کد خبر : 298042
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - 11:11
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

شرکت های بازرگانی راهکاری برای افزایش تولید لوله‌های پلی اتیلن

بازار لوله پلی اتیلن در ایران به عنوان یکی از بازارهای مهم صنایع پتروشیمی و پلیمری در کشور شناخته می شود. لوله های پلی اتیلن به عنوان یکی از محصولات پلیمری مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله آب و فاضلاب ، نفت و گاز ، کشاورزی و‌ ساخت و ساز استفاده می شوند.

شرکت های بازرگانی راهکاری برای افزایش تولید لوله‌های پلی اتیلن

مهدی خدادادی، تاجر لوله های پلی اتیلن و مدیر عامل شرکت کیاپلیمرآراد در یادداشتی نوشت: بررسی همه جانبه موانع پیش روی تولید در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیتی بیش از پیش پیدا می‌کند. در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، از مسائل و موانع بانکی و دریافت تسهیلات گرفته تا دخالت‌های گاه و بیگاه و بی حد دولت در مسائل اقتصادی و ناتوانی در فروش تولیدات یا کاهش محصولات به دلیل نبود بازار. این اتفاقات نتایج دردسرسازی را برای صنعتگران به همراه دارد که بالا رفتن قیمت تمام شده تولید و به هم خوردن نظام عرضه و توزیع از آن جمله است.

بازار لوله پلی اتیلن در ایران به عنوان یکی از بازارهای مهم صنایع پتروشیمی و پلیمری در کشور شناخته می شود. لوله های پلی اتیلن به عنوان یکی از محصولات پلیمری مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله آب و فاضلاب ، نفت و گاز ، کشاورزی و‌ ساخت و ساز استفاده می شوند.

این بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه ، قیمت نفت، تغییرات اقتصادی و سیاسی قرار دارد. با توجه به اهمیت لوله های پلی اتیلن در صنایع مختلف ، بازار این محصول در ایران به عنوان یک بازار پویا و پر رقابت شناخته می شود.

شرکت های مختلفی در این بازار فعالیت دارند و تلاش می کنند تا با ارائه محصولات با کیفیت و‌قیمت مناسب ، سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. با توجه به رشد صنایع مختلف در ایران و نیاز به لوله های پلی اتیلن در این صنایع ، می توان پیش بینی کرد که بازار لوله های پلی اتیلن در ایران نیز رشد خوبی خواهد داشت.

نکته مهم و اساسی در این بازار این است که تولیدکنندگان به تنهایی نمی توانند نتایج خوبی در فروش محصولاتشان داشته باشند. در واقع باید بدانیم که موتور محرکه تولید در کشور ما فروش است و اگر ما به دنبال رونق تولید این محصولات در کشورمان هستیم باید به فروش توجه ویژه ای داشته باشیم .

امروزه کشورهای موفق جهان این وظیفه مهم را بر عهده شرکت های تجاری و بازرگانی گذاشته اند و خود تولیدکننده درگیر بحث فروش به صورت حرفه ای نیست و تمام تمرکزش بر تولیداتش است. این اتفاق باید در کشور ما هم رقم بخورد تا بتوانیم رونق اقتصادی را ایجاد کنیم پس توجه به بخش تجارت و تاجران کشور یک امر بسیار مهمی است.

امیدوارم این نگاه در کشور ما نیز نهادینه شود و همه تولیدکنندگان متوجه این موضوع بشوند و نسبت به تاجران این کشور نگاه ویژه ای داشته باشند تا همکاری هایی در بلند مدت اتفاق بیوفتد.

اخبار مرتبط:
دورخیز اطرافیان قالیباف و رئیسی برای تصاحب صندلی ریاست دیوان محاسبات
دورخیز اطرافیان قالیباف و رئیسی برای تصاحب صندلی ریاست دیوان محاسبات

رای‌گیری برای انتخاب رییس دیوان محاسبات چهارشنبه صبح، سوم مردادماه ۱۴۰۳، در مجلس دوازدهم انجام می‌شود. تعدد و ترکیب سیاسی کاندیداهای این جایگاه، نشان از دورخیز طیف‌های مختلف اصولگرا برای تصاحب این صندلی را دارد. چرا تصاحب ریاست دیوان محاسبات مهم است؟

نماینده مجلس یازدهم: ساحل طولانی جنوب بلااستفاده است/ در دولت قبل می‌خواستند کارخانه در چابهار احداث کنند، فاطمی امین نگذاشت
نماینده مجلس یازدهم: ساحل طولانی جنوب بلااستفاده است/ در دولت قبل می‌خواستند کارخانه در چابهار احداث کنند، فاطمی امین نگذاشت

در حالی که رئیس‌جمهور منتخب در دیدار به کارفریان و صاحبان صنایع بخش خصوصی گفته است کارخانه‌ها باید به نزدیک دریاها منتقل شوند، عزت‌الله تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنعت در مجلس یازدهم به رویداد۲۴ می‌گوید این بحث در دولت قبل هم مطرح بوده اما وزیر صمت وقت در اجرای آن کارشکنی کرده است

وزارت صمت به سایپا برای افزایش قیمت مجوز داد
وزارت صمت به سایپا برای افزایش قیمت مجوز داد

جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل سایپا از موفقیت این شرکت برای اخذ مصوبه افزایش قیمت در کمیته خودرو وزارت صمت خبر داد.

