کد خبر : 37357
انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - 03:29
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

قیمت واقعی ارز ۱۵۰۰ تومان!

قیمت واقعی ارز ۱۵۰۰ تومان!

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با بیان اینکه قیمت واقعی ارز حدود ۱۵۰۰ تومان است، گفت: کارمندان بازنشسته بانک مرکزی باید هرچه سریعتر خداحافظی کنند و حق دخالت در بازار ارز و سکه را نداشته باشند.


مدآرا |حسن نوروزی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در هفته های اخیر، گفت: قیمت واقعی ارز حدود ۱۵۰۰ تومان بوده و بیش از این رقم حباب است، چراکه سوداگران همواره با فضاسازی بازار را با افزایش قیمت کاذب روبرو کرده اند، در حالی که براساس مولفه های اقتصادی قیمت کنونی دلار باید بسیار کمتر از قیمت فعلی باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه برخی افراد فعال در بخش خصوصی، خصولتی ها و یا کسانی که در بودجه روزنه هایی برای فرار دارند اعم از صرافی ها و برخی از بازنشستگان بانکی در وضعیت بهم ریختگی بازار و کاهش ارزش پول ملی سهیم هستند.

 

کارمندان بازنشسته بانک مرکزی نباید در بازار ارز و سکه دخالت کنند

وی با بیان اینکه وضعیت واردات و صادرات در مناطق آزاد باید تحت کنترل قرار گیرد، ادامه داد: باید مشخص باشد که پتروشیمی های بخش دولتی و خصوصی و سایر شرکت ها و تولیدکنندگان چه میزان صادرات دارند و آیا دلار آنها به کشور و چرخه اقتصادی باز می گردد یا خیر.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کارمندان بازنشسته بانک مرکزی باید هرچه سریعتر بازنشسته شوند و حق دخالت در بازار ارز و سکه را نداشته باشند، تاکید کرد: بانک مرکزی باید کنترل دقیقی بر روی بانک ها و بازار ارز داشته باشد تا جلوی خروج پول های کلان گرفته شود.

 

وضعیت رفت و آمد دلار در کشور باید مورد رصد قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه امروز موضوع ارز و دلار بحث جبهه جنگ است، افزود: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی از بلندپایه ترین مقامات کشور تا عامه مردم در جنگ سهیم شدند و جنگ به پایان مقدس رسید در جنگ اقتصادی نیز که تمامی ابرقدرت ها ورود کرده اند تمامی مسئولان باید ورود کرده و کنترل بازار را از طریق نهادهای نظارتی و بازرسی در دست بگیرند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت ورود و خروج دلار در کشور باید مورد رصد قرار گیرد، تصریح کرد: معاملات با پول هایی غیر از دلار را باید بررسی و در کشورهای مختلف بانک افتتاح کرده و در این راستا با کشورهای مختلف با پول رایج همان کشور تبادلات تجاری را انجام داد./خانه ملت

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است