کد خبر : 298502
انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - 10:41
دسته‌بندی : برگزیده ها، بین الملل
چاپ

وزیر حمل‌ونقل ترکیه درباره سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور: سیستم سیگنال بالگرد یا خاموش بوده یا چنین سیستمی نداشته

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در ارزیابی حمایت از عملیات یافتن لاشه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت که این کشور در حوزه مسئولیت ما برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی و هوایی قرار دارد.

وزیر حمل‌ونقل ترکیه درباره سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور: سیستم سیگنال بالگرد یا خاموش بوده یا چنین سیستمی نداشته
به گزارش سایت خبری مدارا؛  آناتولی نوشت: عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در ارزیابی حمایت آنکارا از عملیات یافتن لاشه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراهش، گفت: ایران در حوزه مسئولیت ما برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی و هوایی قرار دارد.
اورال‌اوغلو در مراسم افتتاحیه کتابخانه با حمایت اداره کل راهداری در آنکارا اظهار داشت که از اولین لحظات شنیدن خبر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراهش، این روند را دنبال می‌کنند.
وی افزود: ایران در حوزه مسئولیت ما برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی و هوایی قرار دارد. ما سیگنالهای تمامی وسایل نقلیه هوایی و دریایی را دنبال می‌کنیم.
اورال‌اوغلو ادامه داد: در وهله اول پیگیری کردیم که آیا بالگرد سیگنال داده است یا خیر. ما بلافاصله با طرف ایرانی تماس گرفتیم، آنها نیز با ما تماس گرفتند، اما متأسفانه دیده شد که سیستم احتمالاً خاموش است یا هلیکوپتر آن سیستم سیگنال را ندارد. مطمئناً آن سیگنالها را ما دریافت می‌کردیم، اما نرسید.
وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه تصریح کرد: در وهله اول با اطلاعات دریافتی از ایران، با همکاری‌های لازم با وزارتخانه‌های دفاع ملی و کشور، ستاد کل و اداره مدیریت بلایای طبیعی و موقعیت‌های اضطراری تلاش کردیم در این روند مشارکت داشته باشیم.
وی ادامه داد: آخرین خبری که دریافت کردیم این بود که پس از شناسایی پهپاد آکینجی در آنجا، متأسفانه همه سرنشینان هلیکوپتر جان باخته‌اند. این قبیل سوانح واقعا ناراحت کننده است. از اینجا می‌توان نتیجه‌گیری کرد که ایمنی هوایی و وسایل ناوبری چقدر مهم است و شرایط آب و هوایی باید با وجود همه چیز، در نظر گرفته شود. از خداوند برای آقای رئیسی رحمت طلب کرده و به مردم ایران تسلیت می‌گویم.
اورال اوغلو در پاسخ به این سوال که آیا احتمال سوءقصد در این امر وجود دارد یا خیر، گفت که هنوز برای اظهار نظر در این مورد زود است و به دلیل مه آلود بودن هوا، در ابتدا سانحه به نظر می‌رسد.
اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: بحران‌های اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها بر فرآیند یادگیری دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است
نماینده مجلس: بحران‌های اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها بر فرآیند یادگیری دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده ها در فرایند یادگیری دانش‌آموزان، اظهار داشت: وقتی خانواده هایی را می‌بینید که دچار بحران های خانوادگی، اقتصادی و یا معیشتی هستند، این مسأله در فرایند یادگیری دانش آموزان در مدارس هم اثر می‌گذارند.

وزیر ارشاد: اصرار داشتم که مخبر از طرف دولت نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود
وزیر ارشاد: اصرار داشتم که مخبر از طرف دولت نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود

اسماعیلی می گوید اصرار داشتم که مخبر به‌نمایندگی از دولت در انتخابات شرکت کند. مخبر گفت؛ نه! حضرت آقا این مسئولیت دولت گذار را به من دادند و من اگر بخواهم به عرصه انتخابات بیایم،‌ در ادامه انجام وظایف رئیس‌جمهور شهید کوتاهی می‌شود،‌ من هم بیایم چه‌کسی می‌خواهد کشور را اداره کند؟

نماینده مجلس: پزشکیان بر اساس شاخص‌های رهبری کابینه خود را انتخاب کند
نماینده مجلس: پزشکیان بر اساس شاخص‌های رهبری کابینه خود را انتخاب کند

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم آقای پزشکیان کابینه خود را بر اساس شاخصه‌های مقام معظم رهبری معرفی کند تا انسجام و وحدت لازم نیز میان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است