کد خبر : 296327
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - 14:07
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

علی‌محمد نمازی: اصلاح‌طلبان باید صریحاً با حاکمیت گفت‌وگو کنند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان هم باید صریحا با حاکمیت گفت‌وگو کنند و بگویند اگر واقعا انتخاباتی رقابتی شکل بگیرد در صحنه حاضر می‌شوند اما اگر نه عملا امکان حضور در انتخابات را نخواهند داشت.

علی‌محمد نمازی: اصلاح‌طلبان باید صریحاً با حاکمیت گفت‌وگو کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: سال ۱۴۰۴ انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش داریم و مشخص نیست اصلاح‌طلبان برای آینده پیش رو چه برنامه‌ها و تصمیماتی را در نظر دارند. اینکه آیا از حالا بر چگونگی ورود به انتخابات تصمیماتی گرفته‌اند یا خیر؟

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره این موضوع گفت: «در ابتدا بگویم که من صرفا از موضع خودم صحبت می‌کنم و نه از مواضع اصلاح‌طلبان یا جبهه اصلاحات ایران. باتوجه به وضعیتی که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شکل گرفت از جمله اینکه مردم در انتخابات حضوری بالا نداشتند و نامزدهای بسیاری هم ردصلاحیت شدند، شرایط انتخاباتی در کشور دوران خوبی را سپری نمی‌کند و حالا هم به تدریج نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ می‌شویم».

او ادامه داد: «در جبهه اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و در حزب کارگزاران هم به واسطه آنکه عضو شورای مرکزی این حزب هستم می‌توانم بگویم که تصمیمی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گرفته نشده است. به هر حال تفاوت انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات‌های مجلس و شوراها این است که ملی و نه محلی است و حوزه فعالیت نامزدها، سراسر کشور  است. حاکمیت اگر می‌خواهد هم احزاب اصلاح‌طلب و هم واجدین شرایط رأی‌دادن در انتخابات شرکت کنند، باید به طور عملی اجازه اعلام کند که می‌خواهد چه شیوه‌ای را در انتخابات در پیش بگرد؛ اینکه آیا قرار است باز هم نامزدهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند یا خیر؟ یا اجازه می‌دهد که نامزدهای متکثری در انتخابات حضور داشته باشند؟»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین بیان کرد: «باید به صورت واقعی اصلاح‌طلبان قانع شوند که انتخابات واقعا رقابتی است تا در این صورت وارد عرصه انتخابات شوند. رهبری بارها گفته‌اند که انتخابات باید رقابتی باشد. درست هم همین است زیرا اگر انتخابات رقابتی باشد، حداکثری هم می‌شود اما در عمل می‌بینیم که مسئولان ذی‌ربط بر طبق خواسته رهبر انقلاب عمل نمی‌کنند».

نمازی در پایان گفت: «لازم است مسئولان ذی‌ربط تضمین‌هایی را بدهند که انتخابات رقابتی خواهد بود. من باور دارم امنیت ملی به حضور مردم در صحنه انتخابات گره خورده است و در شرایطی که در سطح منطقه و بین‌الملل شرایط پر تنشی را شاهد هستیم، لازم است در داخل انتخاباتی حداکثری برگزار شود و زمینه حضور مردم در صحنه انتخابات فراهم شود. اصلاح‌طلبان هم باید صریحا با حاکمیت گفت‌وگو کنند و بگویند اگر واقعا انتخاباتی رقابتی شکل بگیرد در صحنه حاضر می‌شوند اما اگر نه عملا امکان حضور در انتخابات را نخواهند داشت».

اخبار مرتبط:
کیهان: اصلاح‌طلبان موفقیت‌های بزرگ دولت رئیسی را زیر سؤال می‌برند!
کیهان: اصلاح‌طلبان موفقیت‌های بزرگ دولت رئیسی را زیر سؤال می‌برند!

روزنامه حسین شریعتمداری مدعی شده است که رسانه‌های اصلاح‌‌طلب موفقیت‌های دولت رئیسی را زیر سوال می‌برند.

سخنگوی سپاه: ادعای مهاجرت پزشکان، عملیات روانی علیه نظام است / رسانه‌ها تصویر واقعی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان بدهند
سخنگوی سپاه: ادعای مهاجرت پزشکان، عملیات روانی علیه نظام است / رسانه‌ها تصویر واقعی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان بدهند

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه ادعای مهاجرت پزشکان ایران را از جمله دستاویزهای دشمن برای عملیات روانی و هجمه رسانه‌ای علیه نظام اسلامی دانست. او گفت: وظیفه اهالی رسانه این است که تصویر واقعی جمهوری اسلامی که تصویری الهام بخش است را به دنیا نشان دهد.

دوئل دو سردار / سعید محمد علیه محمدباقر قالیباف
دوئل دو سردار / سعید محمد علیه محمدباقر قالیباف

اختلاف سعید محمد با محمدباقر قالیباف به پرونده جنجالی هلدینگ یاس و دوره شهرداری قالیباف بر می‌گردد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است