کد خبر : 214090
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - 14:27
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

آیا عقربه‌های ساعت به سمت جنگ تایوان در حال حرکت هستند؟

شی زبان گزارش کنگره در مورد تایوان را ساده می‌کند در حالی که تحلیلگران به دنبال سرنخ‌هایی از اعضای تازه منصوب شده کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین هستند.

آیا عقربه‌های ساعت به سمت جنگ تایوان در حال حرکت هستند؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حزب کمونیست چین پس از تشکیل کمیسیون نظامی تازه در روز یکشنبه خواستار تقویت توانایی‌های رزمی ارتش آزادیبخش خلق برای دستیابی به هدف “اتحاد ملی” با تایوان شد. “ژانگ یوشیا” رئیس کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین در این باره در جلسه روز سه شنبه (۲۵ اکتبر) گفته بود:”ارتش چین اصلاحات و نوآوری‌های خود را تعمیق می‌بخشد، شیوه آموزش خود را تغییر می‌دهد، استعداد‌های جدیدی را استخدام می‌کند و از روح بیستمین کنگره حزب می‌آموزد”.

به نقل از آسیاتایم؛ گزارش کامل کنگره حزب که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که “شی جین پینگ” دبیر کل دو پاراگراف از محتوای مربوط به “اتحاد مجدد مسالمت آمیز” با تایوان را در یک جمله ساده کرده است، اما در سخنرانی خود در ۱۶ اکتبر که به طور گسترده گزارش شده بود اتحاد مجدد از طریق استفاده از “قوه قهریه” و “زور” را برجسته ساخته بود و با تشویق شدید کادر‌های حزبی حاضر در جلسه مواجه شد.

اخبار مرتبط:
ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم

ارتش اسرائیل مدعی به دست گرفتن کامل کنترل گذرگاه رفح شد. ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی بعد از به دست گرفتن کنترل این گذرگاه عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه را آغاز می‌کنند. در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره هیچ پیشرفتی نداشت
مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره هیچ پیشرفتی نداشت

یک منبع از جنبش حماس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» گفته است که دور مذاکراتی که دیروز برگزار شد، هیچ پیشرفتی نداشت. این منبع که شبکه سی‌بی‌اس نام او را فاش نکرد، گفت که دور دوم مذاکرات امروز ادامه خواهد یافت.

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

«نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در رٲس هیاتی عالی رتبە از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است