کد خبر : 293934
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - 15:28
چاپ

بور بور، فعال اصولگرا: افرادی در وزارتخانه‌ها هَستند که حتا سابقه مدیرکلی هم نداشتند / با یارانه و اعلام کالابرگ مشکلات مردم را نمی‌شود حل کرد / رئیسی شیپور را از سرگشادش می‌زند

فعال سیاسی اصولگرا و حامی دولت سیزدهم گفت: با یارانه و اعلام کالابرگ الکترونیک نمی توان مشکلات اقتصادی مردم را حل کرد. مثلا می گویند «مردم بروند از فلان فروشگاه شیر کم چرب یارانه ای بخرند» این رفتار با مردم در شأن نظام نیست. کسانی که چنین تصمیماتی می گیرند باید تغییر کنند چون عملا با این کارشان به ملت توهین می کنند.

بور بور، فعال اصولگرا: افرادی در وزارتخانه‌ها هَستند که حتا سابقه مدیرکلی هم نداشتند / با یارانه و اعلام کالابرگ مشکلات مردم را نمی‌شود حل کرد / رئیسی شیپور را از سرگشادش می‌زند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: دولت چنان با اعتماد به نفس دستاوردهای اقتصادی خود را بی نظیر می خواند که گویی مردم باید امروز غرق رفاه و آرامش هستند و اگر هم کسی نقد و اعتراضی دارد، با ادعاهای واهی فقط در حال پمپاژ ناامیدی و یأس در جامعه است.

حبیب‌الله بور بور درباره علت افزایش انتقادها به عملکرد اقتصادی دولت، گفت: اکثر اعضای تیم اقتصادی دولت قبل از ورود به کابینه در جاهایی بودند که بعد از مسئولیت نیز تصور می کردند به همان شکل و شیوه می شود کشورداری کرد. نکته جالب دیگر درباره دولت آنکه حتی وقتی مشخص شد وزیری در جایگاه وزارت ناموفق عمل می کند، او را بعد از برکناری، در مسئولیت مهم دیگری قرار دادند. مگر واقعا در کشور افراد شایسته کم داریم که وقتی آقای عبدالملکی با آن همه حجم انتقادها به عملکردش در آستانه استیضاح قرار گرفت، وزارت را از او گرفتند و جایگاه ریاست سازمان مناطق آزاد را به او دادند.

وی افزود: در تیم اقتصادی دولت مشاهده می کنیم فردی حضور دارد که هیچ مسئولیت اجرایی و اقتصادی حتی در سطح مدیرکل نیز نداشت، یک مرتبه در جایگاه وزارت قرارش دادند. مشخص است که او در جایگاه وزارت نتیجه نمی گیرد. جوانگرایی زمانی جواب می دهد که بتواند از تجارب دیگران استفاده کند. منصوبات آقایان مشکلات زیادی دارد اما با وجود تذکرات متعدد، همچنان افراد ناتوان در مسئولیت های کلان اقتصادی استفاده می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: تا تغییرات لازم در بدنه تیم اقتصادی دولت انجام نشود، همین وضعیت ادامه خواهد یافت و نباید منتظر بهبود اوضاع اقتصادی بود. دولت باید از افراد شناخته شده، کارنامه دار و باتجربه استفاده کند تا بتواند کشور را از وضعیت کنونی به سلامت عبور دهد. جالب است که فرد تجربه و توانایی لازم را ندارد اما در همه جا مهره چینی می کند.

وی با اشاره به لزوم بکارگیری مدیران با تجربه در مدیریت های شرکت ها و کارخانه های بزرگ همچون پتروشیمی ها و فولاد ادامه داد: این کارخانه ها می توانند برای کشور ارزآوری کنند اما وقتی مدیر قوی در رأس آن کارخانه ها نباشد، افراد فقط دنبال آن هستند که در حدی ارزآوری کنند که تعهدات شان را به دولت ادا کنند. دولت نیز دلش به همین میزان خوش است چون می تواند براساس همین درآمد کوپن و یارانه تعریف و بین مردم پخش کند.

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: کل اقتصاد کشور را به سمتی بردیم که دولت با گران کردن کالا یا خدمات پول دربیاورد و از این درآمد به محرومان و مستضعفان یارانه بدهد. اینکه اسمش کار کردن نیست. دولت باید زمینه های اشتغال زایی را فراهم آورد، افراد سر کار بروند و درآمد کسب کنند. با جهش تولید است که می توان مشکل بیکاری، گرانی و تورم را حل و رونق و رفاه اقتصادی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دولت شیپور را از سرگشادش می زند، ادامه داد: مردم به نظام اعتقاد دارند، دولت باید جهت حرکت خود را طوری تنظیم کند که اعتماد عمومی به توانمندی دولتمردان را ارتقا دهد. ضمن احترام به آقای رئیسی، معتقدم تیم اقتصادی دولت ضعیف است و کارآمدی لازم را ندارد. با یارانه و اعلام کالابرگ الکترونیک نمی توان مشکلات اقتصادی مردم را حل کرد. مثلا می گویند «مردم بروند از فلان فروشگاه شیر کم چرب یارانه ای بخرند» این رفتار با مردم در شأن نظام نیست. کسانی که چنین تصمیماتی می گیرند باید تغییر کنند چون عملا با این کارشان به ملت توهین می کنند.

بور بور گفت: زمان آن رسیده که مجلس درباره رفع کردن ضعف تیم اقتصادی دولت تصمیم جدی بگیرد. اگر مجلس فکر می کند با سکوتش در حال تعامل با دولت است و از این رو وزرای ضعیف و ناتوان را استیضاح نمی کند، بداند که این رویکردش خدمت به مردم و کمک به دولت نیست.

اخبار مرتبط:
روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم
روحانی خطاب به شورای نگهبان: تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیتم دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورا، پاسخ به آن را منتشر می کنم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد.

احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

علی مطهری: شهید مطهری مخالف ورود روحانیت به کارهای اجرایی دولتی بود / روحانیت باید در کنار مَردم باشد
علی مطهری: شهید مطهری مخالف ورود روحانیت به کارهای اجرایی دولتی بود / روحانیت باید در کنار مَردم باشد

نایب رئیس مجلس دهم گفت: ولی به طور کلی ورود روحانیت به کارهای اجرایی دولتی که به شدت مورد نهی آیت الله مطهری بود به این نهاد آسیب زده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است