کد خبر : 294130
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - 17:34
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

روزنامه اصولگرا: تفکر احمدی‌نژادی پشت پرده حمله به مهدی فضائلی است

روزنامه نزدیک به قالیباف نوشت: جریان موسوم به سوپرانقلابی از توئیت یکی از اعضای دفتر نشر رهبر معظم انقلاب پیرامون تذکر به مسئولین در مورد برخورد بی‌قاعده در حجاب عصبانی شده و درصدد حمله به دفتر رهبری هستند. ب

روزنامه اصولگرا: تفکر احمدی‌نژادی پشت پرده حمله به مهدی فضائلی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛  روزنامه صبح نو نوشت: جریان موسوم به سوپرانقلابی از توئیت یکی از اعضای دفتر نشر رهبر معظم انقلاب پیرامون تذکر به مسئولین در مورد برخورد بی‌قاعده در حجاب عصبانی شده و درصدد حمله به دفتر رهبری هستند. بعد از پیام رئیس قوه قضائیه و اطلاعیه فراجا و واکنش دولت ثابت شد توئیت فضائلی درست بوده و رهبری تذکر جدی در این‌باره داده‌اند.

در همین زمینه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس عدلیه با اشاره به موضوع حجاب اظهارکرد: «در قضیه عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان نیز باید با تدبیر، هماهنگی و همکاری عمل شود؛ قطعا ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم‌توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم؛ در این زمینه ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور، مسئولیت‌هایی دارد؛ همچنین خطاب به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی عناصری که به صورت سازمان‌یافته مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند، تأکیداتی داشته‌ایم. قطعا باید به‌گونه‌ای اتخاذ تدبیر کرد که در قضیه مزبور، از خلاف شرع جلوگیری شود و زمینه سوء‌استفاده دشمنان نیز فراهم نشود.»

با اینکه مهدی فضائلی سابقا هم با اعلان‌هایی تلاش داشته فضای افراطی گفتمان برخی از چهره‌ها را به تعدیل دعوت کند، باز هم افرادی پیدا شده‌اند که به اظهارات او هجوم بیاورند. جالب‌تر آنکه این افراد نه از سر قانون و نه حتی در حمایت از فراجا، بلکه کاملا برعکس رویه نهادهای اجتماعی و منتسب به جمهوری اسلامی در تلاش هستند فقط رویه افراط‌ گرایی خود را پیش ببرند.

این مسأله واکنش‌هایی چند را به دنبال داشت. سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به این موضوع نوشت: «مسئولیت‌پذیری فراجا در صدور اطلاعیه و پذیرش مراقبت بیشتر، نشان داد مخاطب تذکر رهبر عزیز انقلاب کجا بود. رئیس‌جمهور نیز در همین مدت در چند نوبت به مسئولان امر همین تذکر را داده بودند؛  اما در این چند روز تا صدور اطلاعیه فراجا، برخی عناصر رسانه‌ای و یا وابستگان به جریان‌های سیاسی، غیرمسئولانه نوک پیکان انتقاد را متوجه دولت کرده و تلاش کردند با ایراد اتهام، خط اختلاف را دنبال کنند. البته موضع دولت در این چند روز با توجه به توصیه‌ها و تبعیت از تدابیر عالی نظام در حفظ آرامش و انسجام، سکوت بود. حالا که با اطلاعیه فراجا، ابعاد مسأله روشن شد، جا دارد برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که متأسفانه در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند، باشند. همه ارکان باید توجه کنند که اولویت اصلی کشور، حفظ آرامش و انسجام و تلاش و کمک برای حل مشکلات مردم است.»

البته این طیف در ادامه هجمه‌ها به فضائلی و بی‌اخلاقی‌های خود، توئیت دو سال قبل وی را به‌عنوان عقب‌نشینی منتشر کردند که فضائلی در آن توئیت خواستار نگه داشتن حرمت پلیس در قضیه گشت ارشاد شده بود. موضوعی که موجب واکنش مجدد فضائلی شد و او در توئیتی توضیح داد: «ساعاتی است توئیت دیگری به‌عنوان توئیت جدید بنده و به‌عنوان عقب‌نشینی از توئیت قبل در حال بازنشر است؛ ضمن تأیید محتوای این توئیت که مربوط به حدود ۱.۵ سال پیش است، تأکید می‌کنم توئیت دیروز (تذکر رهبری) به قوت خود باقی است.»

چنین کنش‌هایی بیش از هر چیز یادآور جریان احمدی‌نژادی است که سعی داشته بر فاصله انداختن میان رهبری و دفتر رهبری تأکید کند و این بار با بهانه‌ای جدید به میدان آمده است.

اخبار مرتبط:
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود

محمد مهاجری فعال اصولگرا به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ سال است که شعار من این شده که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند، گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند.

وزارت بهداشت: رعایت حجاب در سهمیه داروخانه‌ها نقش خواهد داشت
وزارت بهداشت: رعایت حجاب در سهمیه داروخانه‌ها نقش خواهد داشت

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است