کد خبر : 212785
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - 11:48
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار اجرا شد

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرای مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار اجرا شد

به گزارش مدارا به نقل از ایرنا مهرداد قریب اظهار داشت: مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ ماهانه به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان ابلاغ شده و مبلغ یادشده مشمول کسر حق بیمه است؛ بنابراین سازمان تأمین‌اجتماعی تغییرات لازم را در نرم‌افزارهای مرتبط اعمال کرده و این ابلاغیه اجرا شده است.

وی افزود: کارفرمایان ضروری است حق بیمه مربوط به مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن کارگران را از ابتدای سال جاری محاسبه و به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط:
شهادت ۳ مامور پلیس در جریان درگیری با یک شرور مسلح در نارمک
شهادت ۳ مامور پلیس در جریان درگیری با یک شرور مسلح در نارمک

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از شهادت سه تن از ماموران پلیس در جریان درگیری مسلحانه با یک شرور در محدوده نارمک خبرداد.

روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه
روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه

ایرنا نوشت: براساس گزارش‌هایی که اهالی روستا‌های اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد گفته‌اند که ساعتی پیش صدا‌هایی در این منطقه شنیده شده است.

دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است
دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است

فارس نوشت: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است