کد خبر : 225552
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - 09:39
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی ایستگاه مترو بهارستان اصفهان

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان عنوان کرد: عملیات احداث ایستگاه مترو بهارستان از سال ۱۳۹۹ شروع شده و در زمان حاضر حدود ۴۸ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا سال آینده با اتمام ایستگاه مورد بهره برداری اولیه قرار گیرد که این امر به کار جهادی و شبانه روزی و تامین مالی قوی و حمایت جامع استانی و کشوری نیاز دارد.

پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی ایستگاه مترو بهارستان اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید محسن طباطبائی مزد آبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط قطار شهری بهارستان اصفهان از ترمینال صفه اصفهان تا بهارستان در مجموع حدود ۲۸ کیلومتر رفت و برگشت طول دارد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: این پروژه در صورت تامین مالی پاییز سال آینده تکمیل اولیه خواهد شد.

طباطبائی مزد آبادی با اشاره به اینکه با چند چالش در حوزه مترو مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تامین مالی، دانش فنی جامع و واردات کالاها و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه از مهمترین این موارد محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه برخی از تجهیزات مترو وارداتی است و تهیه آنها زمانبر است، اضافه کرد: عملیات احداث ایستگاه مترو بهارستان از سال ۱۳۹۹ شروع شده و در زمان حاضر حدود ۴۸ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا سال آینده با اتمام ایستگاه مورد بهره برداری اولیه قرار گیرد که این امر به کار جهادی و شبانه روزی و تامین مالی قوی و حمایت جامع استانی و کشوری نیاز دارد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: مسائل متعددی در این فرآیند وجود دارد اما این طرح با تلاش شبانه روزی مجموعه این شرکت و کمک و هم افزایی سایر دست اندرکاران در حوزه های مختلف، پیشرفت قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل در بهارستان افزود: با وجود محدودیت منابع، این پروژه به‌خوبی پیشرفت داشته است و امروز کمتر کارگاهی در شهرهای کشور قابل مشاهده است اما این طرح از تامین مصالح خوبی برخوردار است.

طباطبائی مزد آبادی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ تا امروز حدود ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه برای مترو بهارستان اختصاص پیدا کرده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن از محل منابع داخلی و ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر از منابع عمومی هزینه شده است.

وی بیان کرد: از امروز به بعد نقش بانک‌ها و به‌ویژه بانک‌های دولتی در تامین مالی این پروژه پُر رنگ خواهد شد و بانک‌های صادرات، رفاه و مسکن برای شیوه های تامین مالی مترو با توجه به شرایط کنونی اقتصادی بدنبال پیدا کردن مدل ترکیبی در این زمینه هستند.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید بهارستان ادامه داد: با توجه به طرح ترافیک، آلودگی هوا و هزینه‌های زیاد حمل و نقل خصوصی و افزایش قیمت خودرو و سایر شاخص های اقتصادی تاثیرگذار، استقبال دوچندان از شبکه حمل و نقل عمومی و بویژه اتوبوس و مترو طبیعی است.

وی یادآور شد : با توجه به اینکه اتوبوس‌ها پس از حدود ۱۰ سال فرسوده و آلاینده و هزینه بر می‌شوند و نوعی شبکه حمل و نقل ناپایدار محسوب می شوند اما مترو از مزیت های بسیاری برخوردار است و نوعی حمل و نقل پاک است و در دراز مدت آثار اقتصادی خوبی برای شهرها ایجاد می کند.

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان-شیراز قرار گرفته است.

عملیات مترو بهارستان- اصفهان از اسفند ماه سال ۹۰ آغاز شده است.

اخبار مرتبط:
۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از کنترل و استحصال ۳۰ میلیون مترمکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان طی بارش‌های هفته گذشته خبرداد.

سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد
سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل اخیر به حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و حدود ۱۷۰ دهنه پل در استان اصفهان آسیب وارد کرد.

هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی که از ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است