کد خبر : 292412
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - 21:10
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

علیرضا سلیمی، نماینده مجلس: زیان انباشته خودروسازان وحشتناک است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: زیان انباشته خودروسازان وحشتناک است. این موضوع دلایل متعددی دارد یکی از دلایلش این است که تعداد نیروهایی که در برخی از این خودروسازی‌ها به کار گرفته شده‌اند زیاد است. برای نمونه نماینده مجلس سفارش کرده و مثلا 100 نفر رفتند آنجا و مشغول به کار شدند یا وزیر یا مثلا مدیر کل فشار آوردند.

علیرضا سلیمی، نماینده مجلس: زیان انباشته خودروسازان وحشتناک است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جهان‌نیوز نوشت: علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگویی با اشاره به اینکه در حوزه خودرو مجلس یازدهم دو قانون تصویب کرده، اظهارداشت: یکی قانون ساماندهی صنعت خودرو و دیگری واردات خودرو است. این دو قانون در آغاز اجرای خود قرار دارند اگر این دو اجرا شوند بخش عظیمی از وضعیت آشفته بازار خودرو سامان خواهد گرفت.
 
وی در ادامه افزود: از طرفی به دلیل اینکه خودروسازان نتوانستند تعهد خود را به موقع انجام دهند همین موضوع باعث شکاف قیمتی بین کارخانه و بازار شده که بخشی از آن خارج از اراده خودروسازان است.

 
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مشکل خودرو در صورتی حل می‌شود که دو اتفاق بیافتد، گفت: یکی اینکه خودرو باید از حالت کالای سرمایه‌ای خارج و تبدیل به کالای مصرفی شود این موضوع نیازمند این است که شکاف قیمتی بین بازار آزاد و کارخانه را دولت پوشش دهد و باید این موضوع تدبیر شود. دوم اینکه باید کیفیت خودروی داخلی را به نحوی افزایش دهند که این ذهنیتی که مردم نسبت به کیفیت خودرو داخلی دارند برطرف شود.
 
سلیمی با اشاره به اینکه از این وضعیت نه دولت راضی است نه مردم نه خودروساز، بیان کرد: در حوزه خودرو انحصار وجود دارد، باید یک فضای رقابتی در داخل کشور وجود داشته باشد تا در این فضای رقابتی نه خودروساز ضرر کند نه مردم. راهکار جدی عمل به قوانینی است که در مجلس تصویب شده اگر اشکالی هم وجود دارد مجلس آمادگی دارد هر چه سریع‌تر آن را حل کند.
 

وی با بیان اینکه زیان انباشته خودروسازان وحشتناک است، گفت: این موضوع دلایل متعددی دارد یکی از دلایلش این است که تعداد نیروهایی که در برخی از این خودروسازی‌ها به کار گرفته شده‌اند زیاد است. برای نمونه نماینده مجلس سفارش کرده و مثلا ۱۰۰ نفر رفتند آنجا و مشغول به کار شدند یا وزیر یا مثلا مدیر کل فشار آوردند. بخشی از آن هم بخاطر این است که برخی از قطعاتی که برای خودروسازان تامین می‌شود به دلایلی گران به دست آن‌ها می‌رسد و از آن طرف هم قیمت گذاری دستوری است. در حال حاضر به دلیل انحصار در بازار نمی‌توان قیمت را تغییر داد. اگر انحصار برداشته و فضا رقابتی شود قیمت گذاری دستوری هم برداشته می‌شود.

اخبار مرتبط:
امام جمعه اهواز: حواستان به حجاب زنان در ترمینال‌ها هم باشد
امام جمعه اهواز: حواستان به حجاب زنان در ترمینال‌ها هم باشد

نماینده مقام معظم رهبری در استان خوزستان گفت: در بحث حجاب و برخورد با منکرات مجموعه انتظامی تنها نیست و همه دستگاه‌ها باید حضور فعال داشته باشند.

سردار رادان: سردار رادان: زنان بدحجاب به خاطر مسائل اقتصادی کشف حجاب نمی‌کنند چون آرایش دارنَد و وضع‌شان خوب است
سردار رادان: سردار رادان: زنان بدحجاب به خاطر مسائل اقتصادی کشف حجاب نمی‌کنند چون آرایش دارنَد و وضع‌شان خوب است

فرمانده کل انتظامی گفت: ما اعتقاد به حل مسائل اقتصادی داریم، اما چه تعداد از این آدم‌های بدحجاب به خاطر مسائل اقتصادی کشف حجاب می‌کنند آرایش و مو‌های آن‌ها به چه قیمت آرایش شده است؟ پس درد اقتصاد نیست. او گفت: دشمن در فتنه سال ۸۸ آموزش ۶ هفته‌ای در ۶ مرحله داشت تا به خیال واهی انقلاب مخملی راه انداخته و سقوط کشور را منجر شود، اما مردم هوشیار وارد صحنه شده و سیلی جانانه‌ای به صورت آنان نواخت.

کیهان: رسانه‌های اصلاح‌طلب یادداشت ما را تحریف می‌کنند
کیهان: رسانه‌های اصلاح‌طلب یادداشت ما را تحریف می‌کنند

روزنامه کیهان مدعی شده رسانه‌های اصلاحطلب یادداشت روزگذشته این روزنامه درباره حضور زنان در استادیوم ها را تحریف کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است