ارسال دیدگاه

19 پاسخ به “شرکت های بازرگانی راهکاری برای افزایش تولید لوله‌های پلی اتیلن”

  1. مهرداد صالحی گفت:

    سلام.
    امیدواریم که مسئولین با طرح های درست و اقدامات فوری، شرایط را برای تولیدکنندگان و شرکتهای صادراتی بوجود بیاورند تا تسهیل در صادرات صورت بگیره.
    در حال حاضر راه برون رفت از این وضعیت اقتصادی، تنها صادرات کالاهای ایرانی ست و لاغیر

  2. فضائلی گفت:

    سلام
    سپاس از آقای خدادادی بزرگوار
    واقعا یکسری واقعیت هایی وجود دارند در اقتصاد که لازم است به آن رسیدگی شود و این اینکه به بحث فروش محصولات باید توجه ویژه ی شود هم نکته ی بسیار مهمی است که در متن تاکید شده است.

  3. سلام و درود و با تشکر از اقای مهدی خدادادی بنده فخری افتخاری هستم تاجر انواع لوله ها و اتصالات پلی اتیلن و نکات قابل توجهی در صحبتهای اقای خدادادی مشاهده می شود که امید است همه تولید کنند گان این نکته را مد نظر داشته باشند که چرخه اقتصاد با تولید و صادرات به حرکت در می اید و تولید به تنهایی مشکل گشا نیست و باید تولیدکنندگان و تاجران با همکاری و همدلی هم پیمان شوند برای تحارت و صادرات و در نتیجه کار افرینی و اشتغال زایی و رشد اقتصادی مردم ایران

  4. سلام آقای خدادادی
    تبریک بابت یادداشت تجاری تان
    به امید پیشرفت در زمینه صادرات محصولاتتان🌹🇮🇷🚢

  5. توجه به بخش تجارت و تاجران کشور امری بسیار مهم است و امیدوارم این نگاه در کشور ما نهادینه شود. همکاری‌های بلندمدت بین تولیدکنندگان و تاجران می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و امیدوارم همه تولیدکنندگان نسبت به اهمیت این موضوع آگاهی یابند و نگاه ویژه‌ای به تاجران کشور داشته باشند.

  6. جواد جعفری گفت:

    سلام
    بخش تولید همواره فقط به فکر تولید و کیفیت میباشد و بهترین گزینه این است که فروش توسط افرادیکه در این خصوص تخصص دارند انجام شود.

  7. محمد صادق قائم پناه گفت:

    سلام
    عرض ادب
    تجارت در ایران در این برهه مظلوم واقع شده ..
    متاسفانه مردم به سمت کارگری و کارمندی کشیده شده اند…
    آیا این افراد نمیدانند تجارت پرسود است ؟ قطعا هم میدانند و هم میبینند ؟
    فقط دلیل وجود ترس است …
    ترس رو یک مربی و راهنما قطعا از بین خواهد برد …
    باید دیدچه مرجع و مرکزی وجود دارد که ۰ تا ۱۰۰ این موضوع را به مردم کمک میکند …
    سال تولید با مشارکت مردم
    پس مشارکت در این امر در امرفروش محصولات ایرانی قطعا اتفاق خوبی رقم خواهد زد ….

  8. عاطفه امینی نسب گفت:

    درود و مهر
    نگاه زیبای آقاق خدادادی تاجر بزرگ و حرفه ای می تواند سرلوحه بسیاری از بزرگان و بانیان‌اقتصاد کشور شود
    آرزوی موفقیت و روزی افزون داریم برای تک تک مردم این مرزو بوم

