کد خبر : 36333
انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - 21:19
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در بودجه۹۸ لحاظ شده است

۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در بودجه۹۸ لحاظ شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بخشی از لایحه بودجه سال ۹۸ را تشریح کرد و گفت:۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در سال آینده از محل منابع دریافتی خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی ها و پالایشگاهها توسط وزارت نفت انجام می شود.


به گزارش سایت خبری مدآرا :محمدحسینی با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: براساس لایحه دولت، سهم صندوق توسعه ملی ۳۴درصد و سهم شرکت ملی نفت ایران ۸۴.۵درصد لحاظ شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: سقف منابع حاصل از ارزش صادرات (نفت خام – میعانات گازی و خالص صادرات گاز) ردیف ۲۱۰۱۰۱ مبلغ ۱۶۳ هزار میلیارد تومان و ردیف ۲۱۰۱۰۹ موضوع ۳٪ درصد مناطق نفت خیز و گاز خیز به مبلغ ۵.۸۰۰ میلیارد تومان جمعا به مبلغ ۱۶۹.۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس دهم شواری اسلامی گفت:تسریع در عملیات گازرسانی به روستاها و اتمام طرح و پروژه های نیمه تمام با اولویت شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان از محل ۱۴.۵٪ درصد شرکت ملی گاز ایران تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان می شود.

 

تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان

وی تاکید کرد: موضوع تحویل ۶ هزار میلیارد تومان قیر تحویلی به شهرداری ها، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن از محل منابع دریافتی خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی ها و پالایشگاهها توسط وزارت نفت لحاظ شده است.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوع واگذاری سهام در لایحه بودجه سال ۹۸ عنوان کرد: سهم بیمه البرز تا سقف ۷.۵۲۰ میلیارد تومان بابت افزایش سرمایه شرکت سهامی بیمه ایران واگذار می شود.

 

اعتبار ۳۰ میلیارد دلار فاینانس برای بخش خصوصی

این نماینده مجلس بیان داشت: در تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۸ اجازه داده شده است که ۳۰ میلیارد دلار فاینانس خارجی برای طرح های بخشهای خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای دانش بنیان اختصاص یابد.

وی توضیح داد: این مبلغ با سپردن تضمین لازم به بانک های عامل اجازه استفاده ۲ میلیارد دلار برای شهرداری ها جهت بهره برداری از خطوط مترو و طرح های کاهش آلودگی قابل استفاده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: اجازه پرداخت به بانک های عامل برای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و طرح های بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و مخازن نفت و مناطق محروم – حمل و نقل – به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی داده می شود./خانه ملت

اخبار مرتبط:
صادق زیباکلام: جمهوری اسلامی از نظر نظامی شانسی در برابر اسرائیل ندارد / در عملیات وعده صادق، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟
صادق زیباکلام: جمهوری اسلامی از نظر نظامی شانسی در برابر اسرائیل ندارد / در عملیات وعده صادق، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: این موازنه یک بعد دیگر هم دارد و آن این است که در نتیجه عملیات شنبه شب ایران، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟ سوال مهمتر این است که در نتیجه زدن اسرائیل چقدر خسارت وارد شد؟ من فکر نمی‌کنم ایران خودش را موظف بداند که به هر اقدامی از جانب اسرائیل پاسخ بدهد.

آقاتهرانی، نماینده عضو جبهه پایداری: بازگشت گشت ارشاد موفقیت‌آمیز بود
آقاتهرانی، نماینده عضو جبهه پایداری: بازگشت گشت ارشاد موفقیت‌آمیز بود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

وکیل ماشاالله کرمی: در جلسه امروز دادگاه قاضی به حرف‌هایمان گوش داد
وکیل ماشاالله کرمی: در جلسه امروز دادگاه قاضی به حرف‌هایمان گوش داد

جلسه رسیدگی به پرونده ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی از اعدام شدگان اعتراضات ۱۴۰۱، در شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج، امروز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است