کد خبر : 296546
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - 13:38
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

اظهارات متناقض نماینده مجلس در آستانه برگزاری انتخابات/ سلیمی ۱۴۰۳: برخی نمایندگان چند خودروی شاسی‌بلند گرفته‌اند/ سلیمی ۱۴۰۲: دریافت خودروی شاسی‌بلند توسط نمایندگان کذب است، توبه کنید

علیرضا سلیمی که سال گذشته ادعای علیرضابیگی درباره خودروی شاسی‌بلند را رد کرده بود حالا می‌گوید برخی از نمایندگان مجلس چندتا خودروی شاسی‌بلند گرفته‌اند.

اظهارات متناقض نماینده مجلس در آستانه برگزاری انتخابات/ سلیمی ۱۴۰۳: برخی نمایندگان چند خودروی شاسی‌بلند گرفته‌اند/ سلیمی ۱۴۰۲: دریافت خودروی شاسی‌بلند توسط نمایندگان کذب است، توبه کنید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا سلیمی، نامزد انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: «من همین الان هم می‌گویم باید تکلیف شاسی بلند‌ها مشخص شود. باید اسامی کسانی که خودرو گرفتند مشخص شود؛ برخی نه یکی، بلکه چندتا شاسی بلند گرفته‌اند، اما می‌گویند ضد فساد هستیم؟ می‌گویند من عدالتخواه هستم و با فساد مبارزه می‌کنم! می‌گویند انقلابی هستیم کدام انقلابی؟ یکی از الزامات انقلابی‌گری اخلاق و ادب است. انقلابی‌گری یعنی مردم داری.»

سلیمی اردیبهشت ماه سال گذشته صرحتاً در گفت وگو با خبرگزاری فارس دریافت خودروی شاسی‌بلند را رد کرد و خواستار توبه کردن احمد علیرضابیگی که این خبر را رسانه‌ای کرده بود شد.

علیرضابیگی مدعی شده بود، یکی از عوامل رای نیاوردن استیضاح فاطمی در آبان ۱۴۰۱ واگذاری حواله خودروی شاسی بلند به ۷۵ نماینده مجلس بود؛ ادعایی که بلافاصله با واکنش وزارت صمت مواجه شد و روابط عمومی این وزارتخانه تاکید کرد که به واسطه این ادعای کذب از نماینده تبریز شکایت خواهد کرد.

البته یک روز پس از انتشار عمومی این ادعا، سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز ضمن تکذیب اظهارات علیرضابیگی تاکید کرد که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه‌ای فوق‌العاده پیش از برگزاری جلسه استیضاح، این موضوع را تعیین تکلیف کرده و نتایج بررسی‌ها را به شکل عمومی اعلام خواهد کرد.  
سرانجام هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، روز شنبه (۹ اردیبهشت) اعلام کرد، با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی احمد علیرضا بیگی، ادعا‌های مطروحه از سوی وی را کذب تشخیص داده است.  

اما اظهارات حجت‌الاسلام درویشیان، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، ماجرای ادعای نماینده تبریز درباره دریافت حواله خودرو‌های شاسی بلند توسط برخی نمایندگان مجلس را وارد مرحله‌ای تازه‌ای کرد.

هرچند درویشیان دریافت این خودرو‌ها “به منظور صرفنظر کردن نمایندگان از استیضاح اولِ فاطمی امین” را تلویحاً رد کرده، با این حال، وی در اظهاراتش مساله واگذاری حواله خودرو‌های شاسی بلند به تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس را تایید می‌کند.

به گفته درویشیان، تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین شرکت «رادین مبین غرب» با یکی از خودروسازان منعقد و با کارسازی یکی از مسؤلان وقت در مجلس (فعلی) نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو بدون قرعه‌کشی و براساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده بود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این رویه تخلف‌آمیز تا اواسط  سال ۱۴۰۱ نیز ادامه یافته، از معرفی متخلفانِ واگذاری رانتیِ خودرو  طی گزارشی محرمانه  به رئیس‌جمهور و متعاقب آن توقف روند واگذاری خودرو‌های سایر دستگاه‌های متخلف خبر داده است.

اخبار مرتبط:
رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد
رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور
جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

محدودۀ جست‌وجو برای یافتن هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در جنگل‌های ارس باران در محدودۀ پیر داوود تا محدوده معدن مس سنگون شامل می شود.

جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟
جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟

عصر یکشنبه گویا بالگرد حامل رئیس جمهور در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و آنطور که ایرنا اعلام کرده جنگل دیزمار، محل دقیق تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور است که در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است