کد خبر : 292671
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - 15:05
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: حوادث تروریستی اخیر با همکاری اتباع داخلی رخ داده است

شهریار حیدری گفت: ما باید در ارتباط با جریانات تروریستی که در کشور و استان سیستان و بلوچستان رخ داده ۲ موضوع را به طور تخصصی پیگیری کنیم. اول اینکه بنیه اطلاعاتی کشور باید تقویت و نهادهای اطلاعاتی باید اشراف بیشتری پیدا کنند.

نماینده مجلس: حوادث تروریستی اخیر با همکاری اتباع داخلی رخ داده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شفقنا نوشت: شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در خصوص حملات تروریستی اخیر، اظهار داشت: ما باید در ارتباط با  جریانات تروریستی که در کشور و استان سیستان و بلوچستان رخ داده ۲ موضوع را به طور تخصصی پیگیری کنیم. اول اینکه بنیه اطلاعاتی کشور باید تقویت و نهادهای اطلاعاتی باید اشراف بیشتری پیدا کنند.

بخش هایی از گفت و گوی حیدری را در ادامه می خوانید:

  • موضوع دیگر  عملکرد دستگاه دیپلماسی است؛ چراکه جریانات تروریستی در کشور ثالثی مثل پاکستان آموزش می بینند و تجهیز و حمایت می شوند و تا روز عملیات، پشتیبانی عملیاتی و اطلاعاتی دارند. این بار این عملیات متفاوت تر از عملیات‌های قبل بود که در یکساعت همزمان در چند نقطه انجام شد و تفاوت دیگر این عملیات، تلفات سنگین جریان تروریستی بود.
  • در خصوص دیوار کشی بین ایران و پاکستان، «مرز» با دیوار کنترل نمی‎‌شود بلکه مرزها باید هوشمند شود و سیستم‌های «حسگر الکترونیکی» «اپتیکی» و مجموعه ای از ابزار و امکانات در مرزها اعم از پهپاد و سیستم های هوشمند که در اختیار بعضی از کشورها است استفاده شود. زمانی که خودم مدیرکل مرز بودم با روسیه توافق کردیم که بخشی از مرزها را هوشمند کنیم متاسفانه عده ای از داخل گفتند که ما این سیستم را خودمان داریم و می توانیم اقدام کنیم که متاسفانه نداشتند.
  • با وجود اینکه این سازمان تشکیل شده، اما چارتش در حد همان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی است؛ درحالی که نهایی کردن این سازمان بیشتر از هر امر دیگری در دولت ضرورت دارد؛ چراکه نزدیک به ۸ الی ۹ میلیون نفر اتباع خارجی در کشور ما جولان می دهند که بخشی از آنها هنوز ساماندهی نشده اند. بنابراین حتی اگر یک دهم درصد از این اتباع، قصد خرابکاری و همکاری با سرویس های بیگانه را داشته باشند اتفاقات ناگواری رخ می دهد.
  • در حادثه کرمان، شاهچراغ و چابهار، سرویس های اطلاعاتی و امنیتی ما اعلام کردند که این حوادث با حمایت و همکاری اتباع داخلی بوده است و عده ای در داخل از آنها حمایت می کردند که این همکاری در دو مورد شاهچراغ و کرمان مسجل شد. بنابراین سازمان امور استخدامی، برنامه بودجه و دولت باید همکاری کنند تا چارت این سازمان در استان و مرکز تشکیل شود. زیرا یکی از چالش های  بزرگ ضد امنیتی ما در آینده همین موضوع اتباع غیر مسوول است که در کشور حضور دارند.
اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است