کد خبر : 295388
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - 12:54
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

حق‌شناس: اصلاح‌طلبان بین قدرت و مردم، مَردم را انتخاب کردند

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در انتخابات آتی اگر وضعیت براساس همان روال گذشته باشد چیزی عوض نمی شود و مردم بیشتر از قبل از صندوق رای قهر می کنند اما اگر حاکمیت و عقلای تصمیم گیر نظام سیاسی به این نتیجه برسند که در فضای امروز کشور و بخصوص زمانی که کشور درگیر با بیگانگان است نقش مردم، حضورشان و مشارکت‌شان به عنوان یکی از مهمترین نمادهای استحکام نظام تعریف می‌شود توجه بیشتری به مسائل خواهند داشت.

حق‌شناس: اصلاح‌طلبان بین قدرت و مردم، مَردم را انتخاب کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منیبان نوشت: محمدجواد حق شناس، چهره سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با رویکرد اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: امروز فضای سیاسی در کشور دو قطبی است. یک قطب اکثریت جامعه و مردمی هستند که نسبت به وضع موجود ناراضی هستند و طیف دیگر، اقلیتی هستند که وضع را گل و بلبل تلقی می کنند. آخرین کنش اعتراضی که توسط مردم ثبت شد عدم مشارکت حدود ۶۰ درصدی در انتخابات مجلس بود که براساس آمار اعلامی وزرات کشور و شورای نگهبان، این روند یکی از بی‌سابقه‌ترین عدم مشارکت‌ها و عدم حضور مردم در همه انتخابات و ۴۰ و چند ساله بعد از انقلاب است.

او افزود: این اتفاق تکراری بود و در انتخابات ریاست جمهوری پیشین هم، رقابت میان رای سپید مردم و رای باطله بود. در مجموع وقتی فضای کشور به این شکل دو قطبی شده نتیجه آن هم این است که نهادهای مدنی، احزاب و جریان‌های شناسنامه‌دار سیاسی چه رنگ‌ و روی اصلاح‌طلبی داشته باشند و چه نداشته باشند، محلی از اعراب ندارند.

حق شناس تاکید کرد:  در این فضای دو قطبی فعلی هر نهاد مدنی و حزبی که بخواهد خارج از این دو قطب حرکتی کند یا جبهه میانه بگیرد یا توسط مردم حذف می‌شود یا توسط حاکمیت یا حتی توسط هر دو و در نهایت نهادهای مدنی و احزاب کارکرد خودشان را از دست می‌دهند و تبدیل می‌شوند به وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در حال حاضر می دانند که در قدرت جایگاهی ندارند و در سالهای اخیر از حضور در قدرت مردود شده اند. اصلاحات در انتخابات اخیر مردم را انتخاب کرد و تصمیم گرفت جایگاه اجتماعی خود را حفظ کند.

او افزود: در انتخابات آتی اگر وضعیت براساس همان روال گذشته باشد چیزی عوض نمی شود و مردم بیشتر از قبل از صندوق رای قهر می کنند اما اگر حاکمیت و عقلای تصمیم گیر نظام سیاسی به این نتیجه برسند که در فضای امروز کشور و بخصوص زمانی که کشور درگیر با بیگانگان است نقش مردم، حضورشان و مشارکت‌شان به عنوان یکی از مهمترین نمادهای استحکام نظام تعریف می‌شود توجه بیشتری به مسائل خواهند داشت.

عضو حزب اعتمادملی خاطرنشان کرد: رویارویی و جنگ با هر کشوری  فقط با قدرت موشک، سلاح و پهپاد تعیین کننده نیست بلکه حمایت‌های مردمی است که می‌تواند به عنوان مهمترین پشتوانه نظام واقع شود.

اخبار مرتبط:
سردار کوثری، نماینده مجلس: آتش‌بس نشده، در مرحله قطع موقت جنگ هستیم
سردار کوثری، نماینده مجلس: آتش‌بس نشده، در مرحله قطع موقت جنگ هستیم

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اکنون در آتش‌بس قرار نداریم، بلکه در مرحله قطع موقت جنگ هستیم، گفت: باید توجه داشت که اکنون هم در آتش‌بس قرار نداریم، بلکه در مرحله قطع موقت جنگ هستیم و این به طرف مقابل بستگی دارد که چه زمانی بخواهد دوباره جنگ را آغاز کند.

پیش‌بینی عباس عبدی از آینده آتش‌بس ایران و اسرائیل؛ اگر قرار است تقدم گروه‌های تندرو و اقلیت بر مردم ادامه یابد، صریحا اعلام کنید
پیش‌بینی عباس عبدی از آینده آتش‌بس ایران و اسرائیل؛ اگر قرار است تقدم گروه‌های تندرو و اقلیت بر مردم ادامه یابد، صریحا اعلام کنید

عباس عبدی نوشت: شهروندان به ویژه اغلب آنان که به‌طور طبیعی نگاه به آینده دارند، می‌پرسند که خب! آینده چه خواهد شد؟ این آتش‌بس حتی رسمی هم نشده، اگر رسمی هم می‌شد، باز هم شکننده بود، زیرا آتش‌بس به خودی خود اهمیت ندارد، فقط توقف جنگ برای حل مسائل فیمابین است و اگر به چنین نتیجه‌ای منجر نشود، دیر یا زود شکسته خواهد شد یا برحسب اراده یکی از طرفین یا اتفاق و حوادث پیش‌بینی نشده که احتمالش کم هم نیست.

هر کسی که رهبری را تهدید کند محارب است
هر کسی که رهبری را تهدید کند محارب است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: هر شخص یا رژیمی که برای ضربه به امت اسلامی و حاکمیت آن، رهبری و مرجعیت را تهدید کند یا (لاسمح الله) تعرضی نماید حکم محارب دارد و هر گونه همکاری و تقویت آن توسط مسلمانان یا دولت های اسلامی حرام است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است