کد خبر : 36442
انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - 05:54
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

گاز گرفتگی جان ۱۰۸ نفر را گرفت

گاز گرفتگی جان ۱۰۸ نفر را گرفت

سرپرست سازمان اورژانس کشور از مسموم شدن ۲۴۶۸نفر و کشته شدن ۱۰۸نفر بر اثر مسمومیت با گاز کشنده مونوکسیدکربن در سه ماه فصل پاییز خبر داد.


 به گزارش سایت خبری مدآرا : پیرحسین کولیوند در این باره اظهار کرد: از ابتدای مهر تا ۳۰ آذر، ۲۴۶۸ نفر در کشور دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن (CO) شدند و ۱۰۸ نفر بر اثر مسمومیت با این گاز، جان خود را از دست دادند.

 

وی با اشاره به اینکه استان تهران بیشترین مسمومیت با گاز CO را به خود اختصاص داده است، گفت: تعداد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در تهران ۲۳کشته و ۵۱۱مصدوم در دو ماه گذشته بوده است.

 

کولیوند در ادامه با اشاره به سرد شدن هوا در فصل زمستان در اغلب مناطق کشور و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی اظهار کرد: هموطنان باید نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنند و علاوه بر آن نیز زمانی که اولین علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را احساس کردند با اورژانس تماس بگیرند تا عوامل اورژانس آن‌ها را درمان و درصورت نیاز به ادامه روند درمان نیز به مراکز درمانی منتقل کنند. علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، تهوع، سرگیجه، سرفه، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری است./ایسنا

اخبار مرتبط:
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی ۲ برادر سارقی که با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری از شهروندان کرده بودند در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: خور و بیابانک در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی را داشته و ۳۸ میلیمتر باران در این منطقه کویری باریده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است