کد خبر : 184687
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - 10:41
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

جنگل‌های حرا هم سند دار شدند

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور سند مالکیت تک برگ برای همه جنگل‌های حرا در این استان با هدف تثبیت مالکیت دولت و همچنین جلوگیری از تصرفات غیرمجاز خبر داد.

جنگل‌های حرا هم سند دار شدند

به گزارش مدارا، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: مساحت جنگل‌های حرا یا مانگرو در استان هرمزگان حدود ۴۷ هزار هکتار است که برای همه آنها سند تک برگ صادر شده است.

مجتبی قهرمانی هدف از صدور سند برای جنگل‌های حرا و دیگر مناطق حفاظت شده استان هرمزگان را تثبیت مالکیت دولت و اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، تصرف غیرقانونی و دست‌اندازی به حریم و بستر این سرمایه‌های ملی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این اسناد‌ توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان و به نام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: طی دو ماه اخیر و پس از دستور ریاست محترم قوه قضائیه برای جلوگیری از تصرفات غیرمجاز در حریم و بستر دریا برای حدود ۲۱۵ کیلومتر از سواحل این استان نیز سند تک برگ صادر شده است.

قهرمانی در ادامه افزود: طول سواحل استان هرمزگان حدود یک‌هزار و ۲۷ کیلومتر است که تحت ۱۰۵ پلاک ثبتی حریم ۶۰ متری آن مشخص گردیده و بر این اساس همه مناطق ساحلی و حریم ۶۰ متری دریا تاکنون تعیین حدود شده و ۷۰ فقره سند تک برگ نیز در این خصوص صادر شده است.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است