کد خبر : 298969
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ - 20:15
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

اسپانیا: ۲ روز دیگر کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

وزیر خارجه اسپانیا در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر اعلام کرد که کشورش ۲۸ ماه جاری میلادی کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

اسپانیا: ۲ روز دیگر کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: وزیر خارجه اسپانیا در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر اعلام کرد که کشورش ۲۸ ماه جاری میلادی کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

«خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مادرید به طور رسمی کشور فلسطین را در تاریخ ۲۸ ماه مه (سه‌شنبه هفته جاری) به رسمیت می‌شناسد.
طبق گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وزیر امور خارجه اسپانیا افزود: تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری الزامی است و باید اجرا شود.
وی تاکید کرد: آتش‌بس در غزه برای جلوگیری از فاجعه انسانی در این باریکه ضروری است و ما خواستار آتش‌بس فوری در غزه و ورود کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های زمینی هستیم.
محمد مصطفی نیز در این باره گفت: به رسمیت شناختن فلسطین تنها راه دستیابی به عدالت و صلح در منطقه است.
در ماه مارس، رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند آماده به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین هستند.
اخبار مرتبط:
استفاده ابزاری مسکو از زَنان زندانی در جنگ علیه کی‌ف
استفاده ابزاری مسکو از زَنان زندانی در جنگ علیه کی‌ف

اولین گروه از محکومان زن، ماه گذشته با همین هدف از زندانی در نزدیکی سن پترزبورگ آزاد شدند و تقریباً ۱۰ درصد از ۴۰۰ زندانی این زندان، سال گذشته با ارتش قراردادی در همین رابطه امضا کردند.

حکم دادگاه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد
حکم دادگاه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد

دادگاه عالی اونتاریو طی حکمی اعلام کرد خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین از نظر قانونی مسئول پرداخت غرامت کامل به خانواده‌هایی است که عزیزانشان را در سقوط پرواز PS۷۵۲ در ایران از دست داده‌اند.

راست‌های افراطی در فرانسه پیروز شدند / شکست سنگین مکرون
راست‌های افراطی در فرانسه پیروز شدند / شکست سنگین مکرون

حزب راست افراطی «اجتماع ملی» در فرانسه بیشترین آرا را در انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه از آن خود کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است