کد خبر : 121040
انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - 16:12
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

امروز روز اخراج «حضرت آدم» از بهشت است

امروز روز اخراج «حضرت آدم» از بهشت است

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ بنا به روایتی از امام صادق علیه‌السلام در نخستین روز ماه ذی القعده حضرت آدم علیه‌السلام از بهشت رانده شد و به امر پروردگار متعال به زمین هبوط کرد و چون در آن استقرار یافت، از کردار خویش و تبعات منفی آن بسیار ناراحت و اندوهگین شد و به مدت چهل شبانه‌روز در بالای تپه “صفا” در کنار خانه خدا به سجده رفت و از فراق بهشت و دور شدن از جوار رحمت الهی، بسیار گریست.

تا این که جبرئیل امین بر وی نازل شد و توبه‌کردن را به وی آموخت و او را به غسل و طهارت و احرام و تلبیه و سایر أعمال حج آموزش داد و آدم علیه‌السلام از روز نهم ذی الحجه به أعمال حج پرداخت. گفتنی است خداوند متعال در چند جا از آیات قرآن مجید به مسئله هبوط حضرت آدم علیه‌السلام و توبه وی اشاره کرد، از جمله در سوره بقره(۲)، آیات ۳۵ تا ۳۸.

مکان دفن حضرت آدم (علیه السلام)

درباره ی مکان دفن حضرت آدم (علیه السلام) سید بن طاووس نقل کرده است که: در صحف ادریس خوانده ام که آدم (علیه السلام) ده روز بیماری تب را تحمل کردند و سرانجام وفات نمودند و روز وفات ایشان جمعه یازدهم محرم بود و در غاری که در کوه ابوقیس رو به مکه بود مدفون شدند. همچنین عامه و خاصه از وهب بن منبه روایت کرده اند که: شیث، آدم (علیه السلام) را در غاری که در کوه ابوقیس است که آن را «غار اکنز» می گویند، دفن نموده است…

فوت حوا یک سال بعد از آدم (علیه السلام)

با توجه به روایات موجود درباره ی طول عمر حضرت آدم (علیه السلام) سال هایی تا حدودی نزدیک به هم ذکر شده است به نحوی که به سند معتبر از حضرت صادق (علیه السلام) آمده است که: حضرت رسول (صلی الله علیه واله) فرموده اند؛ عمر شریف آدم (علیه السلام) نهصد و سی سال بوده است و سید بن طاووس گفته است که: در سفر سوم تورات یافتم که عمر حضرت آدم (علیه السلام) نهصد و سی سال بوده است، و محمدبن خالد برقی در کتاب بدا از حضرت صادق (علیه السلام) روایت کرده است که: عمر آدم نهصد و سی سال بوده است.

همچنین سید بن طاووس در نقلی دیگر می گوید: در صحف ادریس خوانده ام که عمر حضرت آدم (علیه السلام) از روزی که روح در او دمیدند تا وفات هزار و سی سال بوده و حوا بعد از او یک سال و پانزده روز بیمار بود و پس از آن فوت نمود و در کنار قبر حضرت آدم (علیه السلام) مدفون شد.

 

اخبار مرتبط:
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش ها در شرق و شمال استان اصفهان گفت: تخلیه روستاها و سکونتگاه‌های در معرض سیل ضروری است.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “امروز روز اخراج «حضرت آدم» از بهشت است”

  1. هادي موذن گفت:

    طبق زیارتنامه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بین ضجیعین خود آدم و نوح سلام الله علیهما دفن شده اند لذا دفن در ابوقبیس درست میشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است