کد خبر : 292385
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - 20:21
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

اذعان نشریه روزانه سپاه به شکست قانون جوانی جمعیت

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: اجرای ضعیف قانون جوانی جمعیت که بعد از سه سال نتیجه‌ای در بر نداشته یا سرکشی نظام بانکی از دستورات دولت یا حضور مشاورانی با تفکر لیبرالیستی در تاروپود وزارتخانه‌ها، از موانع مهم اعتمادسازی است که مانع از مشارکت مردم می‌شود.

اذعان نشریه روزانه سپاه به شکست قانون جوانی جمعیت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نشریه روزانه سپاه نوشت: نامگذاری ۱۴۰۳ به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به منزله یکی از راهبردهای علمی رهبر انقلاب الزاماتی دارد که بدون توجه به آن نمی‌توان این مهم را عملیاتی کرد. یک الزام، جدی گرفتن مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است؛ متأسفانه تاکنون بیشتر، شعار اقتصاد مردمی داده شده و در عمل توجه لازم به آن نشده است. درحالی که بر اساس تجربه، حضور مردم در همه عرصه‌ها تعیین‌کننده بوده است. پیروزی در جنگ تحمیلی و خنثی‌سازی فتنه‌های بزرگ دشمنان محصول اتکا به مردم و نه تئوری‌های مرسوم در جنگ بود. نهادهایی چون جهاد سازندگی، سپاه، بسیج و… که بر بستر مردمی شکل گرفتند، در عرصه سازندگی و دفاع معجزه آفریدند. دولت برای این منظور باید فعالیت‌های نامولد، مانند دلالی را با مالیات بر عایدی درآمد و سرمایه پرهزینه کرده و فعالیت‌های تولیدی را حمایت ویژه کند. چینی‌ها با حمایت و توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک، تعاونی‌ها و مشاغل خانگی توانستند تولید و اشتغال را رونق بدهند.

الزام دیگر آنکه رقابتی کردن تولید نیز ضرورتی انکارناپذیر است. تولید بی‌کیفیت و بدون پشتیبان نابودکننده تولید خواهد بود. تجربه خودروسازان و لوازم خانگی که بدون توجه به این الزامات حرکت کردند، پیش روی ماست.
الزام بعدی در دستور کار قرار گرفتن اصلاح فرهنگ اقتصادی مردم است. فرار از کارهای یدی و حتی فکری، دستیابی به ثروت‌های بادآورده، نادیده گرفتن حقوق مشتریان، ضعف وجدان کاری، نبود روحیه کار گروهی و اسراف گسترده از نمونه‌های فرهنگ غلط اقتصادی است که بعضاً نهادینه شده است.
رفع موانع تولید و اعتمادسازی از موضوعات مهمی است که نیازمند توجه ویژه است. تلاش برای رفع تحریم‌های نظام سلطه، گسترش مؤثر و زودبازده روابط با شرق، فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی که سال‌هاست جدی گرفته نشده است، برای نمونه اجرای ضعیف قانون جوانی جمعیت که بعد از سه سال نتیجه‌ای در بر نداشته یا سرکشی نظام بانکی از دستورات دولت یا حضور مشاورانی با تفکر لیبرالیستی در تاروپود وزارتخانه‌ها، از موانع مهم اعتمادسازی است که مانع از مشارکت مردم می‌شود.
یکی از مهم‌ترین و پربازده‌ترین نمونه‌های مشارکت مؤثر و سودآور شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در سال‌های اخیر سودمندی‌شان اثبات شده است. بی‌شک این روند نیازمند تقویت و اصلاح است تا با کمک نخبگان گام‌های بزرگ برداشته شود.
قانونمند کردن فضای مجازی دلال محور که امنیت روانی بازار را با شوک‌ها و اخبار مصنوعی به هم می‌ریزد، الزام دیگری است که هنوز فکری برای آن نشده است.
دلارزدایی و حفظ ارزش پول ملی به شدت بر رونق تولید مؤثر است که هر چند پیشنهاددهنده اصلی دلارزدایی جمهوری اسلامی ایران بوده، این مهم از سوی قدرت‌های مخالف آمریکا جدی گرفته شده است.  
اخبار مرتبط:
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است

شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک حصار‌های دو رنگ آبی- سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

واکنش رئیس شورایعالی داروخانه‌های ایران به سهمیه دارو با حجاب/ اخوت‌پور: به هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند
واکنش رئیس شورایعالی داروخانه‌های ایران به سهمیه دارو با حجاب/ اخوت‌پور: به هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند

رئیس سازمان غذا و دارو گفته از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود. هادی اخوت‌پور رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران می‌گوید هنوز هیچ دستورالعملی نیامده، اما اگر منظور حجاب بیمار‌ها باشد، چنین کاری شدنی نیست و وظیفه داروخانه، عرضه دارو به بیمار مستاصل است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است