کد خبر : 37922
انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - 01:23
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

آیا حقوق ماهانه کمتر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معاف از مالیات می‌شود؟

آیا حقوق ماهانه کمتر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معاف از مالیات می‌شود؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس ضمن اعلام مخالفت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت مبنی بر معافیت کارمندان از پرداخت مالیات با حقوق کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، عنوان کرد: در این رابطه کارگروهی تشکیل شده تا درآمدها بررسی شود ولی تلفیق با رقمی کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان موافقت نخواهد کرد.


به گزارش سایت مدآرا: عباس گودرزی  با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون تلفیق بودجه با تأکید بر اینکه تلاش در کمیسیون در این راستا است که بودجه‌ای در جهت نفع مردم به ویژه اقشار متوسط و مستضعف تدوین شود، گفت: بر همین اساس در موضوع اخذ درآمدهای مالیاتی، وضعیت امروز به شکلی است که مالیات به لحظه از افراد ضعیف جامعه اخذ می‌‎شود ولی دانه درشت‌ها به راحتی فرار مالیاتی دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست‌‎های مالیاتی باید به گونه‌ای اصلاح شود که تمام اقشار جامعه به لحظه مالیات خود را بپردازند و این مهم هیچ‌گاه به تأخیر نیفتد؛ همچنین اخذ مالیات باید به نحوی باشد که از اقشار ثروتمند مالیات بیشتری گرفته و تزریق به طبقات ضعیف جامعه شود، رویه‌ای که امروز در کل دنیا مرسوم و رایج است.

تمامی پزشکان مکلف به قراردادن دستگاه کارتخوان در مطب خود در سال ۹۸ شدند

وی تصریح کرد: بر همین مبنا در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مصوب شد که در سال آینده تمام پزشکان در مطب خود سامانه فروشگاهی یا دستگاه کارتخوان(POS) نصب کنند تا به این ترتیب از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود.

مخالفت تلفیق با پیشنهاد دولت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس درباره رقم در نظر گرفته شده برای معافیت مالیاتی نیز گفت: در پیشنهاد ارائه شده در لایحه دولت کارمندانی که بالای بالای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند به پرداخت مالیات مکلفند تا مالیات بر درآمد از حقوق‌های بالای این رقم محسابه شود اما کمیسیون تلفیق با این رقم مخالفت کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شد سطح معافیت‌‎های مالیاتی با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز در جامعه وجود دارد، بالاتر رفت و برای همین مسئله کارگروهی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ تشکیل شد تا نتیجه آن را با بررسی‌‎های کارشناسی به نحوی که درآمدهای مالیاتی نیز محقق شود، تعیین گردد.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در تلفیق بودجه ۹۸ مجلس اظهار کرد: تلاش داریم رقم کف معافیت مالیاتی در کارگروه مذکور حداقل تا ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود و قطعا رقمی که تلفیق به تصویب خواهد رساند، کمتر از این رقم نخواهد بود؛ حتی اگر محاسبات کارگروه اجازه دهد این رقم بیشتر هم خواهد شد./خانه ملت

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است