کد خبر : 293391
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - 19:55
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نشریه روزانه سپاه: مَردم از هوای تعطیلات عیدانه بیرون بیایند و به انتخابات فکر کنند

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: رسانه ملی باید برنامه‌های خود برای رونق بخشیدن به انتخابات را آغاز کند تا به تدریج از حال و هوای تعطیلات عیدانه که افکار عمومی را مشغول به خود کرده است، فاصله بگیریم و به مرحله دوم انتخابات و تحقق انتخابی درست و شایسته بیندیشیم.

نشریه روزانه سپاه: مَردم از هوای تعطیلات عیدانه بیرون بیایند و به انتخابات فکر کنند

به گزارش سایت خبری مدارا،  نشریه روزانه سپاه نوشت: این روزها مهم‌ترین خبری که اذهان عمومی جامعه را به خود مشغول کرده، موضوع عملیات «وعده صادق» است که در تاریخ مبارزات ملت‌های مسلمان با رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده و هیبت پوشالی این رژیم را فرو ریخته است. در این معرکه روزهای فروردین نیز رو به پایان است و کاری نیمه‌تمام در عرصه سیاست داخلی کشور باقی مانده که مردم باید در اردیبهشت آن را به پایان برسانند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی ۱۱ اسفندماه برگزار شد که طی آن ۲۴۵ نفر از ۲۹۰ نماینده‌‌ای که باید وارد مجلس می‌شدند، انتخاب شدند؛ اما تعیین تکلیف برای ۲۲ حوزه همچنان باقی است و ۴۵ کرسی بدون نماینده مانده است. طبق آنچه وزارت کشور اعلام کرده، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه قرار است که دور دوم انتخابات برگزار شود و ۹۰ نامزد راه یافته به این مرحله با هم رقابت کنند.

بدون شک، ۴۵ صندلی میزان کمی نیست که از آن بتوان غافل شد و به سادگی از کنار آن گذشت. ۴۵ صندلی حتی می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در شکل دادن به بخشی از تصمیمات مجلس موثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد. جالب آن است که بخش عمده از رقابت‌های باقی‌مانده در شهرهای بزرگی، چون تهران، اصفهان، تبریز و … است که از میزان رأی بالایی نیز برخوردارند. برای نمونه، در پایتخت تنها تکلیف ۱۴ نماینده مشخص شده و تعیین تکلیف بیش از نیمی از نمایندگان (۱۶ نفر) به مرحله دوم رفته است. در این مرحله نیز انتخاب شایستگان در کنار میزان مشارکت رأی‌دهندگان، همچنان مهم‌ترین مسئله انتخابات است؛ چرا که می‌تواند به کیفیت‌بخشی مجلس کمک شایانی کند.

لذا انتظار آن است که باز هم تلاش شود تا با حضور پرشور مردم در آن ۲۲ حوزه کار تشکیل مجلس دوازدهم تمام شود. در این مسیر همه دستگاه‌های اثرگذار بر افکار عمومی و همه آنهایی که اعتباری نزد ملت دارند، باید برای رونق بخشیدن به مرحله دوم نیز تلاش کنند. رسانه ملی نیز باید برنامه‌های خود برای رونق بخشیدن به انتخابات را آغاز کند تا به تدریج از حال و هوای تعطیلات عیدانه که افکار عمومی را مشغول به خود کرده است، فاصله بگیریم و به مرحله دوم انتخابات و تحقق انتخابی درست و شایسته بیندیشیم.

این روزها که به واسطه عملیات باشکوه وعده صادق، وحدت و انسجام ملی به اوج خود رسیده است، چه خوب که این وحدت تکمیل‌کننده مرحله دوم انتخابات یازدهم شود که قدما گفته‌اند «کار را که کرد، آنکه تمام کرد!»

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است