کد خبر : 181867
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - 11:57
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

برخی اتفاقات امنیتی ناشی از موازی کاری ها در این حوزه است/گردش آزاد اطلاعات آسیب های امنیتی را کم می کند

جواد امام به مدارا گفت: حداقل در دهه اخیر اتفاق جدی که شاهد بودیم بیشتر ناشی از موازی کاری اطلاعاتی امنیتی است. به هر حال فعالان سیاسی که در داخل کشور و در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند، سوژه دستگاه‌های امنیتی شده‌‌اند. به نوعی کارکرد دستگاه‌های امنیتی که باید منافع ملی را در نظر بگیرد، تبدیل شده به حمایت از یک جریان خاص و رقیب.

برخی اتفاقات امنیتی ناشی از موازی کاری ها در این حوزه است/گردش آزاد اطلاعات آسیب های امنیتی را کم می کند

جواد امام، کنشگر اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران در مورد طرح ادعای جاسوسی کاترین شکدم و مصاحبه او با بی بی سی فارسی به خبرنگار سیاسی سایت خبری مدارا گفت: «به هر حال باید اصولگرایان پاسخگوی این اتفاقات در کشور باشند. چون غیر از اصولگرایان کسی در اداره حکومت از طریق دستگاه‌هایی چون دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی نقشی ندارد. به لحاظ فنی و قانونی هم باید دستگاه‌های امنیتی ما راجع‌به این موضوع اظهارنظر کنند. دیگران نمی‌توانند اظهارنظر کنند.»

او ادامه داد: «از سرقت اسناد هسته‌ای تا خرابکاری در تاسیسات نظامی و هسته‌ای صورت گرفته، نشان می‌دهد فضای نفوذ در کشور وجود دارد. اما هنوز هم مسوولان کشور حاضر نشدند برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کنند. هر از چند گاهی هم یک سری افراد در معرض ادعاهای جاسوسی قرار می‌گیرند و بدون این که توضیحاتی از سوی نهادهای رسمی داده شود، التهاباتی در جامعه ایجاد می‌شود. در واقع این اتفاق اگر در کشوری مثل ایران ضعف سیستم امنیتی ما را می‌رساند.»

این کنشگر سیاسی افزود: «حداقل در دهه اخیر اتفاق جدی که شاهد بودیم بیشتر ناشی از موازی کاری اطلاعاتی امنیتی است. به هر حال فعالان سیاسی که در داخل کشور و در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند، سوژه دستگاه‌های امنیتی شده‌‌اند. به نوعی کارکرد دستگاه‌های امنیتی که باید منافع ملی را در نظر بگیرد، تبدیل شده به حمایت از یک جریان خاص و رقیب. این‌ها آسیب‌های جهت‌دار عمل کردن دستگاه‌های امنیتی است. باید تلاش کنیم دستگاه‌های سیاسی، امنیتی، و قضایی از برخوردهای سلیقه‌ای، حذفی و سیاسی و در واقع اسیر شدن در رقابت‌های سیاسی پرهیز کنند تا از این آسیب‌ها مصون بمانند. مادامی که این موضوع مرتفع نشود شاهد این آسیب‌ها هستیم. امیدوارم آقایان مسوول در این حوزه ابعاد این موضوعات را توضیح دهند و وضعیت را روشن کنند.»

واکنش و استانداردهای دوگانه اصولگرایان نسبت به اتهامات جاسوسی به برخی چهره‌ها نیز گفت: «خوشبختانه آن چه اصولگرایان به رقبا نسبت دادند همواره فاقد سند بوده‌است اما چون اهرم‌های قدرت در اختیارشان است بدون اثبات این اتهامات، با رقبا برخورد می‌شود. اما امروز که شاهد فکت‌هایی هستیم، ولو این که این فکت فریب افکار عمومی باشد یا شاید برخی در معرض اتهاماتی باشند و می‌خواهند مظلوم نمایی کنند. از این جهت فضای رسانه‌ای شفاف نیست. اگر به گردش آزاد اطلاعات قائل باشیم و  فضای رسانه آزاد را شاهد باشیم، بخشی از این آسیب‌ها مرتفع می‌شود.»

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند
عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشت: گروهی از اصولگرایان هستند که به راحتی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و حرف خود را تغییر می‌دهند، حقیقت مسلم و روشن را نفی می‌کنند، در تاریخ ایران وجود گروهی مشابه آنها یا بی‌سابقه است یا کم‌سابقه.

سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم
سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم

تحلیلگر اصولگرا گفت: آنچه مسلم است، این است که ۹۹ درصد بانوان کشور با هر نوع الزام در حجاب نسبت حساسیت ویژه‌ای دارند به این معنی که نمی‌خواهند نگاه پست به آنها شود و نمی‌خواهند ملعبه امیال دیگران باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خطاب به کریمی‌قدوسی: سلاح هسته‌ای را کجا می‌خواهید آزمایش کنید؟
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خطاب به کریمی‌قدوسی: سلاح هسته‌ای را کجا می‌خواهید آزمایش کنید؟

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات یک نماینده گفت: به عنوان عضو کمیسیون تخصصی عرض می ‌کنیم که ما هیچگونه سلاح هسته ای نه ساخته‌ایم و نه داریم؛ من تعجب می کنم از این نماینده که واقعا می خواهد کجا آزمایش کند؟ چون اطلاعات درستی ندارند حرف های غیردقیق مطرح می کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است