  9. با سلام و عرض ادب
    خیلی ممنون و سپاس گذار از آقای خدادی عزیز که همچین مطالب هایی ارائه نمودند که دغدغه همه تولید کنندگان و بازرگانان است .
    به نظر من دولت باید یکسری قوانین ها را تغییر بدهد تا برای تولید کنند تولید راحت شود و برای بازرگانان هم فروش نیز آسان . با این هم جهش تولید در کشور رواج پیدا میکند و هم مشارکت مردم در فروش و تجارت زیاد میشود و با این کار ارز ها و پول های بیشتری وارد کشور میشود و میتوان اقتصاد را کنترل کرد . به مسئولین کشور توصیه میکنم که اگر که واقعا سر رشته ای از اقتصاد ندارید خودتان را وارد اقتصاد نکنید چون راه و روشش را بلد نیستید . لطفا این کار ها را بسپارید به تاجران و بازرگانان و تولید کنندگان که چند سال عمرشان را در تجارت و اقتصاد گذراندند و چند تا بیشتر از همگان پیرهن پاره کردند .
    با تشکر حسین زارع تاجر کاشی و سرامیک

  10. دقیقا همانگونه که آقای خدادای اشاره نموده اند نبود متخصصین فروش و بازاریابی در کشور و همچنین کمبود بنگاه های اقتصادی که به صورت تخصصی و با دانش کافی که توانمندی صادرات محصولات ایرانی را داشته باشند سبب شده تا تولیدکنندگان یکی از پس دیگری و در نهایت اشتغال زایی دچار مشکلات عدیده ای گردد.
    بنابراین با ایجاد شدن و همکاری با واحد های بازرگانی فعال و توانمند می تواند کمک شایانی به صادرات، فروش و ارز آوری و در نهایت اشتغال زایی برای کشور عزیزمان شود.
    در کنار این موارد بایستی تولیدکننده ها نیز نهایت همکاری را با تجار و بنگاه های اقتصادی داشته باشند تا بتوانند بازخورد های مطلوبی و پر سودی را تجربه کنند.

  11. عسل موسوی گفت:

    سلام و عرض ادب
    تبریک به آقای خدادادی
    واقعا متنی که نوشتین کاملا درسته و چقدر به نکات دقیقی برای تولید کنندگان نوشته بودین ، امیدوارم همه ما فروشندگان بتونیم کمک خوبی برای تولید کنندگان باشیم تا رونق اقتصادی کشور و شاهد باشیم
    موفق و سربلند باشید

  12. سلام. مسئله حساس و مهمی که جناب خدادادی در مورد عدم توانایی تولید کنندگان در فروش و بازرگانی محصولات خودشون بهش اشاره کردند به این دلیل هست که تمام توان و تمرکز و انرژی یک تولید کننده تنها ماطوف به حوزه تولید محصول هست و دغدغه فرایند های تولیدی و مسائل مربوط به کار و کارگر اصلا توانی برای اون واحد صنفی باقی نمیذاره که بخواد به بحث های فروش و بازرگانی ورود کنه، پس چقدر خوب که بر پایه اقتصاد مردمی تجار و بازرگانان به عنوان یکی از بالهای اقتصادی برای کمک به این مجموعه ها ورود کنند.
    بهمن وفایی هستم تولید کننده و تاجر منسوجات یکبارمصرف
    ۰۹۱۳۴۶۳۶۰۶۸

  13. روح اله قدمگاهی گفت:

    سلام و عرض ارادت
    اگه جمله مهم آقای خدادادی رو یه بار دیگه مرور کنیم، واقعیت بزرگی برامون آشکار میشه،
    ” فروش موتور محرکه تولیده”
    بعضی از حسابدارها، وکلا و مهندسان تولید به اشتباه معتقدند که قلب شرکت ، واحد مالی، حقوقی و تولید اون شرکته.
    قلب یعنی اولین عضوی که شکل می گیره و به بقیه ی اعضای بدن اجازه ایجاد و ادامه فعالیت می ده و آخرین عضویست که خاموش شدنش هم یعنی منحل شدن سایر اعضای بدن، حتی قویترین اونها.
    اگه قلب رو نشناسیم، صدای ضربان نامنظمش رو نمی شنویم و برا عضو دیگه درمان غلط تجویز می کنیم و فاجعه میشه.
    و این میشه که سرانه ساعات آموزش برای کادر فروش تو کشورمون خیلی پائینه، بعضا مدیر فروش شرکت خصوصی هم تو روز تعطیل یا بین تعطیل پاسخگوی موبایلش نیست. بعضی ها هم با تهییج و اغفال مشتری سعی در رشد فروش دارند.
    فروش عزیز است ، مثل قلب.

  14. زهراایزانلو گفت:

    سلام وعرض ادب واحترام

    زهراایزانلو هستم تاجرانواع لوله های پلی اتیلن واتصالات

    باصحبت های ارزشمند جناب مهندس خدادادی، مدیرعامل شرکت کیا پلیمرآراد بسیار موافقم.

