کد خبر : 184782
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - 21:38
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

چین و روسیه، ایران را به شکل مستعمره و عامل بی جیره و مواجب می بینند

فائزه هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات مقامات رسمی ایران درباره روابط با روسیه گفت: «مسئله نگران کننده‌ی که وجود دارد این است که به مستعمره شدن نزدیک شده ایم متاسفانه چین و روسیه ما را به صورت کلان به شکل مستعمره می بینند.

چین و روسیه، ایران را به شکل مستعمره و عامل بی جیره و مواجب می بینند

به گزارش مدارا، اظهارات مقامات روس درباره تضمین خواهی در برجام و اظهارات امیر عبدالهیان در مسکو با واکنش های متعدد فعالان سیاسی روبرو شده است:  امروز حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه به مسکو سفر کرد، سفر امیر عبدالهیان به مسکو و اظهارات وی مبنی بر «امیدوارم در گفت وگوهای امروز بتوانیم در مسیری که روسیه در نظر گرفته قرار بگیرم» با واکنش های متعددی روبرو شد.

فائزه هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات مقامات رسمی ایران درباره روابط با روسیه گفت: «مسئله نگران کننده‌ی که وجود دارد این است که به مستعمره شدن نزدیک شده ایم. متاسفانه چین و روسیه ما را به صورت کلان به شکل مستعمره می بینند. متاسفانه سفرهای که مقامات ما به مسکو داشتند برای ما حقارت و وهم به همراه داشت تا  یک رابطه دو جانبه و یا تامین منافع دو جانبه نشان داده شود.در حمله روسیه به اوکراین بدون اینکه جنگ را محکوم کنیم در کنار روسیه قرار گرفتیم»

فائزه هاشمی رفسنجانی در ادامه خاطر نشان کرد:«حمله نظامی پوتین به اوکراین را تقصیر ایالات متحد آمریکا می‌اندازیم به جای اینکه پوتین را زیر سوال ببریم. سفیر روسیه به خودش اجازه می‌دهد رسانه های ما را تهدید کند که باید از عملیات ویژه استفاده کنید.»

وی در ادامه گفت: «وزارت خارجه‌ی ما باید سفیر را احضار می‌کرد و تذکر می‌داد برای چنین جسارتی به مردم ما دختر ورزشکار ما را به کمیته انضباطی می‌برند زیرا روی پیراهنش مخالفت با جنگ را حک کرده بود.»

فائزه هاشمی در پاسخ به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات هسته ای گفت: «شمخانی به زبان روسی توییت میزند روسیه پیشنهاد داده در منافع برجام  تحریم‌های ان باید حفظ شود در رابطه با ایران ما دوباره این موضوع را بر گردن امریکا می‌اندازیم و روسیه دفاع می‌کنیم .

وی خاطر نشان کرد: «روسیه واسطه می‌شود بین ما و آمریکا در مذاکرات برجام در این جا این سوال مطرح است روسیه به منافع ما توجه می‌کند یا منافع خودش؟»

فائزه هاشمی رفسنجانی گفت: «این عملکردها در صورت منافع دوطرفه نیست به نظر می‌آید ایران شده عامل بی جیر و مواجب و بدون منافع روسیه و چین؛ تا چه زمانی می‌خواهیم به دلیل غرب ستیزی  و حمایت نشدن از سمت مردم خودمان به این کشورها باج بدهیم ؟»

این فعال سیاسی با اشاره به راه حل مشکلات دیپلماسی ایران گفت:«راه حل این مسئله ۱_ روابط متوازن با همه‌ی کشورهای خارجی غرب و شرق است.۲_ داشتن دیپلماسی رسمی به جای دیپلماسی میدانی و تهاجمی  ۳_ به مطالبات مردم پاسخ بدهیم حقوق آنها را رعایت کنیم و حمایت مردم خودمان را جلب کنیم. در صورت این راه حل‌ها نیازی نداریم به روسیه و چین باج بدهیم»

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است