کد خبر : 178473
انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - 15:01
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

سایت الکسا تعطیل می شود

سایت الکسا (Alexa) یکی از مراجع ارزش‌گذاری سایت‌ها و صفحات فضای مجازی از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بازنشسته و از دسترس کاربران خارج می‌شود.

سایت الکسا تعطیل می شود

به گزارش مدارا، سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب «بروستر کیل و بروس گیلیات» تأسیس شد و در سال ۱۹۹۹ به شرکت آمازون که یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است فروخته شد.

این سایت پس از ۲۵ سال فعالیت، بیانیه ای منتشر کرده که در آن آمده است: ۱ مِی ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱) بازنشسته و از دسترس کاربران خارج می‌شود. الکسا در این بیانیه کوتاه دلیل اتخاذ این تصمیم را عنوان نکرده است.

آمازون دیگر برای وب‌سایت الکسا کاربر جدید نمی‌پذیرد و اعضای دارای اشتراک تا ۱ مِی ۲۰۲۲ به اشتراک های خود دسترسی خواهند داشت و پس از آن دیگر دسترسی نخواهند داشت. خود وب‌سایت Alexa.com نیز تا تاریخ ذکر شده به کار خود ادامه می‌دهد و سپس از دسترس خارج می‌شود.

*خبرنگار: فاطمه طاهری

اخبار مرتبط:
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد

پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند.»

همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم
همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم

مهرانه ربی نوشت: کیو جان من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایلت، به لباس‌هایت‌ دست بزنم. حوله‌ات هنوز پشت در حمام آویزان است و من هربار که از آنجا رد می‌شوم دلم پایین می‌ریزد. کتاب‌هایت را دست نزده‌ام و فکر می‌کنم شاید این‌طور بشود حداقل حضورت را در امتداد شعور حیاتی که تو را به آن‌ها دوخته احساس کنم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است