کد خبر : 3072
انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - 06:21
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سه‌شنبه‌ای که «سیاه» نشد

سه‌شنبه‌ای که «سیاه» نشد

سه‌شنبه ۷ شهریور ۹۷ یک روز مهم و تاریخی را برای قوه «مجریه» و قوه «مقننه» ثبت کرد، زیرا اتفاقی که در این روز افتاد تا قبل از آن تنها یک‌ بار با شکل و محتوای متفاوت رخ‌ داده بود.


سایت خبری مدآرا | در ادامه سرمقاله روزنامه «ستاره صبح» می‌خوانیم: « ماجرا از این‌ قرار بود که در ۲۴ اسفند سال ۹۰ مجلس اصولگرای هشتم به دلیل این که رئیس‌جمهور اصولگرا یعنی محمود احمدی‌نژاد که از پایگاه اصولگرایی به قدرت رسیده بود، به عقبه خود پشت کرده بود، تقریباً همه اصولگرایان در برابر او قرار گرفتند و کار به‌ جایی رسید که نمایندگان مجلس از او سؤال کردند و او هم با دلخوری البته با یک کلیپ که مربوط به برادر علی لاریجانی، رئیس مجلس بود در جلسه علنی مجلس حاضر شد و به سؤالات پاسخ داد. حوادثی که در آن روز اتفاق افتاد به یکشنبه سیاه معروف شد، یکشنبه سیاه هر چند با تشنج همراه بود اما سرانجامش قانع شدن نمایندگان از توضیحات احمدی‌نژاد بود و البته حواشی فراوانی هم به دنبال داشت.

اما ماجرای سه‌شنبه «خطابه» به تعبیر نویسنده از جنس دیگری بود. سؤال‌ها طرح، حرف‌ها گفته شد، رئیس‌جمهور پاسخ نرم، کلی، مبهم که بیشتر خوشایند اصولگرا بود تا اصلاح‌طلبان و رأی‌دهندگان به او داد. اما نتیجه این شد که نمایندگان از پنج سؤال طرح‌ شده درباره چهار سؤال قانع نشدند و تنها پاسخ یک سؤال که درباره برجام بود، آنها را قانع کرد. مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس چهار سؤالی که نمایندگان قانع نشدند احتمالاً باید به قوه قضاییه جهت رسیدگی ارجاع شود. البته تاکنون حرف‌های ضد و نقیض در این‌ باره گفته‌ شده. آن چه مهم است این که به مُر قانون عمل شود.

به عقیده نویسنده فراخواندن محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی به مجلس مفید و سازنده بود. زیرا از یک‌ سو سؤال از رئیس‌جمهور که تا آن زمان تابو شده بود شکسته شد و از سوی دیگر مطالبی که طرفین گفتند باعث روشنگری مردم شده و می‌شود. روحانی این باربر خلاف حرف‌ها و وعده‌هایش که گفته بود روی به شعارهایش پایبند است و حقایق را در مجلس بازگو می‌کند به وعده خودش عمل نکرد، به همین دلیل هم نمایندگان قانع نشدند و هم رأی‌دهندگان به او. روحانی تنها در یک مورد یک حقیقت مهم را که به تعبیر او علت تمام مشکلات فعلی است را به‌ صورت مبهم خطاب به سؤال‌کنندگان بیان کرد و گفت: «آدرس غلط ندهید! همه‌ چیز از روز ۵ دی ۹۶ شروع شد.»

پرسش این است که در روز ۵ دی ۹۶ چه اتفاقی افتاد و از کدام شهر اعتراضات شروع شد؟ پشت‌ صحنه‌ها چه کسانی بودند؟ آدرس مبهم و نامفهوم دادن مخاطب را سرگردان می‌کند. مردم انتظار داشتند رئیس‌جمهور حقایق را بازگو کرده و بگویید علت اصلی مشکلات، بحران اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت ارز، سکه، خودرو، مستغلات، سیاسی، مدیریتی، روابط خارجی یا چیز دیگری است؟ موضوعاتی که بی‌پاسخ و واقعیت‌هایی که پنهان مانده است.»

انتهای پیام

لینک منبع

اخبار مرتبط:
کیهان: خاخام صهیونیست گفته نمی‌دانیم از دست ایران کجا فرار کنیم‌
کیهان: خاخام صهیونیست گفته نمی‌دانیم از دست ایران کجا فرار کنیم‌

روزنامه حسین شریعتمداری مدعی شد: «رونان شاولوف» خاخام صهیونیست گفته است؛ نمی‌دانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم‌؟! دوره‌ای هم نیست که معجزه‌ای بشود و دریا شکاف بردارد‌!

جمیله علم‌الهدی به عنوان بانوی اول ایران در پاکستان معرفی شد
جمیله علم‌الهدی به عنوان بانوی اول ایران در پاکستان معرفی شد

همسر ابراهیم رییسی که او را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، از سوی رسانه‌های پاکستانی به عنوان «بانوی اول ایران» معرفی شد.

نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است
نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «فروش گوشی موبایل تقلبی خارج از انصاف و حرام شرعی است».

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است