و با آنها مقابله کند و با جریمه های سنگین مانع از ادامه این کار شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه به راهکارهای مقابله با گران فروشی توسط دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید نظارت ها را دقیق تر کند و شماره تلفن های بیشتری را برای اعلام تخلفات و گران فروشی اعلام کند. البته باید بلافاصله پس از اعلام گزارش مردمی، ماموران تعزیرات را فوری به محل اعزام کند. در این صورت اگر مردم ببینند با یک تماس تلفنی جلوی گران فروشی گرفته می شود، با دولت در کنترل و نظار ت بر بازار همکاری می کنند.

غضنفرآبادی ادامه داد: باید اعتماد بین مردم و دولت ایجاد شود تا در مبارزه با گران فروشی و کنترل بازار شب عید همکاری کنند تا جلوی سواستفاده افراد طماع گرفته شود.

نماینده مردم بم در مجلس راهکار دیگر کنترل و کاهش فشار اقتصادی بر مردم را علاوه بر افزایش نظارتها، حمایت از اقشار آسیب پذیر دانست و گفت: دولت باید با حمایت های نقدی و کارت های کمک معیشتی جلوی فشار بیشتر بر قشر ضعیف جامعه را بگیرد. حتی واریز سود سهام عدالت برای ۴۴ میلیون نفر در روزهای پایانی سال هم می تواند تا حدی فشار را از دوش مردم بردارد و این اقدام دولت به درستی انجام شد.

رئیس سابق دادگاه‌های انقلاب استان تهران در پایان تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست و بهتر است علاوه بر حمایت های نقدی و بسته های حمایتی معیشتی دولت در شب عید به اقشار آسیب پذیر و واریز سود سهام عدالت، کسانی که شرایط مالی خوبی دارند برای کاهش فشارهای اقتصادی به کمک نیازمندان و فقرا بیایند.

 

اخبار مرتبط:
سایت جبهه پایداری خطاب به اظهارات حسین شریعتمداری: درک درستی از وضعیت جامعه ندارید
سایت جبهه پایداری خطاب به اظهارات حسین شریعتمداری: درک درستی از وضعیت جامعه ندارید

سایت جبهه پایداری به اظهارات حسین شریعتمداری در روزهای اخیر که با انتقاد شدید از لایحه عفاف و حجاب گفته بود خلا قانونی برای مبارزه با بی حجابی وجود ندارد، واکنش نشان داد.

علیرضا پناهیان: ما حامل پیام خدا به جهانیان هستیم / مخالفت با حجاب هرزگی است
علیرضا پناهیان: ما حامل پیام خدا به جهانیان هستیم / مخالفت با حجاب هرزگی است

علیرضا پناهیان گفت: برخی متأسفانه نگاه سخیفی به حجاب دارند و حجاب را مسأله عقیدتی می‌دانند و می‌گویند هر کسی عقیده خود را دارد درحالی‌که حجاب بیش از این که عقیدتی باشد انسانی است.

دولت مجارستان: سفر دانشگاهی احمدی‌نژاد به بوداپست ربطی به ما ندارد / اسرائیل این سفر را محکوم کرد
دولت مجارستان: سفر دانشگاهی احمدی‌نژاد به بوداپست ربطی به ما ندارد / اسرائیل این سفر را محکوم کرد

وزارت خارجه مجارستان دو روز پس از ورود رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران به این کشور به سفر او واکنش نشان داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در اختیار وبسایت خبری مجار ایندکس قرار داد، نوشت: «دولت پذیرای رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران نبوده و برنامه سفر او یک برنامه دانشگاهی بوده است. دانشگاه‌ها در مجارستان دارای آزادی آموزش و بیان هستند. دولت در برنامه‌های دانشگاه مداخله نمی‌کند.»

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “دولت با گران فروشان قاطعانه برخورد کند/کسانی که شرایط مالی خوبی دارند به فقرا کمک کنند!”

  1. پینوگیو گفت:

    چشم – شما وظیفه خود را در مقابل اون پولی که گرفتی انجام دادی ، برو و به عشق و حالت برسه و هر وقت هم گفتن بگو “من گفتم دیگه”
    عزیز دل دیگه این نوع حناها رنگی نداره یعنی به زبان عامیانه (خودتی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است