    باتوجه به شعارامسال که جهش تولیدبامشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری که دردستور کار دولت قرارگرفته، حمایت دولت دراین عرصه
    بخش عمده ای ازاین مشکلات را حل میکند و میدانید که منظور از مشارکت مردم همین تاجرین هستند ومردم سرزمینمان باید به این سمت بیایند وتوسط دولت عزیز حمایت شوند، کاملا مشخص است که تولید زیاد بدون درنظر نگرفتن ایجاد بازار فروش باعث شده تولیدکنندگان چه مشکلات بزرگی برای فروش دامن گیرشان شده است.
    حمایت از شرکت های خصوصی تاجر پرور موانع را ازسرراه تولیدکنندگان برمیدارد آنها فقط دغدغه ی تولید رامتحمل میشوند وبازارسازی وبازاریابی را به تاجران مهارت دیده ومتعهد می سپارند.

    باید این رابدانیم:

    بزرگترین مشکل دنیا، پذیرش ایده‌های جدید توسط افراد نیست؛ بلکه وادار ساختن آنها برای فراموشی ایده‌های قدیمی است.

    به امید ایران سربلند وآباد درعرصه اقتصاد🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷

  15. زهراایزانلو گفت:

    سلام
    زهراایزانلو هستم تاجرانواع لوله های پلی اتیلن واتصالات

    باصحبت های ارزشمند جناب مهندس خدادادی، مدیرعامل شرکت کیا پلیمرآراد بسیار موافقم.

    باتوجه به شعارامسال که جهش تولیدبامشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری که دردستور کار دولت قرارگرفته، حمایت دولت دراین عرصه
    بخش عمده ای ازاین مشکلات را حل میکند و میدانید که منظور از مشارکت مردم همین تاجرین هستند ومردم سرزمینمان باید به این سمت بیایند وتوسط دولت عزیز حمایت شوند، کاملا مشخص است که تولید زیاد بدون درنظر نگرفتن ایجاد بازار فروش باعث شده تولیدکنندگان چه مشکلات بزرگی برای فروش دامن گیرشان شده است.
    حمایت از شرکت های خصوصی تاجر پرور موانع را ازسرراه تولیدکنندگان برمیدارد آنها فقط دغدغه ی تولید رامتحمل میشوند وبازارسازی وبازاریابی را به تاجران مهارت دیده ومتعهد می سپارند.

    باید این رابدانیم:

    بزرگترین مشکل دنیا، پذیرش ایده‌های جدید توسط افراد نیست؛ بلکه وادار ساختن آنها برای فراموشی ایده‌های قدیمی است.

    به امید ایران سربلند وآباد درعرصه اقتصاد🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷

  16. مهران جنگی گفت:

    کاملا درست فرمودند جناب خدادادی عزیز.
    مشکلاتِ بر سر راه تولید در کشور ما متاسفانه کم نیستند و تولیدکننده‌ هرروز باید با چالش های جدیدی دست و پنجه نرم کند.
    از طرفی، تولید یک محصول سختی های خاص خودش را دارد، و فروشِ آن نیز سختیِ مضاعف.
    شرکت های تجاری و صادراتی می‌توانند پای کار بیایند و به کمک تولید کننده شتافته، و مسئولیت فروش آن را بر عهده بگیرد، بخش عمده‌ای از مشکلات تولید کننده ها رفع شده و تمام تمرکزشان را به بالا بردن کیفیت تولید محصولشان خواهند داد.

  17. محمد مهدی عتابی پور گفت:

    سلام و عرض ادب
    نکات بسیار ارزنده ای بود. انشاالله دانش و فرهنگ اقتصادی کشور هرروز روبه رشد باشه.

  18. ابراهيم سجادیان گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب خدادادی عزیز .در بازار امروز ایران فروش حرف اول را می‌زند و این امر تخصص بازرگانان و تاجران است که موانع زیادی سد راه آنهاست که اگر این موانع برطرف گردد .قطعا فروش محصولات ایرانی زیاد شده و تولید رونق می‌گیرد. و این امر تسهیل گری فقط بدست دولتمردان است .با نگاه ویژه دولت در امر صادرات ارز آوری زیادی اتفاق افتاده و فقر از جامعه ایران زدوده می‌شود. پس خواهش همه صادر کننده گان از دولت محترم فقط حمایت و تشویق و همراهی تاجران است و بس .به امید آن روز .ابراهیم سجادیان تاجر رب گوجه‌فرنگی

  19. سلام . با دیدگاه ارائه شده موافقم .
    یکی از مسیرهای موجود بهره مندی از ظرفیت تجارت جهانی با تکیه بر پلتفرم های مجازی است. دنیای ارتباطات به خوبی میتواند به کمک تجارت و نهایتا به کمک تولید بیاید و نقش ویژه ای در زنجیره تامین ایفا کند. تشکیل شبکه جهانی ارتباطات با هدف تجارت بهترین راهکار افزایش مبادلات تجاری است .
    هادی ژاله هستم تاجر انواع گونی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است