کد خبر : 180344
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - 10:00
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

عتیقه های سه هزار ساله کشف شد

عتیقه های سه هزار ساله کشف شد

به گزارش مدارا، سردار " حسن مهری " از کشف اشیاء عتقیه  و باستانی به همت یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران خبر داد  و در تشریح این مطلب  اظهار داشت: همکارانم در یگان حفاظت استان  تهران با رصد اطلاعاتی  و طی دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری قاچاقچیان عتیقه و کشف ۹۳۰ قلم شیء عتیقه تاریخی و فرهنگی شدند. 

وی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این اشیاء عتیقه را از کشور خارج کنندکه با هوشیاری نیروهای انتظامی و یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری، ناکام ماندند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی کشور با اشاره به کشفیات این دو عملیات عنوان کرد: یک مجسمه ارزشمند با قدمت سه هزار سال در این کشفیات  وجود دارد که قاچاقچیان قصد فروش به مبلغ ۴ میلیارد تومان داشتند که روز قبل در معامله این عتیقه،توسط نیروهای انتظامی و عملیات نیروهای یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان تهران،  غافلگیر شدند.

 وی اضافه کرد:کشف این مجسمه ارزشمند و تاریخی در حالی صورت گرفت که قاچاقچیان به ماموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران پیشنهاد  رشوه ۴۰۰ میلیون تومانی داده بودند که در این عملیات ضربتی، ۳ نفر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به رد رشوه ۴۰۰ میلیونی توسط نیروهای یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی مطرح کرد: از میان این ۹۳۰ قلم شیء عتیقه،۸۱۰ شیء اصل و مابقی بدل کارشناسی شده است و در میان کشفیات؛ مفرق، سکه  قدیمی، زیورآلات باستانی و .. دیده می شود که قدمت سه هزار ساله و دیرینه  تاریخی دارند که عمدتا قاچاقچیان به شیوه حفاری های غیر مجاز  به دست آوردند.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان به تشریح عملکرد ۹ ماهه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی پرداخت و بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۵ هزار و ۸۹۴  ابلاغ اوراق و اخطاریه توسط  این یگان صورت گرفته است، از طرفی با ۳۳۷ مورد تخریب آثار فرهنگی مقابله کرده ایم.

وی با اشاره به ضبط و توقیف ۳۲۸ دستگاه  فلز یاب طی ۹ ماهه  سال جاری، خاطر نشان کرد: طی این بازه زمانی ۸۷۶ فقره پرونده قضائی تشکیل و هزار و ۴۲۸ نفر دستگیر شدند.

بنابراعلام پایگاه خبری  پلیس، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی کشور درباره اقلام مکشوفه گفت: در ۹ ماهه سال جاری،  2 هزار و ۵۰۱ قلم عتیقه  اصل و ۶ هزار و ۸۸  قلم عتیقه تقلبی کشف شده است.

 سردار مهری تعداد ارسال اخبار مردمی را ۶۶۲ مورد  عنوان کرد و به قاچاقچیان اشیاء عتیقه و سودجویان هشدار داد که در رصد نیروهای این یگان هستند و شناسایی و دستگیری قاچاقیچان عتیقه به جد دنبال و عملیاتی می شود.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: رئیسی و محسنی‌اژه‌ای مشکلی با هم نَدارند
روزنامه دولت: رئیسی و محسنی‌اژه‌ای مشکلی با هم نَدارند

ایران نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیروهای پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند.

پای موادمخدر به دادگاه فرزندان مصدق باز شد / تصویر دست راست امیر تتلو هَم جنجالی شد
پای موادمخدر به دادگاه فرزندان مصدق باز شد / تصویر دست راست امیر تتلو هَم جنجالی شد

روز گذشته خبر برگزاری جلسه تازه از دو دادگاه پر سر و صدا به صدر رسانه‌ها آمد. یکی از آنها که خبرش همراه با عکس‌هایش دست به دست می‌شد دادگاه امیرحسین مقصودلو یا همان تتلو بود و دیگری دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه که خیلی‌ها فکر می‌کردند مانند گذشته ارزش خبری نداشته باشد.

مصطفی نیلی: حکم توماج صالحی هنوز به ما ابلاغ نشده
مصطفی نیلی: حکم توماج صالحی هنوز به ما ابلاغ نشده

مصطفی نیلی، یکی از وکلای توماج صالحی در خصوص اینکه آیا چنین خبری را تایید می‌کند، گفت: «حکم هنوز به ما ابلاغ نشده است. امروز همکارم، آقای رئیسیان برای دریافت حکم مراجعه می‌کنند. تا زمانی که حکم به ما ابلاغ نشود، نمی‌توانیم اظهار نظری کنیم.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است