کد خبر : 184622
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - 04:48
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

واکنش آیت‌الله فاضل لنکرانی به اعدام دسته جمعی در عربستان

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با محکومیت اقدام سران سعودی در اعدام گروهی ده‌ها شهروند این کشور، گفت: آنها با این جنایات زوال خودشان را نزدیک می‌کنند، چراکه ریخته شدن این خون‌های پاک به زودی موجب انقراض حکومت سعودی خواهد شد.

واکنش آیت‌الله فاضل لنکرانی به اعدام دسته جمعی در عربستان

به گزارش مدارا، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با محکومیت اقدام سران سعودی در اعدام گروهی ده‌ها شهروند این کشور، گفت: آنها با این جنایات زوال خودشان را نزدیک می‌کنند، چراکه ریخته شدن این خون‌های پاک به زودی موجب انقراض حکومت سعودی خواهد شد.

وی در بخشی از درس خارج فقه خود با اشاره اعدام گروهی شیعیان در عربستان، گفت: خبر بسیار تاثرآور این جنایت هولناک که در عربستان واقع شد، قلب همه ما را جریحه‌دار و عزادار کرد. در یک روز افراد زیادی از انسان‌های ارزنده اهل فکر و شخصیت‌های علمی و غیر علمی را گردن زدند که در میانشان جوانانی بودند بر حسب نقل در حین دستگیری بالغ نبودند اما هنگام اعدامشان به سن بلوغ رسیده بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان وقتی در حول این قضیه و جنایت فکر می‌کند، تعجب می‌کند از اینکه اینها چه موجودات قسی القلبی هستند و با چه هدفی این جنایات را انجام می‌دهند؟ عده‌ی زیادی از شیعیان عزیز در عربستان را گردن بزنند و بدتر آنکه حامیانشان هم در دنیا هیچ حرفی نزنند.

وی خاطرنشان کرد: البته در طول تاریخ دست خاندان آل‌سعود به این‌گونه جنایات آلوده و تاریخ حیات ننگینشان مملو از قتل و جنایت و مشحون از این امور و این حادثه‌ اخیر است که متاسفانه اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: یک مطلبی که باید برای همه‌ ما درس باشد این است، من صدای یکی از این شهدا را که چند روز قبل از اعدام با خانواده‌اش صحبت کرده شنیدم. این جوان به خانواده‌اش دلداری می‌داد که ناراحت نباشید، وقتی می‌خواهند سر من را جدا کنند من به یاد فریاد امام حسین(ع) خواهم افتاد، این چه ایمان و اعتقادی است؟! این استقامت در دین و اعتقادات باید برای ما درس باشد، برای ما باید مسئولیت بیاورد، یک جوان در بحبوحه جوانی الگوی اصلی زندگی‌اش امام حسین(ع) است و با یک آرامشی که انسان هیچ اضطرابی در حرفهای او نمی‌بیند، به خانواده خود دلداری می‌دهد. باید به این آزادمردان گفت «هنیئاً لکم الشهاده». این چه رزق نیکویی است که خدا برای شما قرار داده این شهیدان باید برای ما و همه شیعیان و مسلمین الگو باشند و خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برای خانواده‌های مکرم آنها از خداوند متعال صبر و اجر مسالت می‌کنیم، تشییع جنازه‌ای که در احساء و قطیف از آنها شد، ضجه‌هایی که مردم می‌زدند، نشان می‌دهد مصیبت، مصیبت بزرگی است که در یک روز ۴۱ نفر شیعه و جوانان مومن اینچنینی را گردن بزنند، این سرافرازان برای خانواده‌هایشان و جهان تشیع مایه افتخارند.

فاضل لنکرانی ابراز کرد: حکومت عربستان با این جنایات زوال خودش را نزدیک می‌کند و در این تردیدی نیست، آنها خیال می‌کنند با این جنایات حکومت خود را تحکیم می‌بخشند، اما ریخته شدن این خون‌های پاک به زودی موجب انقراض و انهدام و نابودی آل سعود خواهد شد، این وعده خدای تبارک و تعالی و سنت قطعیه پروردگار است.

وی خاطرنشان کرد: هم شیعیان عربستان و هم شیعیان و آزادگان نقاط مختلف دنیا باید به مراکز و مجامع بین‌المللی فشار بیاورند. نمی‌شود یک حکومتی به خاطر اینکه پول و نفت دارد، هر جنایتی را انجام بدهد! ما در کجای تاریخ داریم که حاکمی به عنوان ارّه معروف شده باشد؟ امروز این عنوان حاکم عربستان است که همچون اره‌ای افراد را سر می‌بُرد یا تکه تکه می‌کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تاکید کرد: چرا دنیا وظیفه خودش را انجام نمی‌دهد؟ ممکن است یک بیانیه‌های آبکی هم بدهند، اگر یک روز جاسوسی را در ایران زندان کنند، فریاد صدها مرکز در دنیا بلند می‌شود. البته اگر بی‌جهت زندان کنند باید فریادشان در بیاید نه فریاد آنها بلکه هر کسی که توجه به این پیدا ‌کند.

وی اضافه کرد: وقتی چنین جنایاتی واقع می‌شود و آن شخص را در سفارت خودشان در ترکیه ارّه می‌کنند و مدارکش کاملا برای خود حکومت آمریکا و جاهای دیگر مشخص است یا بمباران‌های وحشیانه‌ای که چندین سال است در یمن انجام می‌دهند، اما هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود. اینها همه کاشف از همان فرمایش امام خمینی(ره) است که می‌فرمود دل به این حکومت‌ها و مراکز بین‌المللی و حقوق بشری نبندید، اینها دروغ می‌گویند!

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان گفت: باید قدرت مردم روز به روز زیاد بشود و ما آرزو می‌کنیم قدرت مردم عربستان اعم از سنی و شیعه روز به روزان زیادتر شود و هرچه زودتر شاهد اضمحلال و نابودی و محاکمه و عقوبت حاکمان ظالم و جنایتکار عربستان باشیم و شرّ آنها از دنیای اسلام، خصوصا از مکه و مدینه هرچه زودتر کوتاه بشود.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است